BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor nilsthom » zo jul 17, 2005 17:48

V.D.G Rally team schreef:
Corne schreef:Tijdstraf zonder gevolgen
Als Wevers uitklokt op de service wordt duidelijk dat er flink werd gewerkt aan de Corolla WRC. Het team wisselde het achterdifferentieel, maar na een kleine test bleek dat het probleem niet volledig opgelost was. Eén minuut langer dan de tijd die verbruikt mag worden op de service, tikte weg. Gelukkig wordt in Nederland het te laat uitklokken niet omgezet in een tijdsstraf.

En dit komt uit het persbericht van Erik, mag dit wel dan!!!!!!!!!!!!!!!!

rara ik snap er niks meer van

Harry

In Nederland staat op 1 minuut te laat inklokken toch geen straf? :roll:

hij zal wel niet weten dat je op een dag vetraging mag oplopen zonder dat je er straf voor krijgt. [ sprint 15 min ] rally 30 min ]

uiteindelijk had JdW aan extra servicetijd 28min, dit is toch geen overschrijding dan. waarom dan dsq???????????????

Harry
nilsthom

Berichtdoor Patmeister » zo jul 17, 2005 18:06

Heren,

Niet alles wat u soms leest is waar............

Voor de duidelijkheid :

28 min te laat inklokken is officieel wel een probleem, bij een rally mag
je dan wel 30 minuten te laat inklokken, maar deze 30 minuten zijn
verdeeld in 2 x 15 minuten ! 1x 15 min voor etappe 1 (dag 1) en 15
minuten voor etappe 2 (dag 2) = totaal 30 minuten.

Wat een "concurrent" rijder hier van vindt is aan hem, ik denk dat
iedereen het onderste uit de veel besproken kan haalt in zo een
nood-situatie..... It's all in the game.

Patrick.
Patmeister

Berichtdoor StevenK » zo jul 17, 2005 18:17

V.D.G Rally team schreef:
Corne schreef:Tijdstraf zonder gevolgen
Als Wevers uitklokt op de service wordt duidelijk dat er flink werd gewerkt aan de Corolla WRC. Het team wisselde het achterdifferentieel, maar na een kleine test bleek dat het probleem niet volledig opgelost was. Eén minuut langer dan de tijd die verbruikt mag worden op de service, tikte weg. Gelukkig wordt in Nederland het te laat uitklokken niet omgezet in een tijdsstraf.

En dit komt uit het persbericht van Erik, mag dit wel dan!!!!!!!!!!!!!!!!

rara ik snap er niks meer van

Harry

In Nederland staat op 1 minuut te laat inklokken toch geen straf? :roll:

hij zal wel niet weten dat je op een dag vetraging mag oplopen zonder dat je er straf voor krijgt. [ sprint 15 min ] rally 30 min ]

'tuurlijk weet 'ie dat wel: hij bedoelde '1 minuut na de ideale tijd inklokken, en dus uiteraard binnen de 15 minuten overschrijding die per sectie toegestaan is.'.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor supermario » zo jul 17, 2005 22:24

En daar ben ik het ook mee eens, JdW doet aan geen enkel kampioensschap mee :cry: :cry: Dus de enige tegenstand voor punten in de F2 ten opzichte van de aanstichter lag al uit koers. Dus in dat opzichte "naaierij".
Wordt er niet fraaier op rond de rally wereld.

We zullen wel weer zien in September.

Nee maar wat men wel vergeet dat JDW ondanks dat hij enkel kampioenschap rijd..wel punten af pakt van de gene die wel staan ingeschreven voor het kampioenschap.....en je zal die 2 punten maar net nodig hebben.......
supermario

Berichtdoor nilsthom » ma jul 18, 2005 19:33

supermario schreef:
En daar ben ik het ook mee eens, JdW doet aan geen enkel kampioensschap mee :cry: :cry: Dus de enige tegenstand voor punten in de F2 ten opzichte van de aanstichter lag al uit koers. Dus in dat opzichte "naaierij".

Nee maar wat men wel vergeet dat JDW ondanks dat hij enkel kampioenschap rijd..wel punten af pakt van de gene die wel staan ingeschreven voor het kampioenschap.....en je zal die 2 punten maar net nodig hebben.......

Maar wat is de stand dan???????????????????
volgens mij is er al een behoorlijke voorsprong, dus maakt die twee punten ook niet meer uit.

Harry
nilsthom

Berichtdoor StevenK » ma jul 18, 2005 20:00

nilsthom schreef:
supermario schreef:

volgens mij is er al een behoorlijke voorsprong, dus maakt die twee punten ook niet meer uit.

Harry

Ze (Weijs & Heut) staan juist precies gelijk.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor nilsthom » ma jul 18, 2005 20:24

StevenK schreef:
nilsthom schreef:
supermario schreef:

Harry

Ze (Weijs & Heut) staan juist precies gelijk.

dat is dan toch interesant, maarja het is niet goed te praten.
nilsthom

Berichtdoor supermario » ma jul 18, 2005 21:11

dat is dan toch interesant, maarja het is niet goed te praten.

Ik zou niet weten waarom niet.
Het was jdw niet te doen om in de weg te rijden...maar voor de fans...ok goed, dan had hij dus ook niet over het podium hoeven gaan....je hebt dan toch alle kp's gereden!?
Ik snap ook wel dat hij het probeert...zou iedereen doen...maar toch. kan ik me niet helemaal vinden met zn pers bericht, regels zijn nu eenmaal regels...en dat gelul van "ere-code tussen de rijders"

Respect is er wel degelijk onder de rijders en zeker voor jdw maar het is en blijft wel een wedstrijd.

Ik ben absoluut niet anti jdw hoor verreweg zelfs, hij is in mijn ogen een van de toppers...kijk maar naar zn palmares...maar ik vind dat je niet moet zeuren als iemand de organisatie wakker schud.
supermario

Berichtdoor bennie2000 » do jul 21, 2005 22:34

Afgelopen zaterdag nam de bekende voetballer John van Hinthum namens de stichting KiKa een cheque t.w.v. € 6000 in ontvangst. De oud international ontving de donatie op het startpodium van de BHV Expogroep Rally, op de grote markt van Roosendaal uit handen van Chevrolet Kalos Challenge deelnemers John Roks en Han hoendervangers van het JH Racing team.

De equipe bezocht de West Brabantse stad in het kader van de 4e ronde van het gelijknamige kampioenschap, een wedstrijd waarin zij hun zesde plaats zouden trachten te verbeteren.

Roks en Hoendervangers hadden al enige tijd geleden besloten tot deze ludieke actie, niet alleen om aandacht te vragen voor de stichting Kika maar ook om een wezenlijk eigen bijdrage te leveren.

KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland: Sophia in Rotterdam, Willem-Alexander in Leiden, VU medisch centrum en Emma in Amsterdam, Wilhelmina in Utrecht, Beatrix in Groningen en UMC St. Radboud in Nijmegen.
Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd. En meer genezing en kwaliteit. Dat is waarvoor KiKa uw steun vraagt. Want kinderen met kanker worden liever gisteren beter dan vandaag.

Om woorden in daden om te zetten werd in de week voorafgaand aan de BHV Rally in Zaal Parkzicht te Sint Willebrord een bonte feestavond georganiseerd. De avond die gepresenteerd werd door Nol Roos, werd opgeluisterd door optredens van artiesten als Gebroeders Ko, Rob Ronalds, Bad Brothers, Dennie Christian, Rob van Daal, Janske, Het Feestteam, Theo van Cleef, Mike Davids en Frank van Etten. De opbrengst kwam geheel ten goede aan de stichting Kika.

Naast de feestavond had de equipe ook besloten tot verhuur van advertentieruimte op hun rallywagen. Opgeteld werd het riante bedrag van € 6000.- ingezameld. Dat het de overige deelnemers in de Challenge niet onbewogen liet bleek wel toen van Hinthum naast de cheque van JH Racing ook een bijdrage van de collega’s van Roks en Hoendervangers in ontvangst mocht nemen.

Helaas liep de wedstrijd niet helemaal zoals Hoedervanger en Roks verwacht hadden. Op dag twee van de wedstrijd wist de equipe het te brengen tot een niet onverdienstelijke tweede plaats maar toen sloeg het noodlot toe op de een na laatste klassementsproef en was men genoodzaakt de strijd te staken. Opgeven staat niet in de statuten van het team en daarom zal men bij de volgende wedstrijd in Hellendoorn weer van de partij zijn.

[auteur]
Walter Geuzebroek

Afbeelding
bennie2000

Berichtdoor gertveurink » zo jul 24, 2005 20:59

de voetballer is trouwens mark van hintum

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden