BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jan » vr jul 15, 2005 18:59

antoine schreef:Wat zal renault er zelf van zeggen? Die andere is toch ook een fabrieks clio?!
Maarja , zal wel aan de voornaam liggen. :wink:

Ik neem aan dat we het allemaal over de zelfde hebben (Kan er maar 1 zijn, maar niemand heeft de naam nog genoemd :o )
Jan

Berichtdoor RallyeRichard » vr jul 15, 2005 20:30

Subaru Rullezzz!!! schreef:Ik neem aan dat we het allemaal over de zelfde hebben (Kan er maar 1 zijn, maar niemand heeft de naam nog genoemd :o )

En daarom hebben wij het persbericht van Heutink niet geplaatst want zet er dan gewoon in dat je protest hebt ingediend enzo de F2 hebt gewonnen.

Het beestje heeft wel degelijk een naampje. 8)

P.S. Ook jij mag af en toe wel eens teruglezen hoor..... :wink:
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Re: raar

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr jul 15, 2005 21:23

Elies schreef:Ik vind het maar een rare situatie.
Is dit iets van "de grote jongens" ofzo?
Fanatiek zijn is goed, maar of je je op deze manier populair maakt.....?

Ik heb lange tijd in een cinq genavigeerd en daar maakte je dit echt niet mee. We waren vrienden buiten de proeven. Organiseerde zelfs feestjes met elkaar om foto's en filmpjes te bekijken. Op de proeven was er zeker wel sprake van een concurrentiestrijd, maar we gunden elkaar alles.

Als De Winkel nou echt mee had gedaan aan het kampioenschap, dan had ik het nog enigszins een klein beetje kunnen begrijpen.....

Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren anders krijg je van die haat en nijd verhoudingen zoals op het circuit. Daar gunnen ze elkaar vaak ook het licht in de ogen niet. Laten we het gezellig houden!

Als je vertraging op loopt en te laat bent of je nu jan de winkel bent of wevers bent dan hoor je uitgesloten te worden.
In het verleden is het al verschilende keren gebleken dat bepaalde mensen alles kunnen. We hebben het zelfsmee gemaakt tijden de waalhaven sprint dat eddy v.d hoorn van de keuring naar de service veel te hard reed en daar bedoel ik mee veel te hard dit is ook gezien door de organisatie. Maar er werd niets aan gedaan mede omdat hij de hoofd sponsor was. Kijk maar naar hulst afgelopen keer leemans aandrijf as gewisseld tijdens de proef. en zo zijn er meerdere dingen. En ik weet dat jan en radboud gedreven rijders zijn en dat gun ik ze ook. Maar regels zijn regels.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Biturbo » vr jul 15, 2005 22:39

Was ene meneer H nu slecht? Waren diegene die hiervoor klaagden over vermeende ilegale onderdelen en buiten de service sleutelen en andere praktijken nu beter?

Natuurlijk niet, maar daar lult niemand over. Dat verhaal ging namelijk ook over de verschillende klasses, nl minimaal N4, A6, A8 en H12 (en WRC.) En dan heb ik het niet alleen over het HRO van vorig jaar.

Na de wedstrijd klagen heeft geen zin, maar is wel het makkelijkste. Kijk maar naar vorig jaar wat voor een discussies er waren.

Ondertussen is dus wel gebleken dat het bij lange na niet altijd eerlijk gaat in de rally.

De ene keer loopt men te zeuren over vermeende ilegale praktijken van Jasper vd H, Peter B en Pieter T. Later over Ronald L en ene meneer H.
Opeens blijkt dat het vroeger ook niet helemaal netjes ging; verhalen over oa Jan vd M, Erwin D en nog vele anderen.

Het houd pas op als elk willekeurig foutje wordt afgestrafd, bij welk team dan ook. Welke overtreding is nu zwaarder? Illegaal tijd inhalen, illegaal verkennen, te snel rijden op de verbinding, buiten de service sleutelen? Of een rondje minder rijden op een sprintproef?
Biturbo

Berichtdoor StevenK » za jul 16, 2005 7:47

Als ik 't goed begrijp was er een situatie dat iemand te laat bij de TC was, maar toch ideaal+15 op zijn tijdkaart heeft gekregen.

Om te beginnen: dit is iets wat volgens mij heel vaak gebeurt, afhankelijk van de officials aan de TC en persoonlijk heb ik er in een specifieke situatie helemaal geen probleem mee: wanneer er bij een wedstrijd geen TC service uit is. Is die er wel, dan heeft de organisatie een goed middel om op overschrijding van de maximale servicetijd te letten (dat is tenslotte waar die uitsluitingsregel primair voor is), is die er niet, dan creëert de organisatie een situatie waarin een stevige overschrijding van de snelheid op de verbinding na een lange service juist beloond wordt, terwijl iemand die zich op de verbinding aan de snelheid houdt dan een probleem heeft.

Ik weet niet hoe de situatie in de BHV precies in elkaar steekt, ik vind zowieso dat een wedstrijd op proef uitgevochten moet worden, niet op het serviceterrein en wanneer iemand weer eens een reparatie waar in het onderhoudsboek 4 uur voor staat in een half uur heeft gedaan, dan heb ik daar eigenlijk alleen maar bewondering voor en heb ik absoluut geen probleem ermee wanneer dan bij de TC wat flexibel op de klok wordt gekeken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jeroen » za jul 16, 2005 11:51

Campos schreef:Als jij je buurman zwart bij ziet klussen, bel jij dan de belastingdienst? Houd jij iemand aan die geen gordel draagt om 'm vervolgens aan de politie over te dragen? Bel jij mijn baas als ik me ziek heb gemeld en vervolgens thuis aan het werk ga?

Ik hoop toch wel dat je het onderscheid ziet tussen een spelletje waar je graag aan mee doet en waarbij je je dus vrijwillig aan de spelregels onderwerpt en een wet waarbij je geen keus hebt om je er aan te onderwerpen behalve dan misschien emigreren.

Campos schreef:Ik mag hopen van niet, en dat bedoel ik met verantwoordelijken; degene die de regels hebben gesteld zullen ze moeten controleren en handhaven.

In geval van een spelletje (rally) ben ik het daarmee absoluut niet eens vanwege het vrijwillige karakter. Jouw stelling betekend impliciet dat norm is: "ik ga net zo ver als waarop ik vertrouw dat ik niet betrapt wordt".

Campos schreef:In het geval van de deelnemer is het geven en nemen, de equipe heeft voordeel van het team van JdW gehad in deze en voorgaande wedstrijden, dan hadden ze dit nadeel ook moeten slikken. En als je dan 2e wordt in het F2 kampioenschap, dan heb je blijkbaar gewoon niet hard genoeg auto gereden, want JdW doet in dat kampioenschap dit jaar niet mee...

Het spelletje omvat niet alleen rijden, maar ook je service op tijd geregeld hebben. En ik vind het onzin dat als je door iemand bent geholpen om je spullen klaar te krijgen, je niets meer van een door hem gemaakte overtreding zou mogen zeggen. Ik denk dat JdW ook niet zou willen dat de indruk wordt gewekt dat hij met z´n hulp een belangrijke mogelijkheid tot het maken van disqualificerende overtredingen heeft "gekocht". (nl. een van je belangrijkste F2 tegenstanders mag geen protest meer indien)
Jeroen

Berichtdoor Jeroen » za jul 16, 2005 12:16

StevenK schreef:... en heb ik absoluut geen probleem ermee wanneer dan bij de TC wat flexibel op de klok wordt gekeken.

Als je gematst wordt op een tijdcontrole, terwijl je feitelijk een een disqualificerende overtreding hebt begaan, dan moet je denk ik ook accepteren dat iemand het daar niet mee eens kan zijn. Of met andere woorden: Het is niet alleen de TC die je het voordeeltje moet gunnen, maar ook al je tegenstanders...

En bovendien dit...
Stel iemand is TC en denkt "Jdw is een leuke vent en die gun ik wel dat ie in de rally blijft, dus ik zie dat minuutje door de vingers". Vervolgens komt komt StevenK en diezelfde TC denk dan "dat is een eikel :wink: :D , die is 1 seconde te laat, dus exit rally". Willekeur dreigt!
Jeroen

Berichtdoor StevenK » za jul 16, 2005 12:21

Jeroen schreef:
StevenK schreef:... en heb ik absoluut geen probleem ermee wanneer dan bij de TC wat flexibel op de klok wordt gekeken.

Als je gematst wordt op een tijdcontrole, terwijl je feitelijk een een disqualificerende overtreding hebt begaan, dan moet je denk ik ook accepteren dat iemand het daar niet mee eens kan zijn. Of met andere woorden: Het is niet alleen de TC die je het voordeeltje moet gunnen, maar ook al je tegenstanders...

Je zou ook kunnen proberen op m'n hele argument te reageren, ipv. op een deel daarvan; je trekt nu de boel uit zijn verband.

Dat jij vindt dat iedereen die zich verremt c.q. doorschiet gediskwalificeerd moet worden wegens achteruitrijden op de proef c.q. niet volgen van de voorrgeschreven route is wel duidelijk (dit zijn tenslotte ook overtredingen waar uitsluiting op staat), maar daar ging mijn argument niet echt over.
Jeroen schreef:En bovendien dit...
Stel iemand is TC en denkt "Jdw is een leuke vent en die gun ik wel dat ie in de rally blijft, dus ik zie dat minuutje door de vingers". Vervolgens komt komt StevenK en diezelfde TC denk dan "dat is een eikel :wink: :D , die is 1 seconde te laat, dus exit rally". Willekeur dreigt!

Die willekeur is al heel lang, hoor: van een deelnemer die zich misdraagt tijdens verkenningen, (rakelings als officials rijden, schelden op officials of in ieder een indruk achterlaten die weinig positief is) zal tijdens de wedstrijd eerder een rapport opgemaakt worden van een overtreding, dan van iemand die wat meer rekening met die officials houdt. Net zoals wanneer een deelnemer die toevallig goede contacten met een bekende TV maker zijn auto uit het parc fermé haalt, dit geen uitsluiting oplevert...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor joostkusters » za jul 16, 2005 12:55

mijn mening is als er niemand wat van gezegd had, dat ie mazzel zou hebben, nu wordt er iets van gezegd, en heeft ie pech, had ie maar op tijd moeten zijn. en dan moet ie niet zo'n zielig persbericht eruit gooien, sport is sport.
joostkusters

Berichtdoor V.D.G Rally team » za jul 16, 2005 13:47

joostkusters schreef:mijn mening is als er niemand wat van gezegd had, dat ie mazzel zou hebben, nu wordt er iets van gezegd, en heeft ie pech, had ie maar op tijd moeten zijn. en dan moet ie niet zo'n zielig persbericht eruit gooien, sport is sport.

helemaal mee eens joost.
Ik heb het zelf een keer mee gemaakt in de waalhaven.
we hadden ingeklokt voor de start terwel we achter de startende auto stonden sloeg de motor af , en kreeg hem niet aan de praat hierna werd door een official de auto achteruit geduwd zodat de rijders achter ons wel konden door starten. 2 minuten later starte de auto weer en we mochten door starten. wat nu het probleem we de official had ons in een tijdcontrole gebied achteruit geduwd. En dat had een colega rijder gezien en ze tekende protest aan . Toen werden we gediskwaliseerd. we hadden gewoon op de start motor moet start de proef op en daar de auto aan de praat zien te krijgen. Maarht is eenmaal zo regels zijn regels.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Ascona » za jul 16, 2005 15:49

Kan die collegarijder nog bij jou aankomen om banden op te leggen of te helpen een bak te wisselen? De "erecode" uit het persbericht is misschien te algemeen gesteld. Ze dachten echter wel te weten wie hun medestanders en wie de tegenstanders zijn. (en dat heeft niks met "kopen" te maken)
Ascona

Berichtdoor David Westenbrink » za jul 16, 2005 18:23

Ascona schreef:Kan die collegarijder nog bij jou aankomen om banden op te leggen of te helpen een bak te wisselen? De "erecode" uit het persbericht is misschien te algemeen gesteld. Ze dachten echter wel te weten wie hun medestanders en wie de tegenstanders zijn. (en dat heeft niks met "kopen" te maken)

En daar het gaat het dus nu om...
David Westenbrink

Berichtdoor nilsthom » za jul 16, 2005 19:20

Ascona schreef:Kan die collegarijder nog bij jou aankomen om banden op te leggen of te helpen een bak te wisselen? De "erecode" uit het persbericht is misschien te algemeen gesteld. Ze dachten echter wel te weten wie hun medestanders en wie de tegenstanders zijn. (en dat heeft niks met "kopen" te maken)

En daar ben ik het ook mee eens, JdW doet aan geen enkel kampioensschap mee :cry: :cry: Dus de enige tegenstand voor punten in de F2 ten opzichte van de aanstichter lag al uit koers. Dus in dat opzichte "naaierij".
Wordt er niet fraaier op rond de rally wereld.

We zullen wel weer zien in September.
nilsthom

Berichtdoor nilsthom » zo jul 17, 2005 13:39

nilsthom schreef:

En daar ben ik het ook mee eens, JdW doet aan geen enkel kampioensschap mee :cry: :cry: Dus de enige tegenstand voor punten in de F2 ten opzichte van de aanstichter lag al uit koers. Dus in dat opzichte "naaierij".
Wordt er niet fraaier op rond de rally wereld.

We zullen wel weer zien in September.

Tijdstraf zonder gevolgen
Als Wevers uitklokt op de service wordt duidelijk dat er flink werd gewerkt aan de Corolla WRC. Het team wisselde het achterdifferentieel, maar na een kleine test bleek dat het probleem niet volledig opgelost was. Eén minuut langer dan de tijd die verbruikt mag worden op de service, tikte weg. Gelukkig wordt in Nederland het te laat uitklokken niet omgezet in een tijdsstraf.

En dit komt uit het persbericht van Erik, mag dit wel dan!!!!!!!!!!!!!!!!

rara ik snap er niks meer van

Harry
nilsthom

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jul 17, 2005 15:18

Corne schreef:Tijdstraf zonder gevolgen
Als Wevers uitklokt op de service wordt duidelijk dat er flink werd gewerkt aan de Corolla WRC. Het team wisselde het achterdifferentieel, maar na een kleine test bleek dat het probleem niet volledig opgelost was. Eén minuut langer dan de tijd die verbruikt mag worden op de service, tikte weg. Gelukkig wordt in Nederland het te laat uitklokken niet omgezet in een tijdsstraf.

En dit komt uit het persbericht van Erik, mag dit wel dan!!!!!!!!!!!!!!!!

rara ik snap er niks meer van

Harry

In Nederland staat op 1 minuut te laat inklokken toch geen straf? :roll:

hij zal wel niet weten dat je op een dag vetraging mag oplopen zonder dat je er straf voor krijgt. [ sprint 15 min ] rally 30 min ]
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden