ELMAR Rally Hulst 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » za apr 23, 2005 21:08

Wout de Klerk schreef:Ik zat er naast, en weet dat we geen stoep o.i.d. geraakt hebben, het is een geval van metaalmoeheid geweest, zoals ook eerder bij Steven en Kuitert voorgekomen zijn.

Ik heb 't een paar keer gehad, maar dit kwam door de combinatie van te zachte wielen en spoorverbreders. Met de nieuwe compomotive wielen waar ik sinds de GTR mee reed, met stalen inserts, en zonder spoorverbreders heb ik geen enkel probleem meer gehad.

Mijn advies is: kijk eens goed naar de kwaliteit van de wielen, en dan vooral de boutgaten. Bij mij kon je elke keer als het fout was gegaan goed zien dat de moeren in de boutgaten hadden bewogen.
Laatst bijgewerkt door StevenK op za apr 23, 2005 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor mafiabaas101 » za apr 23, 2005 21:08

het zag er wel vreemd uit de band stuiterde zo een paaR meter verder!
mafiabaas101

Berichtdoor Paul » za apr 23, 2005 21:09

@Wout . Wij stonden erbij en keken ernaar :-(. Het wiel ging al zijn eigen leven leiden na het aanremen voor die bewuste rechter bocht. Ik heb het helaas niet op video staan, want ik was een ander aan het volgen. Maar mijn maatje weet het zeker, dat het wiel er bij aanremmen al naast rolde...
Paul

Berichtdoor Mr.T » za apr 23, 2005 21:31

Gelul over stoepjes raken voordat het wiel afbrak. Op de inboard beelden is duidelijk te zien en horen dat eerst het wiel afbreekt en daarna, logisch lijkt mij, de auto zijn eigen weg gaat en de stoep raakt.
Waarschijnlijk volgende week op RTL5.

Groet,
Peter, Jeroen, Per, Theo

PS. Als er nog meer beeldmateriaal is neem even contact op.
Mr.T

Berichtdoor StevenK » za apr 23, 2005 21:41

V.D.G Rally team schreef:Wat mij wel erna opviel toen julie de auto wegsleepte en de tapeinden aan het vervangen waren om de auto rolbaar te maken, was de tapeinden die jullie erin zetten waren volgens mij gewoon staal ?? als het niet zo is dan mijn fout. Wij gebruiken van citroen sport van die geblauwde tapeinden die zijn harder ????

Ik mag toch hopen dat iemand die zich als preparateur afficheert toch wel weet met welke merktekens en waarden de hardheid van bouten gecodeerd wordt ?

Er bestaat niet zoiets als 'gewoon staal' en aan de buitenkant kun jij dus echt niet zien wat voor kwaliteit tapeinden er gebruikt zijn.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor myron » za apr 23, 2005 21:59

Fotos rally en rally sprint online..
myron

Berichtdoor MartijnS » za apr 23, 2005 22:17

Wij ook! :D
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Hein » za apr 23, 2005 22:18

Zo, we zijn thuis.

Enerverend dagje zo'n eerste keer Hulst. Hans en Carol hebben inderdaad op de eerste proef schade gereden. Gewoon onderstuur en rechtdoor de vangrail in. Op zich viel de schade aan de auto mee. Was alleen plaatwerk. Wat ik persoonlijk minder vind is dat er door het achteruit drukken van de vangrail een fotograaf gewond is geraakt.

Wij wensen hem alvast beterschap.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor John » za apr 23, 2005 22:35

V.D.G Rally team schreef:
cobus schreef:8) hallo allemaal

ben hier nieuw maar ik vind het belachelijk dat de uitslag zo lekker aktueel gebracht wordt en dat voor een kampioenschapsrally!!!!!

een real time uitslag is volgens mij directe uitslag! beetje jammer

Ik zou zeggen meld je aan bij biesheuvel om dit probleem op te lossen.

Ja jongens kom niet aan Biesheuvel bij Petertje, maar een "amateur" rekenkamer had het een paar weken geleden wel voor elkaar. Zondag liepen ze maar een minuut of 10 achter met de finisch tijden.
John

Berichtdoor Letty » za apr 23, 2005 23:01

Paul schreef:@Wout . Wij stonden erbij en keken ernaar :-(. Het wiel ging al zijn eigen leven leiden na het aanremen voor die bewuste rechter bocht. Ik heb het helaas niet op video staan, want ik was een ander aan het volgen. Maar mijn maatje weet het zeker, dat het wiel er bij aanremmen al naast rolde...

Klopt. Bij het aanremmen lag het wiel er al vanaf en bij het indraaien kwam het wiel door het zijboard heen, dat er afbrak, en rolde in zijn eentje verder. De auto ging daarna schuin rechtdoor en kwam aan de overkant van de rijbaan op de stoeprand terecht, schoot er met de voorkant overheen en boorde zich met de linkerneus in het gras.

We hebben het zien gebeuren van begin tot eind. Ik weet niet of er filmmateriaal van aanwezig is. Er zullen zeker foto's zijn gemaakt.
Letty

Berichtdoor RallyeRichard » za apr 23, 2005 23:36

Wauw! Blij dat ik dat klere-eind toch maar heb gereden om in Hulst te gaan kijken. Het was weer Genieten, mede dankzij het weer. Drie proeven helemaal gekeken. KP 3 bij de hairpin van Zandberg, 5 bij de afrit van de dijk vlak na de start en 7 bij de oprit naar de veerboot.
Wat viel mij op?
- Wat gaat van Hoof vreselijk hard met die inmiddels bejaarde Evo 4.
- Wat werd Theo opgehouden door vd Heuvel in de 0 op KP 7.
- Wat doet Leemans op de 9e plaats in het definitieve eindklassement na reparaties in het servicepark tussen KP 1 en 2?
- Wat hebben Hans en de Golf 4 nog een hoop van elkaar te leren.
- Wat had ik een lol van de 'Dikke Witte' reclame op het achterraam van m'n Golf 1 8)
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor joostkusters » za apr 23, 2005 23:46

de fotograaf had 2 tenen kapot hoorde ik van anki, dus valt gelukkig wel mee. anki ook gecrached, maar na inspectie in het ziekenhuis weer thuis, wel alles stijf.
joostkusters

Berichtdoor Hermen » zo apr 24, 2005 0:54

Jammer van Theo :? Als hij het op proef 4 niet zo voorzichtig had gedaan (hij dacht dat z'n remmen in de brand stonden, het was de plastic bescherming) had dat hem 18 sec gescheeld. Daarbij komt nog dat hij op KP 7 werd opgehouden door vd Heuvel.. ook zo'n 3/4 seconden. Bij elkaar opgeteld had hij er hier dus met de zegen vandoor kunnen gaan :? VOLGENDE KEER BETER!! :D
Hermen

Berichtdoor Campos » zo apr 24, 2005 0:58

Ik ben voor het eerst sinds tijden weer eens wezen servicen, en wat viel mij op?
- Een kerstdiner vooraan een Kalos
- Een wielrenner die probeerde tussen Evo's door de proef op de fietsen... (en zich zelfs verzette toen een marshall hem weg probeerde te sleuren)
- Hoe enorm hard Theo v.d. Berg gaat met die WRC!
- En hoe ENORM asociaal sommige deelnemers reden op het laatste deel van de service.. (heb met name een groenige evo, een witte evo en een golf meerdere malen behoorlijk vervloekt toen ze soms al slingerend rakelings langs onze serviceplek raasden met een snelheid die ver boven de 100km/h leek te liggen! Ik was blij dat de aanwezige kinderen door hun ouders vastgegrepen werden...
Campos

Berichtdoor rallyfanaatje » zo apr 24, 2005 7:32

Campos schreef:Ik ben voor het eerst sinds tijden weer eens wezen servicen, en wat viel mij op?
- Een kerstdiner vooraan een Kalos
- Een wielrenner die probeerde tussen Evo's door de proef op de fietsen... (en zich zelfs verzette toen een marshall hem weg probeerde te sleuren)
- Hoe enorm hard Theo v.d. Berg gaat met die WRC!
- En hoe ENORM asociaal sommige deelnemers reden op het laatste deel van de service.. (heb met name een groenige evo, een witte evo en een golf meerdere malen behoorlijk vervloekt toen ze soms al slingerend rakelings langs onze serviceplek raasden met een snelheid die ver boven de 100km/h leek te liggen! Ik was blij dat de aanwezige kinderen door hun ouders vastgegrepen werden...
:twisted: :twisted:
Aals jullie dan toch bezig zijn met zeiken dan heb ik er ook nog eentje: weet je wat aso is ? Dat een rijder op donderdagmiddag is gaan verkennen met zijn privé auto op de kp waar bewoners zo van schrokken dat zij zich beklaagdee bij ons de volgende dag en wij weer eens mochten gaan uitleggen dat dat dus niet de bedoeling was. Maar ja aso vind ik dat en bedankt rijder . Marieke :(
rallyfanaatje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden