ELMAR Rally Hulst 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » di apr 26, 2005 9:04

Wout de Klerk schreef:
Toivonen schreef:Ik vond de tijd die er was om te servicen, in ieder geval in de sprint, erg kort. Wij hebben ons keurig gehouden aan de maximum snelheid op de verbindingstrajecten en hadden dan hooguit 5 minuten tijd over om te servicen voordat we weer naar de volgende proef (kp 1 en 4) moesten. Wel een probleem als je echt iets te repareren hebt en wellicht een reden dat een aantal equipes flink gas moesten geven de service af. Wij hebben twee keer een paar minuten te laat ingeklokt omdat we gewoon geen tijd hadden om te tanken, bandenspanning controleren en een broodje (of mijn service is gewoon erg traag).
gr. Martijn Braat

De enige organisatie die dit goed regelt is de Zuiderzeerally, die hebben een tijdschema waar je je niet in hoeft te haasten, N.L. verbindingsroute vanaf de finishtijd, zodat je, als je een slechte of gewoon langzame tijd zet omdat je niet harder kan, je je niet associaal hoeft te gedragen, en dan een tijdcontrole voor en na de service.

Maar ja, je kunt de organisatie's (nog) niet dwingen.

Is niet helemaal waar, ook de GTR werkt met een TC service in.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor John Raven » di apr 26, 2005 10:55

StevenK schreef:
Wout de Klerk schreef:
Toivonen schreef:Ik vond de tijd die er was om te servicen, in ieder geval in de sprint, erg kort. Wij hebben ons keurig gehouden aan de maximum snelheid op de verbindingstrajecten en hadden dan hooguit 5 minuten tijd over om te servicen voordat we weer naar de volgende proef (kp 1 en 4) moesten. Wel een probleem als je echt iets te repareren hebt en wellicht een reden dat een aantal equipes flink gas moesten geven de service af. Wij hebben twee keer een paar minuten te laat ingeklokt omdat we gewoon geen tijd hadden om te tanken, bandenspanning controleren en een broodje (of mijn service is gewoon erg traag).
gr. Martijn Braat

De enige organisatie die dit goed regelt is de Zuiderzeerally, die hebben een tijdschema waar je je niet in hoeft te haasten, N.L. verbindingsroute vanaf de finishtijd, zodat je, als je een slechte of gewoon langzame tijd zet omdat je niet harder kan, je je niet associaal hoeft te gedragen, en dan een tijdcontrole voor en na de service.

Maar ja, je kunt de organisatie's (nog) niet dwingen.

Is niet helemaal waar, ook de GTR werkt met een TC service in.

En toch zijn er équipes die op het hanteren van het tijdschema van de ZZR commentaar hebben... lijkt vooral te zitten in het feit dat de ZZR de enige in Nederland is die het anders doet, waardoor het voor de navi moeilijk wennen is.

Mij lijkt het een kwestie van goed op je tijdkaart kijken... maar wie ben ik...
John Raven

Berichtdoor Jan » di apr 26, 2005 11:10

Toivonen schreef:Ik heb een algemene vraag. Ik heb in Hulst bij de TC een waarschuwing moeten ondertekenen omdat ik mijn mistlampjes in de bumper had verwijderd met de belofte dat ze er de volgende rally weer inzitten. Ik had namelijk gezien dat elke 306 die op internet te koop staat ze ook niet meer heeft. Ook de 306jes die in Nederland reden (Piepers, Dobbelsteen, Steup) reden zonder de mistlampjes.
Weet iemand of ze er in groep N altijd in moeten blijven zitten of is dit in de homologatie geregeld? Ik kan er niks over vinden.
groetjes, Martijn Braat

Ik meen dat ze bij de 205 welverplicht zijn,maar ze hoeven het niet perce te doen, als je bijvoorbeeld alleen overdag rijdt. Of dit bij de 306 ook zo is, weet ik niet helemaal zeker. :roll:
Jan

Berichtdoor StevenK » di apr 26, 2005 11:58

John Raven schreef:

En toch zijn er équipes die op het hanteren van het tijdschema van de ZZR commentaar hebben... lijkt vooral te zitten in het feit dat de ZZR de enige in Nederland is die het anders doet, waardoor het voor de navi moeilijk wennen is.

Mij lijkt het een kwestie van goed op je tijdkaart kijken... maar wie ben ik...[/quote]
Die kritiek gaat waarschijnlijk vooral over het feit dat de ene organisator de rijtijd aan de hand van de starttijd van de KP bepaalt en de ander aan de hand van de finishtijd.

Het eerste levert gejaag op van de mensen die lang over de KP hebben gedaan, het tweede levert vreemde startvolgordes op, omdat je heel erg lang over de proef mag doen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Wout de Klerk » di apr 26, 2005 12:18

StevenK schreef:
En toch zijn er équipes die op het hanteren van het tijdschema van de
Die kritiek gaat waarschijnlijk vooral over het feit dat de ene organisator de rijtijd aan de hand van de starttijd van de KP bepaalt en de ander aan de hand van de finishtijd.

Het eerste levert gejaag op van de mensen die lang over de KP hebben gedaan, het tweede levert vreemde startvolgordes op, omdat je heel erg lang over de proef mag doen.

Als organisatie zou ik voor het 2e kiezen, je kan als organisatie de snelle auto die naar achter is gevallen in de startvolgorde bij een hergroepering weer verder naar voren plaatsen, zoals B.V. met Peter Bijvelds in de ZZR is gedaan, net als dat een organisatie een auto met een hoog startnummer eerder in het startveld kan plaatsen, B.V. Bolderheij toen hij 60 werd, wij toen we een hoog nummer in Euregio 2004 hadden. of als in Hulst 2005 met Abel Pasman.
Wout de Klerk

Berichtdoor Paul » di apr 26, 2005 13:05

StevenK schreef:
John Raven schreef:

Mij lijkt het een kwestie van goed op je tijdkaart kijken... maar wie ben ik...

Er is toch wel een nadeel aan dit systeem (zie vorig jaar KP1) Als de communicatie tussen SF en FF niet goed is (en dat gebeurt wel eens ;-) ), kan de SF geen tijd afgeven. De SF zou dan normaliter de kaart afparaferen en de equipe kan door, dit wordt later wel met de loglijsten en printerrol door de rekenkamer recht gezet.
Maar igv ZZR MOET er een tijd worden ingevuld!
Paul

Berichtdoor Wolter » di apr 26, 2005 15:44

Wat betekenen SF en FF? :roll:
Bij voorbaat dank.
Wolter

Berichtdoor Hein » di apr 26, 2005 15:54

Wolter schreef:Wat betekenen SF en FF? :roll:
Bij voorbaat dank.

Laat me gokken:

Stop Finish

en

Flying Finish
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Holkers » di apr 26, 2005 18:23

Foto's Elmar Rally online.
Sprint zullen vanavond volgen.

Groet,
Maarten
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor kraats » di apr 26, 2005 20:14

Wout de Klerk schreef:
kraats schreef:

Wout ik hoop dat je toch nog lekker gegeten hebt :D:D

Viel mee, maar jullie blijven de top leveren! :D

Ons week-end was duidelijk minder, vond trouwens dat Andre het gas lang vasthield op dat stuk voor onze service langs, hij durft best wel hoor!

Mazzel.

------------------------------
Ja dat is topmateriaal om naar binnen te werken, ik zou voor de volgende keer de spare-ribs ten sterkste kunnen aanbevelen. Zelfs het passerende publiek kreeg er trek van :D:D Met het nodige commentaar vanzelfsprekend. Was wel weer een strakke actie van ..... om dat te vergeten :D:D

Ja André en remmen..... Mij is het nu ook opgevallen dat ie verweg het laatst remt van de N3 klasse. Ik denk ook dat je dat ook wel moet als je in een auto rijdt waarvan niet veel van is bij gehomologeerd. Dan kun je dus alleen maar hard remmen om iets te doen binnen je mogelijkheden om nog enigzins proberen bij te blijven. Als je tenminste binnen de regelgeving wilt blijven, en voldoet aan de homologatie.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Hein » za apr 30, 2005 23:54

Na een druk weekje eindelijk kans gezien de "andere" foto's online te gooien.

Volg de foto in mijn sig en je komt er
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor solberg the best » ma mei 02, 2005 8:44

bij mij staan de foto's er ook op :wink: :arrow: www.timothysrallysite.tk
solberg the best

Foto's Hulst online

Berichtdoor Niels van de Poll » ma mei 02, 2005 9:32

Bij mij staan de foto's van hulst ook op mijn website, en ook zijn er twee fotoalbums uit 2004 toegevoegd!
Niels van de Poll

Re: Foto's Hulst online

Berichtdoor digilife » ma mei 02, 2005 16:35

Niels :: Rally4You schreef:Bij mij staan de foto's van hulst ook op mijn website, en ook zijn er twee fotoalbums uit 2004 toegevoegd!

Check even de link naar het fotoboek in je site. Die klopt nl. niet.
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife

Re: Foto's Hulst online

Berichtdoor Niels van de Poll » ma mei 02, 2005 18:10

digilife schreef:
Niels :: Rally4You schreef:Bij mij staan de foto's van hulst ook op mijn website, en ook zijn er twee fotoalbums uit 2004 toegevoegd!

Check even de link naar het fotoboek in je site. Die klopt nl. niet.

Wat klopt dan niet als ik mag vragen???????
Niels van de Poll

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden