Start Bk rally 2005 nu toch in Spa !!!!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Lejan » zo feb 27, 2005 14:58

StevenK schreef:Bergsteyn is nu echt mijn held; iedereen maar klagen over spikes en hij rijdt als ik 't goed zie hooguit op winterbanden, maar zeker niet op competitie-spikes...

ik heb op de sevice gekeken en volgens mij zijn het gewoon vredestijn snowtrac straatbanden.
Lejan

Berichtdoor myron » zo feb 27, 2005 15:26

ik heb nu ook een compilatie op mijn site :)
myron

Berichtdoor StevenK » zo feb 27, 2005 15:35

Lejan schreef:
StevenK schreef:Bergsteyn is nu echt mijn held; iedereen maar klagen over spikes en hij rijdt als ik 't goed zie hooguit op winterbanden, maar zeker niet op competitie-spikes...

ik heb op de sevice gekeken en volgens mij zijn het gewoon vredestijn snowtrac straatbanden.

OK, dus hij rijdt ook nog eens op Hollands glorie :)

En de rest, rijdt die echt op spikes ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Huufke » zo feb 27, 2005 15:41

Het was inderdaad indrukwekkend om Bergsteyn door de sneeuw te zien vliegen met zijn kleine Corsa. Geen enkele C2 kon daar aan tippen.
Zag tussen de uitslagen dat hij op een gegeven moment zelfs op de twaalfde plaats algemeen lag!

Schitterende wedstrijd verder en voor iedereen die niet geweest is een enorm gemis. De WK rally van Zweden staat weer een paar plaatsen hoger op m'n 'must go' lijstje..
Huufke

Berichtdoor Sevius » zo feb 27, 2005 16:44

Foto's en een verslag van Myron op mijn site..
Sevius

Berichtdoor Lejan » zo feb 27, 2005 17:25

StevenK schreef:
Lejan schreef:

OK, dus hij rijdt ook nog eens op Hollands glorie :)

En de rest, rijdt die echt op spikes ?

de top iniedergeval wel en ook een aantal citroen C2's dat ik zeker weet.
Lejan

Berichtdoor Martijn_Braat » zo feb 27, 2005 18:10

Ogelooflijk wat Michel laat zien, zoals het er nu uit ziet gaat hij 16e worden. diep respect.
Geweldig genoten de afgelopen dagen, heb al een hoop rally's gezien maar dit was veruit de mooiste; de omgeving, het weer de auto's en er werd echt heel hard gereden vooral door die Kuzaj, hoe hij met die auto over de sneeuw danste verdient hij het echt om te winnen (met een groep N!!)
En de top, maar ook een hoop C2tjes (in ieder geval Boelens) staan op spikes. Ik snap alleen niet hoe ze dit op asfalt doen want elke proef had op de lager gelegen stukken wel een aantal kilometers waar helemaal geen sneeuw lag. Dan moet je er op spikes toch vanaf glijden of minstens die pinnen er finaal onderuit rijden. (worden ze misschien op asfalt helemaal naar binnen gedrukt waardoor toch ook het rubber de weg raakt??)
Was wel klein minpuntje dat je als publiek niet op het binnenterrein bij de service kon komen.
Pluspuntje was dan weer dat het als toeschouwer ook een hoop geglibber en geglij was voordat je op de plaats van bestemming was.
Ben heel benieuwd naar het wedstrijdverslag van Michel hier op het forum en nogmaals petje af (en nog ff duimen want nog twee proeven te gaan) (heb je die idioten nog zien zwaaien Michel, bij het afrijden circuit richting 1e boucletje?)
Gisteren was er op belgië een klein verslag van de rally, vanavond maar weer goed in de gaten houden.

gr. Martijn Braat

Ik hoop dat mijn naam nu wel links is te zien, heb profiel gisteren wel ingevuld. Gisteren stond het een uurtje wel gevuld en daarna niet meer?
Martijn_Braat

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo feb 27, 2005 18:29

Uiteindelijk 17e in de eindrangschikking, maar wel een prachtprestatie als je kijkt naar de middelen waarmee het bereikt is. Alhoewel, met Bergsteyn genen..........., senior kan er zelfs nu nog wat van. (zie Oberehe 2004)

Gefeliciteerd Michel.
Ton Van Spanje

Berichtdoor Lejan » zo feb 27, 2005 18:40

ik heb wat foto's op mijn site geplaatst ( van de zaterdag)
Lejan

Berichtdoor rallyboy » zo feb 27, 2005 20:31

Was wel klein minpuntje dat je als publiek niet op het binnenterrein bij de service kon komen.

gr. Martijn Braat

Hoezo zaterdag kon je overal bijkomen inclusief servicepark,
rallyboy

Berichtdoor Martijn_Braat » zo feb 27, 2005 21:12

dan zal ik wel iets verkeerd hebben gedaan. Ik heb het via de La Source kant geprobeerd zaterdagmiddag maar kwam er echt niet langs.

Was net nog verslag(je) van de rally op België 1. Kuzaj moest op het circuit nog vol in de remmen voor een politiewagen die niet op tijd van de proef af was.
Martijn_Braat

Berichtdoor Wolter » zo feb 27, 2005 21:22

Toivonen schreef:Was net nog verslag(je) van de rally op België 1. Kuzaj moest op het circuit nog vol in de remmen voor een politiewagen die niet op tijd van de proef af was.

Je kunt het ze niet kwalijk nemen, het blijven tenslotte Belgen. :wink:
Wolter

Berichtdoor Niels2 » zo feb 27, 2005 21:41

Christ wat was dit vet!

Om zelf naar de proeven komen was al leuk, de terug weg (weg afgesloten, omleiding via "zand" weggetjes) was nog vetter :shock: :D

Die Pool ging echt hard, de 911 ging alle kanten op behalve rechtuit :wink: en Bergsteyn ging erg lekker.

Jammer was dat m'n Pentax het vertikte in de de kou, ding had vandaag een automatisch variabele sluitertijd van 1 tot 30 seconden.... hopelijk toch nog een stuk opf 10 foto's (ergens deze week online).
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor michel uit berg » ma feb 28, 2005 9:20

nou, ben weer terug van een weekendje spelen in de sneeuw.

ging op zich best goed met gewone sneeuwbandjes en heb me zaterdag ook goed kunnen uitleven en draaide bij de top van de c2 cup mee, dus dat ging wel redelijk

zondag lag er veel meer ijs en ging het ook niet van harte. na 5 proeven kwamen we erachter dat het gaspedaal uit de carrosserie gescheurt was en dat we dus maar 3 kwart gas konden geven (vandaar dat we de c2's niet meer konden bijhouden :? ) na dit gerepareerd te hebben en ergens nog een paar spikes gekocht te hebben ging het al iets beter maar na 2 proeven achter toch maar weer sneeuwbanden gemonteerd want dat vond ik eigenlijk fijner (beetje driften in de sneeuw)
al met al een leuk weekend en ik denk dat we tevreden moeten zijn met de 16e plaats alg. maar het kan altijd beter!!!
michel uit berg

Berichtdoor Maarten » ma feb 28, 2005 10:52

Michel, echt super wat je gepresteerd hebt :D
Met een auto van mijn leeftijd die Citroens C2 in de weg kunnen zitten is toch een grandioos applaus waard
Vooral de proefuitslag van KP3 ziet er mooi uit :shock:
:D
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden