Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
hendribeelen schreef:Ten Brinke verliest 4.20 op Ypelo 2???
Erik schreef:De namen die we gedurende het seizoen voorbij hoorden komen als potentiële topdeelnemers in Hellendoorn waren R5 rijders. Echter zolang er WRC`s blijven rijden, heeft deelname met een R5 weinig zin.
En dat zeg ik als WRC liefhebber, maar soms moet je de realiteit onder ogen zien.
Als je Van Merksteijn heet, waarom zou je dan investeren in een R5 voor Hellendoorn als je toch niet kunt winnen. De gemiddelde toeschouwer weet niet dat je met (iets) minder materiaal onderweg bent, je kunt dus alleen gezichtsverlies lijden in je eigen woonomgeving.
In de poll van Frank Verhoeven (FB Rallyspecial) is de overheersende mening dat we de WRC`s moeten blijven toestaan, ‘meer WRC`s!!’.
Echter de enige 2 WRC`s die we in NL nog hebben reden afgelopen weekend in Hellendoorn, en daar gaat echt niks meer bijkomen. Dus afgelopen weekend was het ideale toekomstplaatje qua deelnemersveld voor de mensen die roepen dat we de WRC`s moeten behouden?
Ik heb genoten van de rally, zeker ook van de WRC`s, maar dit was voor mij ook de eerste keer sinds ’98 dat ik tijdens de Hellendoornrally niet gekeken/geluisterd heb naar de tussentijden.
In andere landen (BEL, ENG) zie je nu competitieve startvelden door de R5`s, daar leeft de rallysport weer. In Engeland hebben ze zelfs een jaar geen kampioenschap gehad, zo slecht ging het daar, nu iets van 20 R5`s, het kan dus wel..
En wie Ten Brinke heeft zien rijden kan toch moeilijk beweren dat R5`s saai zijn, idem vorig jaar toen Weijs, Kobus en De Jong er met een R5 reden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten