billy wrote:Steven,
Er moet mij toch iets van het hart: als mensen zaken doen waar jij het niet mee eens bent haal je vaak het argument "slecht voor de sport" aan.
Ik zou dan zeggen: ik ben het niet met die zaken eens omdat ze negatief uit kunnen pakken voor de sport
Het bezoeken van verkenningen is helemaal geen probleem, de weg is op dat moment nog steeds openbaar
Klopt. Maar veel proeven gaan over wegen waar normaal gesproken 4 traktoren, 2 paarden en één auto per dag passeert; de verkenningen leveren dan al een extra belasting op en toeschouwers die dan ook nog eens diezelfde proeven gaan rijden leveren weer een extra belasting op. Allemaal volkomen legaal, daar zeg ik niets over, maar ik geef alleen aan dat wat wij volkomen legaal vinden, door de aanwonenden wel degelijk als overlast gezien kan worden.
, en als ik mij niet vergis is het in het verleden ook wel eens voorgekomen dat deelnemers voor overlast zorgen.
Niet alleen in het verleden; als deelnemer moet je je aan de verkeersregels houden, maar ook dan wil het zeker nog wel eens gebeuren wanneer je je notes aan het controleren bent, dat je rijstijl door anderen als op zijn minst 'erg sportief' gezien wordt.
Maar naast de deelnemers zijn er ook fans die er een sport van maken in de weken voor en na een wedstrijd de hele proeven te rijden en zich daarbij net zoveel bekommeren om de verkeersregels als de lokale jeugd.
Als mensen maar 20 deelnemers willen zien en dan naar de volgende proef gaan om de kannonnen te bekijken is dat slecht want er is extra overlast, deelnemers komen in het verkeer waardoor er vertraging opgelopen wordt.
Dat niet alleen, maar die mensen hebben ook haast om bij de volgende KP te komen en plegen relatief veel verkeersovertredingen daarbij.
Waarom mag niet iedereen zelf uitmaken wat hij of zij doet? Ze zijn zelf ook verantwoordelijk daarvoor.
'tuurlijk Mogen ze dat, net zo goed als ik ze erop mag wijzen dat ze daarmee de sport treffen.
En als een organisatie (of deelnemers) in de problemen komt door de bezoekers hebben ze het vantevoren niet goed ingeschat. En misschien is dat juist slecht voor de sport.
Nee, dat is het slechte *van* de sport; het is ontzettend moeilijk om de toeschouwers onder controle te houden.
En wellicht nog ten overvloede: de officiële verkenningen zijn niet zozeer vanuit sportief oogpunt beperkt, maar om de overlast te beperken en vaak ook omdat de vergunning dit eist.
[Edited by Steven on 09-10-2004 at 04:45 PM GMT]