BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » do jun 16, 2005 10:53

nkroeze schreef:Hoho, DEEEEEEEEEF,

vergis je niet in een Volvo, slechts 2 aangedreven wieltjes zonder sper, maar wij komen daar prachtig weg en kunnen heerlijk maïs "Haxelen" :P

Over het algemeen hebben achterwielaandrijvers meer tractie dan voorwielaandrijvers. :wink:
Wolter

Berichtdoor mantaboy » do jun 16, 2005 15:32

Wolter schreef:

vergis je niet in een Volvo, slechts 2 aangedreven wieltjes zonder sper, maar wij komen daar prachtig weg en kunnen heerlijk maïs "Haxelen" :P

Over het algemeen hebben achterwielaandrijvers meer tractie dan voorwielaandrijvers. :wink:

Minder gewicht op de aangedreven wielen en dan toch meer tractie? Moet je me eens uitleggen.... :?
mantaboy

Berichtdoor Jan » do jun 16, 2005 15:49

mantaboy schreef:
Wolter schreef:

Minder gewicht op de aangedreven wielen en dan toch meer tractie? Moet je me eens uitleggen.... :?

Op asfalt is het wel zo dat een F2 sneller kan zijn dan een 4wd, maar op onverhard is dit zeker niet het geval, de tractie is dan stukken minder... :)
Jan

Berichtdoor Wolter » do jun 16, 2005 19:12

mantaboy schreef:
Wolter schreef:

Als je vooruit rijdt, dan komt de voorkant van de auto iets omhoog en drukt de achterkant van de auto iets naar beneden. Daardoor is er bij accelereren meer druk op de achterwielen dan op de voorwielen.

Het is bijvoorbeeld bij een voorwiel aangedreven auto ook moeilijker om met veel wielspin achteruit te rijden dan om vooruit te rijden met veel wielspin.

@ Jan Borger:
De voorwiel aangedreven auto's (S1600 versus WRC) zijn meestal stukken lichter dan vierwiel aandrijvers. Daardoor kunnen ze sneller door bochten.
Wolter

Berichtdoor DEEF » do jun 16, 2005 22:41

Geloof me , Ik zou best wel eens een rallytje willen boenderen met zó'n Vulva.
dan is elk stuk onverhard van harte...
Catch my drift? (waah, wat een heerlijk woordenspel)

Deef
DEEF

Berichtdoor mantaboy » vr jun 17, 2005 8:44

DEEF schreef:

Geloof me , Ik zou best wel eens een rallytje willen boenderen met zó'n Vulva.
dan is elk stuk onverhard van harte...
Catch my drift? (waah, wat een heerlijk woordenspel)

Deef

In Roosendaal in een garage op Majoppenveld staat nog zo'n Vulva en die is nog rallyklaar ook...

Wanneer zien we je in zo'n heerlijke achterwielaandrijver boenderen? Lijkt me geweldig om jou eens daarin te zien. :lol:
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » vr jun 17, 2005 8:52

Wolter schreef:
mantaboy schreef:
Wolter schreef:

Als je vooruit rijdt, dan komt de voorkant van de auto iets omhoog en drukt de achterkant van de auto iets naar beneden. Daardoor is er bij accelereren meer druk op de achterwielen dan op de voorwielen.

Het is bijvoorbeeld bij een voorwiel aangedreven auto ook moeilijker om met veel wielspin achteruit te rijden dan om vooruit te rijden met veel wielspin.

@ Jan Borger:
De voorwiel aangedreven auto's (S1600 versus WRC) zijn meestal stukken lichter dan vierwiel aandrijvers. Daardoor kunnen ze sneller door bochten.

Klopt wel ongeveer wat je hier beschrijft. Het is wel zo dat er minder gewicht op de achterwielen rust dan op de voorwielen. Daardoor heb je met een FWD toch meer tractie dan een RWD. Neem maar eens een paar bochten in het onverhard met de 2 verschillende wagens. Waarom was eind jaren tachtig anders een achtkleps Kadett GSI sneller dan een Manta GSI? Er zet hetzelfde vermogen in en het gewicht ontloopt elkaar ook niet veel.
mantaboy

Berichtdoor stefan » vr jun 17, 2005 17:08

komt Tsjoen nog naar de BHV rally? ik hoorde dat van Franky? of is dit nog niet zeker? weet iemand dit? :?

Groet Stefan 8)
stefan

Berichtdoor MartijnS » vr jun 17, 2005 17:09

In de Autonews staat dat hij komt :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor stefan » vr jun 17, 2005 17:21

ben benieuwd of hij dan ook naar Nijverdal komt.... de GTR. Of dat Wevers dan tegenstand mag verwachten van een andere buitenlander.... :)

groet Stefan 8)
stefan

Berichtdoor Niels2 » vr jun 17, 2005 17:25

Gryfus man, hoevaak is het nu al wel niet gezegd dat hij NIET naar de GTR komt.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Niels2 » vr jun 17, 2005 21:46

Corne schreef:
Niels2 schreef:Gryfus man, hoevaak is het nu al wel niet gezegd dat hij NIET naar de GTR komt.

Ach je weet nooit. Het Belgisch kampioenschap winnen is dit jaar ook al moeilijker geworden voor hem, gezien z'n achterstand. Dus waarom dan niet gewoon zo veel mogelijk wedstrijden winnen?

Hij rijdt Wales, al een paar keer voorbij gekomen op dit forum. 3x raden met welke wedstrijd de GTR tegelijk is.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Maarten » do jun 23, 2005 12:42

Met de nieuwe proef erbij komt het totaal aantal verschillende proeven in principe op 11. Maar er wordt nog steeds gesproken over 10 proeven. Welke proef wordt geschrapt voor dit jaar?

V.w.b. deelnemers. Tsjoen wordt genoemd evenals Bijvelds. Vd Heuvel (in een bericht stond zelfs met startnummer 1). Bert Bosmans 0-rijder met BMW (M3 E30?? of iets anders?).
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor MartijnS » do jun 23, 2005 13:07

Kruisland is eruit.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Maarten » do jun 23, 2005 13:26

Zo'n vermoeden had ik al. Het was immers toch de kortste proef.
Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant: enkele minuten en van de proef af zijn is ook niet echt iets..
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden