steven wrote:
Hier ook maar even wat tegenvuur: de proeven waren helemaal fantastisch ! Ik vind 't super dat je zoveel km's in zo korte tijd kunt rijden.
En voor iedereen die wat te zeiken heeft: doe 't zelfs eens beter

===========================
Die laatste opmerking doet me denken aan iemand anders op dit forum. Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Ik vind dat je gewoon je commentaar moet kunnen geven.
Dat daar een onderbouwing bij hoort lijkt me logisch maar dat hoef je hier niet te verwachten. Ik stond ook bij een proef te kijken waar het nogal lang duurde allemaal. Maar ik kan die tijd best vullen met het maken van een praatje met wat officials, monteurs en andere toeschouwers. Die mensen hebben ook echt leuke dingen te vertellen, zoals de monteurs van de 8xserallyclub en een aantal andere officials op kp 4-8-12.
En ik kan je ook vertellen dat dit geen perfecte rally was, als die al bestaat.
Er zijn best een paar dingen die voor verbetering in aanmerking komen. Deze organisatie is ook best bereid, om daar naar te luisteren en daar wat mee te doen. Daar ben ik van overtuigd. Zoals het feit dat de eerste deelnemers 30 minuten service tijd kregen en wij maar 10!! Gelukkig hadden wij een 3de monteur bij ons die je niks hoeft te vertellen anders waren er problemen geweest!
Als ik even kijk naar het item "Rallyvillage", moet ik zeggen dat deze try-out als try-out super geslaagd was.
De rijders, enkele uitzonderingen daargelaten, de monteurs, de toeschouwers die ik gesproken heb kunnen geen van allen goed onderbouwde negatieve kritiek geven. Tuurlijk zijn ook hier een paar "pijnpuntjes". Maarja het was ook een echte try-out die als try-out perfect was. Ondanks het feit dat ik eerst sceptisch was later wat positiever ben geworden moet ik nu zeggen dat het geweldig was. Echt gezellig maar de service was voor het "familie gevoel" te langgerekt.
Een aantal normale reacties hier lezend denk ik dat er eigenlijk qua rallyvillage en service maar 1 probleem was. Ik denk dat de samenwerking van de rally-orgnistor en de Rallyvillage-organisator beter moet, of moeten de grijze gebieden beter afgedekt worden.
En dan het geval "wachten op een proef";
Het tijdschema van deze rally is verschrikkelijk krap, zeker met zoveel deelnemers. Ik denk dat je niet verder dan 110 deelnemers zou moeten gaan, en de sprint niet meer moet organiseren wanneer je voor een rally gaat. Ik ben er zelfs van overtuigd dat je dan meer proeven in het tijdschema kunt realiseren. Ik denk dat dat zoveel tijd scheelt dat je een volledig nieuwe boucle kunt realiseren, Dus 2 of 3 extra proeven.
Wel vraag ik me af wat de reden is van het belachelijke feit dat een Technische keuring 5 uur!! voor de start van de eerste deelnemers zit. Die tijd zou je kunnen gebruiken om proeven te laten rijden. Dat verkennen doen ze dan maar een week vantevoren. Nu is het 3 maanden een gekkehuis en dan maar een week of bepaald deel ervan.
Ik vond het wel een perfect evenement. Maar ik moet wel zeggen dat wij de enige ruime verharde serviceplaats hadden, dat wij een perfecte voorbereiding hadden en alles op zijn plaats viel.
En als je dan 2de N3 wordt achter Gert-jan Heuting hoef je je zeker niet te schamen.
1 ding wil ik nog kwijt. Ik lees hier postings van mensen die zeggen er niks aangevonden te hebben. Mijn vraag is wat ze dan wel willen en verwachten. Want als je al zit te zeiken over een paar minuten lopen naar de proef denk ik dat je het echt NIET begrijpt. En zou dat geplaatst moeten worden op het daarvoor bestemde topic!!.