ADAC Rallye Deutschland 2015

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor MarijnVisser » di jan 27, 2015 18:13

Effe een vraagje. Zijn er nog mensen die van plan zijn om naar Duitsland te gaan. Zit het te overwegen maar in mn eentje weet ik het zo net nog niet. Persoon met wie ik vorig jaar was vond het na een dag eigenlijk al wel mooi. Ik natuurlijk niet. Zit dus nu te overwegen om dit jaar weer te gaan. Iemand die nog tips heeft, graag ;p
MarijnVisser
 
Berichten: 115
Geregistreerd: ma aug 04, 2014 20:02
Woonplaats: Eibergen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Braincloud » di jan 27, 2015 18:56

Ik was vorig jaar ook met een vriend van me die het na een paar proeven al had gezien. Erg frustrerend want ik vond het lullig voor hem om te blijven, en ikzelf was zeer teleurgesteld omdat ik meer ervan had willen genieten. Terwijl altijd als ik bij mijn kameraden over de sport begon of filmpjes liet zien waren ze helemaal enthousiast en zeiden ze dat ze een keer mee wilden.
Ben nu dus ook sterk aan het twijfelen hoe ik het dit jaar ga aanpakken. Alleen is het natuurlijk nooit zo gezellig als met een paar kameraden, maar mijn kameraden hebben ''helaas'' niet zo'n passie voor de rallysport als ik dat heb.
Voor mij (en als ik het zo lees voor jou ook) wordt het dus een afweging maken; Alleen gaan, het wordt saai maar wel volop genieten van de rallysport en alles meemaken of met kameraden gaan, gezelligheid maar je erbij neerleggen dat je vrienden het al snel hebben gezien en jij met een sip gezicht wegrijdt, constant achteruit kijkend en denkend hoe je in de prachtige omgeving in de druivenvelden had gestaan met je cameraatje, wachtend op de passage van de beestachtige WRC's met 's werelds beste rijders, indenkend wat voor een ontzettend bruut geluid deze auto's maken, hopend dat je favorieten langskomen en niet zijn uitgevallen, auto's raden aan de hand van het geluid, beseffend wat voor een geluk we hebben dat de WRC zo dicht bij ons huis is en dat je er alsnog niet bij bent, spijt hebbend dat je niet alleen bent gegaan, en zo kan ik nog wel even door gaan :shock::mrgreen:
Kortom, ik ga dit jaar zeker weer! Hoe is de vraag maar ik ga zeker want ik kan het mezelf niet vergeven om niet te gaan zoals nu het geval is met de laatste Rallye de France. De kameraden waarmee ik toen naar de Elzas zou gaan haakte op het laatste moment af en ik was zo teleurgesteld dat ik ook niet meer ben gegaan omdat ik geen zin had om 5 uur lang alleen in de auto te zitten (die ook niet meer heel betrouwbaar was). Uiteindelijk (nu nog) veel spijt van en vooral nu ik laatst las dat de rally van Frankrijk niet meer in de Elzas wordt verreden. Dubbel spijt!
Dus zeker gaan! Maar goed nadenken wat je wilt zodat je straks niet teleurgesteld wordt.
Braincloud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: wo maart 05, 2014 13:29
Woonplaats: Heerlen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Dennisvo » di jan 27, 2015 21:12

Gaan jullie toch samen? Is niemand alleen ;-)
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor rvgrally » di jan 27, 2015 21:31

Potje vriendenvet mee... :wink:
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor kraats » wo jan 28, 2015 14:51

Juist door de slechte ervaringen van vorig jaar is Duitsland zeker niet meer mijn eerste keus.
Als ik het dan vergelijk met Spanje of Portugal is het bij mij wel klaar. Duitsland is te duur, en ze zijn daar redelijk de weg kwijt met hun "oproerofficials".
Ik heb vorig jaar 2 WRC wedstrijden bezocht en daarbij was Spanje echt vele malen beter en leuker (komt ook door het weer en de locatie)

Jammer dat Sardinië en Portugal zo kort op elkaar zitten anders had ik die 2 gedaan en ga ik dus misschien toch naar Duitsland en Portugal.
Maar mijn eerste keus is zeker niet Duitsland.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor A en P Rally Jan » wo jan 28, 2015 16:23

ik zag vanmiddag alweer op de site van de rally het proeven schema van 2015,maar dat ziet er weer goed uit!!!![ donderdag , shake down .] [ vrijdag, Sauertal,Waxweiler, Spangdahlen,Moezelland.] [ zaterdag, Graftschaft , Peterberg, Panzerplatte sprint, Panzerplatte Long. ] [ zondag, Stein en Wein, Dhrontal[powerstage] ]
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Braincloud » do jan 29, 2015 12:25

kraats schreef:Juist door de slechte ervaringen van vorig jaar is Duitsland zeker niet meer mijn eerste keus.
Als ik het dan vergelijk met Spanje of Portugal is het bij mij wel klaar. Duitsland is te duur, en ze zijn daar redelijk de weg kwijt met hun "oproerofficials".
Ik heb vorig jaar 2 WRC wedstrijden bezocht en daarbij was Spanje echt vele malen beter en leuker (komt ook door het weer en de locatie)

Jammer dat Sardinië en Portugal zo kort op elkaar zitten anders had ik die 2 gedaan en ga ik dus misschien toch naar Duitsland en Portugal.
Maar mijn eerste keus is zeker niet Duitsland.


Als je naar Sardinië gaat, ga je dan met je eigen auto op de veerboot of ga je met het vliegtuig en huur je daar een auto?
Braincloud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: wo maart 05, 2014 13:29
Woonplaats: Heerlen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor A en P Rally Jan » do jan 29, 2015 17:08

Braincloud schreef:
kraats schreef:Juist door de slechte ervaringen van vorig jaar is Duitsland zeker niet meer mijn eerste keus.
Als ik het dan vergelijk met Spanje of Portugal is het bij mij wel klaar. Duitsland is te duur, en ze zijn daar redelijk de weg kwijt met hun "oproerofficials".
Ik heb vorig jaar 2 WRC wedstrijden bezocht en daarbij was Spanje echt vele malen beter en leuker (komt ook door het weer en de locatie)

Jammer dat Sardinië en Portugal zo kort op elkaar zitten anders had ik die 2 gedaan en ga ik dus misschien toch naar Duitsland en Portugal.
Maar mijn eerste keus is zeker niet Duitsland.


Als je naar Sardinië gaat, ga je dan met je eigen auto op de veerboot of ga je met het vliegtuig en huur je daar een auto?

Ik begrijp echt niks van al die verhalen van slechte ervaringen bij de rally in duitsland,wij hebben al jaren , en elk jaar weer een super rally daar,want wil je het als Hollander nog mooier hebben zo dicht bij huis een WK rally
A en P Rally Jan
 
Berichten: 491
Geregistreerd: za maart 22, 2008 18:52
Woonplaats: Elburg

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Bartrallyfan » do jan 29, 2015 19:08

Duitsland duur?? en de reis naar Spanje of Portugal kost geen geld? wel alles tellen he!
Avatar gebruiker
Bartrallyfan
 
Berichten: 1033
Geregistreerd: zo feb 25, 2007 14:04
Woonplaats: venray

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor MarijnVisser » do jan 29, 2015 19:12

Hotelletje 4 nachten 118 euro. Ticktets 70 en verder het vervoer en eten en drinken.
Lijkt mij toch niet duur vergeleken met wat al eerder wordt gezegd. De vliegreis, huurauto etc.

Tuulk Duitsland zit qua tijd in het jaar redelijk in hoogseizoen maar naar verhoudingen lijkt mij het toch zeker niet te duur.
MarijnVisser
 
Berichten: 115
Geregistreerd: ma aug 04, 2014 20:02
Woonplaats: Eibergen

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor brekmans » do jan 29, 2015 20:18

Ben sinds 2008 aanwezig bij dit geweldige evenement. Duur en slechte ervaringen klinken mij totaal vreemd in de oren.
Hotels langs de moezel in overvloed voor een klein prijsje vaak een geweldig ontbijt,en 4 dagen rally kijken voor een prijs van 69 euro is toch geen geld?? En de zogenaamde oproerofficials,ik heb ze nog nooit gezien/meegemaakt. De looptijd naar de proefen valt erg mee, op vrijdag kun je zeker 3 tot 4 proeven kijken de zaterdag idem dito. Zeer grote aanrader dit evement.
brekmans
 
Berichten: 45
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 20:11
Woonplaats: neede

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor kraats » vr jan 30, 2015 12:43

MarijnVisser schreef:Hotelletje 4 nachten 118 euro. Ticktets 70 en verder het vervoer en eten en drinken.
Lijkt mij toch niet duur vergeleken met wat al eerder wordt gezegd. De vliegreis, huurauto etc.

Tuulk Duitsland zit qua tijd in het jaar redelijk in hoogseizoen maar naar verhoudingen lijkt mij het toch zeker niet te duur.


Ik bedoel dat het duur is voor hetgeen er geboden wordt. De rally op zich is duur, 68€ als ik het goed heb. Alleen Wales is duurder.
Altijd heel veel plezier gehad in Duistland al vanaf 1994, maar afgelopen jaar rare dingen meegemaakt die ik de afgelopen 30 jaar nergens heb meegemaakt.
Dus daarom zeker niet mijn eerste keus.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor EvoV6 » zo feb 01, 2015 23:57

kraats schreef:
MarijnVisser schreef:Hotelletje 4 nachten 118 euro. Ticktets 70 en verder het vervoer en eten en drinken.
Lijkt mij toch niet duur vergeleken met wat al eerder wordt gezegd. De vliegreis, huurauto etc.

Tuulk Duitsland zit qua tijd in het jaar redelijk in hoogseizoen maar naar verhoudingen lijkt mij het toch zeker niet te duur.


Ik bedoel dat het duur is voor hetgeen er geboden wordt. De rally op zich is duur, 68€ als ik het goed heb. Alleen Wales is duurder.
Altijd heel veel plezier gehad in Duistland al vanaf 1994, maar afgelopen jaar rare dingen meegemaakt die ik de afgelopen 30 jaar nergens heb meegemaakt.
Dus daarom zeker niet mijn eerste keus.


Ik ga ook al naar Duitsland sinds het een officieel WRC event is en ik blijf het goed georganiseerd vinden. Alleen de bewegwijzering vond ik vorig jaar slechter als de jaren ervoor maar dit kan aan mij liggen.
Vind het inderdaad wel jammer dat de dagkaarten van vroeger vervangen zijn door proevenkaarten. Hierdoor word het allemaal wel wat duurder..of je moet een proef 2x gaan kijken.
Avatar gebruiker
EvoV6
 
Berichten: 1051
Geregistreerd: wo nov 05, 2003 23:26
Woonplaats: Rheden

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor JSiemerink » di feb 03, 2015 17:38

Heeft er iemand geode informatie over een hotel/pension in de buurt van de proeven?
En verder weet iemand de prijs van een rallykaart met toeganag tot alle proeven?
JSiemerink
 
Berichten: 1
Geregistreerd: di feb 03, 2015 17:02
Woonplaats: Best

Re: ADAC Rallye Deutschland 2015

Berichtdoor Dennisvo » di feb 03, 2015 18:12

Voor 69 euro heb je toegang tot alle proeven, de Shakedown, het servicepark en je krijgt er een mooi stickertje en een kaart bij. Voor 5 euro extra krijg je het volledige programmaboekje.
Dennisvo
 
Berichten: 484
Geregistreerd: za maart 15, 2014 23:24

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast