1e Reconsales Rallysprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Campos » do jun 02, 2005 22:58

jeroenski schreef:gefeliciteerd met jullie hoofdsponsor.

als het zo blijft gaan we de groep a algemeen winnen
de startlijst begint ook al een leuke vorm te krijgen.

veel succes met de organisatie.

gr jeroenski :D

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je die droom kunt laten varen ;)
Hou de site maar in de gaten... 10 juni 24.00u is nog een eind weg :wink:
Campos

Berichtdoor Turboboost » vr jun 03, 2005 6:18

Neem aan dat veel teams dit weekend even afwachten? :roll:
Turboboost

Berichtdoor David Westenbrink » vr jun 03, 2005 7:22

Hmmm... als er iemand deelneemt, waarvan ik nu een sterk vermoeden van heb DAT hij deelneemt...... zou super zijn!!
David Westenbrink

Berichtdoor bugs » vr jun 03, 2005 7:43

Doctor Cinquecento schreef:Natuurlijk staat veiligheid voorop in de autosport, maar het kan toch niet zo zijn dat wat gisteren nog veilig was het vandaag plotseling niet meer is?

We rijden tenslotte niet met een subaru impreza of corolla WRC waar de snelheden op sommige proeven meer dan 80 Kmh per uur hoger liggen. In zo'n geval begrijp ik wel dat uitzonderingen niet op z'n plaats zijn.

Wij zijn er bij voor de veldvulling, niet voor de overwinning. :!:

Ge moet nie zeveren! Als ge nog geen standaard uitrusting kan betalen hoe gaat ge dat doen met inschrijfgeld, banden benzine overnachting en evt. schade???

Ik denk dat ge misschien (hoe pijnlijk ook) de verkeerde sport hebt gekozen want autosport kost nu eenmaal veel geld en moeite!!
bugs

Berichtdoor Gast » vr jun 03, 2005 7:48

Han schreef:Nu houden ze in ieder geval wel een stukje budget over :wink:

En daarmee kan je dan weer iets kopen wat je nog moet hebben.

Ik zou voor stoelen gaan ! 8)

Zou leuk zijn als we nog ergens budget konden vinden voor stoelen en zo. Ben 5 maanden dag en nacht bezig geweest om sponsoren te vinden. Dat liep voor een groot deel op niets uit.

In het noorden van het land leeft rallysport nu eenmaal niet onder de ondernemers. Ik ben zelf ondernemer, en weet dus maar al te goed hoe mijn zakelijke relaties over de sport denken. "Kost te veel, en levert niets op"

Er moeten dus gevoelsmatig meer rallies naar het noorden van het land gehaald worden. Bijvoorbeeld in Drenthe, Groningen of Friesland. Op die manier wordt het ook interesanter voor de ondernemers hier, om geld in de sport te steken. Nu is dat voor het overgrote deel een ver van m'n bed show.
Gast

Berichtdoor David Westenbrink » vr jun 03, 2005 8:58

Ik merk het ook wel dat men niet echt bekend is met de sport, maar op zich zit ik een regio waar rallysport toch echt wel wat bekender is. Ik ben tijdens de ZZR ook ERG veel Meppelers tegengekomen in Emmeloord.

Toch blijft sponsoring een kwestie van gunnen. Een sponsor haalt never zijn investering terug. Leg de nadruk op de gezelligheid! Organiseer er wat omheen met je zakenrelaties, etc, etc.

Enkele proeven hier in de buurt zou ook enorm aanslaan denk ik! Maar ja, gemeentes hier in de regio willen niet meewerken...

Trouwens, in hoogeveen haal je als illegale streetracer meer sponsoring bij elkaar, dan als rallyrijder :)
David Westenbrink

Berichtdoor Gast » vr jun 03, 2005 11:42

David Westenbrink schreef:Ik merk het ook wel dat men niet echt bekend is met de sport, maar op zich zit ik een regio waar rallysport toch echt wel wat bekender is. Ik ben tijdens de ZZR ook ERG veel Meppelers tegengekomen in Emmeloord.

Toch blijft sponsoring een kwestie van gunnen. Een sponsor haalt never zijn investering terug. Leg de nadruk op de gezelligheid! Organiseer er wat omheen met je zakenrelaties, etc, etc.

Enkele proeven hier in de buurt zou ook enorm aanslaan denk ik! Maar ja, gemeentes hier in de regio willen niet meewerken...

Trouwens, in hoogeveen haal je als illegale streetracer meer sponsoring bij elkaar, dan als rallyrijder :)

Geheel mee eens. Dat is nu ook precies wat ik bedoel. In Hoogeveen houden de ondernemers niet een hand, maar wel twee handen op de knip. Men wil altijd iets van dezelfde waarde terug ontvangen dan men er in steekt. Wanneer je dan uitlegd dat zoiets niet aan de orde is, breekt men meestal per direct de onderhandelingen af.

In 5 maanden tijd heb ik 216 bedrijven in de regio benaderd. Slechts met 41 heb ik echt om de tafel gezeten. Van die 41 zijn er maar 3 sponsor geworden. Die 3 sponsoren brengen slechts 1100 euro op. Daar kun je in de praktijk nauwelijks iets van doen. Zoals je wellicht weet is 1 sprint al voldoende om dat bedrag op te branden.
Gast

Berichtdoor rico van der pol » vr jun 03, 2005 11:50

Nou ik denk ook dat sponsoring een kwestie van gunnen is .Ons kent ons zo werkt het toch.
Maar met de zuiderzee hadden we het super voor elkaar. :) (thuis wedstrijd)
Misschien helpt een andere opvallende auto :lol: :lol:

goed weekend groeten

Rico
rico van der pol

Berichtdoor solberg the best » vr jun 03, 2005 12:08

Moet je kijken haverkate weer ingeschreve
Auto & Motorsport Goor
Ger Haverkate
Patrick Gerritsen
Seat Ibiza Evo 2 Kitcar
A 7

nou nog kijken of hij wel start :wink:
'Keep your eyes on the road and your foot to the floor.'
solberg the best

Berichtdoor StevenK » vr jun 03, 2005 12:17

Doctor Cinquecento schreef:In 5 maanden tijd heb ik 216 bedrijven in de regio benaderd. Slechts met 41 heb ik echt om de tafel gezeten. Van die 41 zijn er maar 3 sponsor geworden. Die 3 sponsoren brengen slechts 1100 euro op. Daar kun je in de praktijk nauwelijks iets van doen. Zoals je wellicht weet is 1 sprint al voldoende om dat bedrag op te branden.

Als jij zonder palmares en met een auto van niks (no offence) 3 sponsoren en 1100 euro binnenhaalt, dan doe je het heel erg goed en moeten je zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.

Aan de andere kant: je bent ondernemer ? Dan weet je ook dat je eerst moet investeren voor er wat terugkomt. Dus koop gewoon het spul wat je mist, ga rijden, en ga verder met het zoeken van sponsoren, want dat gaat jou klaarblijkelijk echt wel lukken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Gast » vr jun 03, 2005 15:55

StevenK schreef:
Doctor Cinquecento schreef:In 5 maanden tijd heb ik 216 bedrijven in de regio benaderd. Slechts met 41 heb ik echt om de tafel gezeten. Van die 41 zijn er maar 3 sponsor geworden. Die 3 sponsoren brengen slechts 1100 euro op. Daar kun je in de praktijk nauwelijks iets van doen. Zoals je wellicht weet is 1 sprint al voldoende om dat bedrag op te branden.

Als jij zonder palmares en met een auto van niks (no offence) 3 sponsoren en 1100 euro binnenhaalt, dan doe je het heel erg goed en moeten je zeker niet bij de pakken neer gaan zitten.

Aan de andere kant: je bent ondernemer ? Dan weet je ook dat je eerst moet investeren voor er wat terugkomt. Dus koop gewoon het spul wat je mist, ga rijden, en ga verder met het zoeken van sponsoren, want dat gaat jou klaarblijkelijk echt wel lukken.

Ja, ik ben dan wel ondernemer, maar het werk ligt op dit moment helaas niet voor het opscheppen. Ik zit midden tussen de moordende concurentie van de ICT branche, en daar slaan we elkaar alleen maar om de oren met de laagste prijzen. Winsten zijn hierdoor uiterst mariginaal geworden. Uit eigen zak investeren is dus helaas niet zo eenvoudig als het wordt voorgesteld.

De moed opgeven is ook niet direct wat ik voor ogen heb, maar ik ben wel uiterst teleurgesteld in het vertrouwen wat de meeste ondernemers momenteel in sponsoring van autosport hebben. Sommigen doen het voorkomen alsof het sponsoren van een autosporter meteen de ondergang van het bedrijf betekend. Probeer dan wantrouwen er maar eens uit te lullen.
Gast

Berichtdoor jeroenski » zo jun 05, 2005 11:01

mag ik ook eens dromen van een groeps overwinning.
natuurlijk snap ik wel dat de meeste de ele afwachten.

maar het staat toch leuk.

gr jeroenski
jeroenski

Berichtdoor Turboboost » zo jun 05, 2005 11:20

Die 3 sponsoren brengen slechts 1100 euro op. Daar kun je in de praktijk nauwelijks iets van doen. Zoals je wellicht weet is 1 sprint al voldoende om dat bedrag op te branden.

1100 euro per wedstrijd met een cinq? Dan ben je heel wat van plan :!:

1100euro is al helemaal niet verkeerd hoor. Sponsoren zoeken loopt gewoon 100 op 1, 100 aanschrijven/ benaderen, wellicht dat er 1 interesse heeft. 8)

Ik denk wel dat als je niet de mogelijkheden bezit, of bereidt bent er zelf geld bij te leggen, het inderdaad moeilijk wordt om (voor het eerst) aan de start te kunnen komen te staan. Je rijk rekenen aan sponsering moet je zeker niet doen als je met deze sport wil starten. 8)

succes.
Turboboost

Berichtdoor Gast » zo jun 05, 2005 14:19

Turboboost schreef:
Die 3 sponsoren brengen slechts 1100 euro op. Daar kun je in de praktijk nauwelijks iets van doen. Zoals je wellicht weet is 1 sprint al voldoende om dat bedrag op te branden.

Ik denk wel dat als je niet de mogelijkheden bezit, of bereidt bent er zelf geld bij te leggen, het inderdaad moeilijk wordt om (voor het eerst) aan de start te kunnen komen te staan. Je rijk rekenen aan sponsering moet je zeker niet doen als je met deze sport wil starten. 8)

succes.

Het gaat bij mij niet om het voor de eerste maal aan de start verschijnen. Het betreft een opnieuw instappen in de sport.

Ik heb intussen ook al een flinke aderlating gedaan. Nieuw remsysteem er in gestop met hydaulische handrem en rembalans, aangepaste wielgeometrie er onder gehangen, de motor flink onder handen genomen en de versnellingsbakken laten aanpassen. Koste me ruim 6800 euro totaal.

Toen dat alles net voor elkaar was verandere men de regelementen, en stond ik dus opnieuw voor een probleem, waar betaal ik nu de nieuwe vereiste veiligheidsvoorzieningen van? De reeds voorhanden 1100 euro zijn in nieuw rubber gestoken. Ook dat is dus al uitgegeven.
Gast

Berichtdoor StevenK » zo jun 05, 2005 15:11

Die reglementswijzigingen gaan ongetwijfeld over ondergoed, overall, schoenen etc ? Dat was al geruime tijd (lees enkele jaren) bekend en iedereen heeft ruim de tijd gehad daarop in te spelen.

En voor veel deelnemers betekent dit één of meer wedstrijden overslaan.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden