ELMAR Rally Hulst 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo apr 24, 2005 7:52

rallyfanaatje schreef:
Campos schreef:Ik ben voor het eerst sinds tijden weer eens wezen servicen, en wat viel mij op?
- Een kerstdiner vooraan een Kalos
- Een wielrenner die probeerde tussen Evo's door de proef op de fietsen... (en zich zelfs verzette toen een marshall hem weg probeerde te sleuren)
- Hoe enorm hard Theo v.d. Berg gaat met die WRC!
- En hoe ENORM asociaal sommige deelnemers reden op het laatste deel van de service.. (heb met name een groenige evo, een witte evo en een golf meerdere malen behoorlijk vervloekt toen ze soms al slingerend rakelings langs onze serviceplek raasden met een snelheid die ver boven de 100km/h leek te liggen! Ik was blij dat de aanwezige kinderen door hun ouders vastgegrepen werden...
:twisted: :twisted:
Aals jullie dan toch bezig zijn met zeiken dan heb ik er ook nog eentje: weet je wat aso is ? Dat een rijder op donderdagmiddag is gaan verkennen met zijn privé auto op de kp waar bewoners zo van schrokken dat zij zich beklaagdee bij ons de volgende dag en wij weer eens mochten gaan uitleggen dat dat dus niet de bedoeling was. Maar ja aso vind ik dat en bedankt rijder . Marieke :(

Dit gebeurd wel vaker dat iemand aan het verkennen is illegaal.
Er is/was een regel dat als je illegaal verkende dat je uitgesloten werd van de wedstrijd.
Dus dit is een zaak voor de organisator om dit te doen.
Maar zoals in het verleden word dit door de vingers gezien.
regel is regel verken je illegaal dan gewoon uitsluiten.
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » zo apr 24, 2005 7:57

John schreef:Ja jongens kom niet aan Biesheuvel bij Petertje, maar een "amateur" rekenkamer had het een paar weken geleden wel voor elkaar. Zondag liepen ze maar een minuut of 10 achter met de finisch tijden.

Het lijkt mij dat het inmiddels wel duidelijk is dat een contract voor het hele HRO/NSK met sport-as geen overbodige luxe is...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo apr 24, 2005 8:03

StevenK schreef:
Wout de Klerk schreef:Ik zat er naast, en weet dat we geen stoep o.i.d. geraakt hebben, het is een geval van metaalmoeheid geweest, zoals ook eerder bij Steven en Kuitert voorgekomen zijn.

Ik heb 't een paar keer gehad, maar dit kwam door de combinatie van te zachte wielen en spoorverbreders. Met de nieuwe compomotive wielen waar ik sinds de GTR mee reed, met stalen inserts, en zonder spoorverbreders heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Mijn advies is: kijk eens goed naar de kwaliteit van de wielen, en dan vooral de boutgaten. Bij mij kon je elke keer als het fout was gegaan goed zien dat de moeren in de boutgaten hadden bewogen.

Dit is toch normaal zodra de tapeinden oprekken komt het wiel iets los te zitten en dan gaat het mis en worden de gaten ovaal.
En wat verschillende teams ook vergeten het aantal kilogram waar het wiel mee vast zet tussen een stalen velg en een alu velg is ook verschillend.
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » zo apr 24, 2005 8:47

V.D.G Rally team schreef:
StevenK schreef:
Wout de Klerk schreef:Ik zat er naast, en weet dat we geen stoep o.i.d. geraakt hebben, het is een geval van metaalmoeheid geweest, zoals ook eerder bij Steven en Kuitert voorgekomen zijn.

Ik heb 't een paar keer gehad, maar dit kwam door de combinatie van te zachte wielen en spoorverbreders. Met de nieuwe compomotive wielen waar ik sinds de GTR mee reed, met stalen inserts, en zonder spoorverbreders heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Mijn advies is: kijk eens goed naar de kwaliteit van de wielen, en dan vooral de boutgaten. Bij mij kon je elke keer als het fout was gegaan goed zien dat de moeren in de boutgaten hadden bewogen.

Dit is toch normaal zodra de tapeinden oprekken komt het wiel iets los te zitten en dan gaat het mis en worden de gaten ovaal.
En wat verschillende teams ook vergeten het aantal kilogram waar het wiel mee vast zet tussen een stalen velg en een alu velg is ook verschillend.

En niet te vergeten: veel monteurs hebben de neiging de wielen met dezelfde kracht na te trekken wanneer ze warm zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Maarten » zo apr 24, 2005 10:31

Blijkbaar heeft De Kock toch die supertijd gereden op KP4 van de sprint. Het klassement is intussen definitief :)
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor Turboboost » zo apr 24, 2005 10:42

Good old 205.... :wink: Denk dat die zelf ook wel beter weet. 8)

Toch een aantal uitvallers bij de eerste wedstrijd van de Kalos challenge. :roll: Jammer, ondanks het testwerk van het afgelopen jaar.
Turboboost

Wie heeft foto´s van onze ´crash´?

Berichtdoor Anki Vervest » zo apr 24, 2005 11:01

hoi hoi,

Gisteren hebben Elles en ik de Cinquecento met ruim 100 km per uur op een betonnen paal gezet.
De wedstrijdleider heeft me nog gebeld omdat er verhalen rond gingen dat ik mijn rug gebroken zou hebben. Gelukkig is alles meegevallen, op de foto´s was niks ernstigs te zien en heb ik alleen mijn onderrug gekneusd en heb ik nu ook flinke spierpijn.
Ik zal het dus een tijdje rustig aan moeten doen...

Waarschijnlijk heb ik me te schrap gezet voor de klap want mijn voetenplankje heb ik ongeveer 2 cm naar voren geduwd... gelukkig had ik mijn nekband om: tips voor ander navi´s...

Graag wilde ik weten of iemand foto´s heeft gemaakt.
Of misschien is het gefilmt (de vorige crash, BHV Roosendaal 2003 heb ik namelijk ook op film: niet dat ik een verzameling wil gaan maken hoor!).

Mijn emailadres is: avervest@hotmail.com

Alvast bedankt!!

Groetjes
Anki
Anki Vervest

Berichtdoor digilife » zo apr 24, 2005 11:02

Mochten er nog mensen zijn met foto's of filmpjes van de 205GTI met startnummer 90 dan zou ik die wel graag ontvangen via peter@digilife.nl

Verder heb ik mij uitstekend vermaakt in de 205 van Ben Hartlooper. Mooie proeven, goede organisatie en mooi weer. Wat wil je nog meer.
Concert, theaterfotografie en bedrijfsfotografie: www.OnStagePhotos.eu
Huwelijksreportages & fototips voor 'de grote dag': www.YourWeddingPhotos.eu
digilife

Re: Wie heeft foto´s van onze ´crash´?

Berichtdoor mafiabaas101 » zo apr 24, 2005 12:27

Anki Vervest schreef:hoi hoi,

Gisteren hebben Elles en ik de Cinquecento met ruim 100 km per uur op een betonnen paal gezet.
De wedstrijdleider heeft me nog gebeld omdat er verhalen rond gingen dat ik mijn rug gebroken zou hebben. Gelukkig is alles meegevallen, op de foto´s was niks ernstigs te zien en heb ik alleen mijn onderrug gekneusd en heb ik nu ook flinke spierpijn.
Ik zal het dus een tijdje rustig aan moeten doen...

Waarschijnlijk heb ik me te schrap gezet voor de klap want mijn voetenplankje heb ik ongeveer 2 cm naar voren geduwd... gelukkig had ik mijn nekband om: tips voor ander navi´s...

Graag wilde ik weten of iemand foto´s heeft gemaakt.
Of misschien is het gefilmt (de vorige crash, BHV Roosendaal 2003 heb ik namelijk ook op film: niet dat ik een verzameling wil gaan maken hoor!).

Mijn emailadres is: avervest@hotmail.com

Alvast bedankt!!

Groetjes
Anki

gelukkig maar Beterschap!
mafiabaas101

Berichtdoor ExTaxi » zo apr 24, 2005 13:23

Als ik naar de uitslagen kijk zie ik vaak "DNS" staan bij uitvallers. Dat staat toch voor Did Not Start?

Waarom staat dat dan bij Van Eldik en Westing bijvoorbeeld. Moet dat dan niet zijn DNF?
ExTaxi

Berichtdoor StevenK » zo apr 24, 2005 13:30

ExTaxi schreef:Als ik naar de uitslagen kijk zie ik vaak "DNS" staan bij uitvallers. Dat staat toch voor Did Not Start?

Waarom staat dat dan bij Van Eldik en Westing bijvoorbeeld. Moet dat dan niet zijn DNF?

Wanneer de tijdkaart na het uitvallen niet ingeleverd wordt, is er geen officiële registratie van de start van de equipe. Vandaar de DNS.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Martijn_Braat » zo apr 24, 2005 13:40

Maarten schreef:Blijkbaar heeft De Kock toch die supertijd gereden op KP4 van de sprint. Het klassement is intussen definitief :)

Ja, echt reuze knap van hem. Draait dezelfde tijd als Wevers en Bijvelds.
De werkelijke tijd zal wel twee minuten langzamer zijn geweest. Dan ligt de tijd goed in verhouding met alle overige tijden (en finisht hij precies 1 sec algemeen achter ons).
Maar ja, zo mazzelt iedereen wel eens. In de ELE van '93 reden wij in een Starlet A5 op Valkenswaard de derde tijd algemeen, tussen Doctor en vd Hoorn. Die tijd is toen ook gewoon blijven staan (al houdt de rijder; Hans Jurgen Vugs, tot op de dag van vandaag vol dat hij hem echt heeft gereden).
Overigens kon niemand zien aankomen dat De Kock deze tijd zou krijgen want zijn naam kwam niet voor op de uitslagenlijst die ophing voordat de definitieve kwam. Pas op de definitieve stond hij er weer bij met de supertijd.

Maar geweldig genoten gisteren. Mooie proeven en perfect weertje.
Biesheuvel heeft er iets heel moois van gemaakt en een aanwinst voor het HRO.

groetjes, Martijn Braat
Martijn_Braat

Berichtdoor Christophe » zo apr 24, 2005 15:50

Ook ik vond het een prachtig dagje rally gisteren ! ! !
Alle ingrediënten waren aanwezig voor een prachtig spectakel !
Deze rally zit nu denk ik toch wel in de lift en hopelijk kan ie nog meer groeien naar volgende jaren toe !
Christophe

Berichtdoor myron » zo apr 24, 2005 15:52

Mijn compilatie staat online
myron

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 24, 2005 17:14

Toivonen schreef:
Maarten schreef:Blijkbaar heeft De Kock toch die supertijd gereden op KP4 van de sprint. Het klassement is intussen definitief :)

Ja, echt reuze knap van hem. Draait dezelfde tijd als Wevers en Bijvelds.
De werkelijke tijd zal wel twee minuten langzamer zijn geweest. Dan ligt de tijd goed in verhouding met alle overige tijden (en finisht hij precies 1 sec algemeen achter ons).
Maar ja, zo mazzelt iedereen wel eens. In de ELE van '93 reden wij in een Starlet A5 op Valkenswaard de derde tijd algemeen, tussen Doctor en vd Hoorn. Die tijd is toen ook gewoon blijven staan (al houdt de rijder; Hans Jurgen Vugs, tot op de dag van vandaag vol dat hij hem echt heeft gereden).
Overigens kon niemand zien aankomen dat De Kock deze tijd zou krijgen want zijn naam kwam niet voor op de uitslagenlijst die ophing voordat de definitieve kwam. Pas op de definitieve stond hij er weer bij met de supertijd.

Maar geweldig genoten gisteren. Mooie proeven en perfect weertje.
Biesheuvel heeft er iets heel moois van gemaakt en een aanwinst voor het HRO.

groetjes, Martijn Braat

Ik weet uit ervaring dat Vugs die snelheid wel degelijk heeft hoor Martijn, dat moet jij toch weten, als voormalig lid van het TU Delft rallyteam :D
Wout de Klerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden