Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

GTR

Berichtdoor Humphrey » di feb 01, 2005 14:06

Martijn: ik bedoelde wat Werner al zegt.
De FIA heeft toch iets van een maximum gesteld aan het percentage onverhard voor een asfaltrally als GTR?
Zonder deze regeling zou de rally wel een stuk mooier zijn, volgens mij.
Kan me herinneren dat er jaren terug eens een discussie over dit onderwerp was op dit forum.

DOEI, Humphrey
Humphrey

Re: GTR

Berichtdoor SeBass » di feb 01, 2005 15:51

Humphrey schreef:De FIA heeft toch iets van een maximum gesteld aan het percentage onverhard voor een asfaltrally als GTR?

Misschien was dit eerder wel zo, in de regels van het Europeese Kampioenschap, Europeese Cups en General Prescriptions van 2005 worden niks gezegd over percentage of verschillende soorten ondergrond, alleen het WRC (art. 3.1) mag maar uit 1 soort ondergrond bestaan.

Ypres had/heeft ook een stuk onverhard, maar was/is niet meer dan 1 km.

De organisatoren mogen dus zelf beslissen over de ondergrond, het wordt in ieder geval (iig) niet beperkt door de reglementen.

Door verschillende gemeentelijke herindelingen in Nederland wordt het makkelijker om grotere proeven te maken (gemeentes worden groter). GTR zal dit voordeel ook wel hebben.
De grootse beperking is meer het aantal officials wat je nodig hebt. Ik ben iig benieuwd naar deze nieuwe lange proef. :)
SeBass

GTR

Berichtdoor Humphrey » wo feb 02, 2005 0:20

OK, bedankt.

Overigens, de afgelopen dagen veel stukken in de Tubantia over de rally. Men heeft subsidie ontvangen van de gemeente Nijverdal van 7500 en van de gemeente Rijssen-Holten van 500 euro.
Dit om een begrotingstekort van 103.000 euro op een budget van 270.000 euro te verkleinen.

Quote van tctubantia.nl:

"Europese status

Sason-voorzitter A.J. Kleinjan is blij met de toezegging uit Nijverdal en wil niet onvermeld laten dat inmiddels ook buurgemeente Rijssen-Holten met 500 euro over de brug is gekomen. Hij geeft verder aan dat het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS) bereid is een ‘topsport-subsidie’ te verlenen voor de rally.

Het gaat daarbij om een aanzienlijk bedrag, dat volgens Kleinjan vooral te maken heeft met het feit dat de Golden Tulip Rally de enige rally in Nederland is die meetelt voor het Europees Kampioenschap. ‘Die Europese status is gered, althans voor dit jaar’, benadrukt Kleinjan.

Hij geeft aan dat niet alleen de Sason, maar ook andere organisatoren van rally’s het steeds moeilijker hebben om de financiële eindjes aan elkaar te knopen. Volgens hem is dat vooral een gevolg van de verslechterde economische situatie in ons land en het wellicht ietwat negatieve imago van de rallysport (geluidsoverlast, onveilig, milieuvervuilend).

Overigens zijn de start en finish van de rally dit jaar niet in het centrum van Nijverdal vanwege de bouw van het Huis voor Cultuur en Bestuur, maar zeer waarschijnlijk op bedrijventerrein ’t Lochter. Kleinjan verwacht dat de rallywagens hier ook in de nachtelijke kunnen worden geparkeerd."

Tussen alle geldzaken door ook even de vermelding over het startpodium, dus!

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor Werner » wo feb 02, 2005 9:34

Hallo, een gat van meer dan een ton? Dan schieten die 500 euro's, hoe goed bedoeld ook, niet echt op. Wie gaat dat gat dichten? Ik neem niet aan dat het bestuur even een ton uit eigen zak op tafel legt?
Werner

Berichtdoor mantaboy » vr feb 04, 2005 11:58

Corne, vind je het erg dat ik je opmerking even niet snap? :wink:
mantaboy

GTR

Berichtdoor Humphrey » za feb 05, 2005 14:46

Ook ik ben benieuwd hoe zo'n organisatie een gat van nog 95k weet te dichten. Maar; het zijn professionele amateurs!
De rally gaat door, roept men al.
Toch knap..

DOEI, Humphrey
Humphrey

Berichtdoor gertveurink » za jul 02, 2005 21:47

voor meer informatie over de rijders kijk dan even op de site van xxxxxxx op het forum daar onthullen ze af en toe namen die gaan rijden

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

<admin note>
Als je info hebt kun je 't hier neerzetten, voor je houden of je vrienden erover opbellen, maar het is niet de bedoeling naar andere sites te verwijzen omdat die zo interessant, leuk, leerzaam of goed zijn.
</admin note>
gertveurink

Berichtdoor gertveurink » ma jul 04, 2005 9:17

waarschijnlijk zal dirk boers met een corolla van het wevers team rijden
gertveurink

Berichtdoor StevenK » ma jul 04, 2005 9:33

gertveurink schreef:waarschijnlijk zal dirk boers met een corolla van het wevers team rijden

Als dat zo is, vind ik dat jammer; ik had begrepen dat 'ie met een andere auto bezig was.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jan » ma jul 04, 2005 9:38

StevenK schreef:
gertveurink schreef:waarschijnlijk zal dirk boers met een corolla van het wevers team rijden

Als dat zo is, vind ik dat jammer; ik had begrepen dat 'ie met een andere auto bezig was.

Hebben we hier een nieuwtje Steven? :P

Of verklap je niets :( :D
Jan

Berichtdoor admin » ma jul 04, 2005 9:39

Subaru Rullezzz!!! schreef:
StevenK schreef:

Hebben we hier een nieuwtje Steven? :P

Of verklap je niets :( :D

Dus er is weer veel in rally report geroepen van Peugeot of Skoda maar toch maar weer een Corolla huren omdat dat de enigste redelijk betaalbare oplossing is...
admin
Site Admin

Berichtdoor Super 1600 » ma jul 04, 2005 9:39

Dacht dat hij plannen had om in een 206 te stappen........
Super 1600

Berichtdoor Jan » ma jul 04, 2005 9:43

Super 1600 schreef:Dacht dat hij plannen had om in een 206 te stappen........

Zoals de meesten van jullie hier wel weten dat Boers niet echt een groot budget heeft, denk ik niet dat hij in een 206WRC stapt, dat is gewoon te duur...
Jan

Berichtdoor Super 1600 » ma jul 04, 2005 10:09

Volgens mij zei hij in 1 van de eerste afleveringen van RR dat hij interesse had om 1 grote wedstrijd te rijden met een frans model.
Super 1600

Berichtdoor erikjan » ma jul 04, 2005 15:48

ik vraag me trouwens af hoe zinvol het is om zo'n dure (en snelle) auto specifiek voor 1 evenement in te zetten...

de leercurve voor zo'n kanon lijkt me te lang :?
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden