wolter wrote:
ok, ik zie hier een misverstandje...
Ik ben in de 5 jaar die ik van de GTR heb meegemaakt nog nooit van proef-naar-proef gereden. Ik zal nooit overlast bezorgen, want de rallysport heeft het moeilijk
Klinkt positief !
, en dat is opzich al triest genoeg.
Verder heb ik enorm veel respect voor de mensen die in de iets lagere klasse's rijden! Het is enorm moeilijk om aan een goed budget te komen en ieder jaar weer sponsoren te vinden die een deel van de kosten willen dekken. Voor de mensen in de top 20 telt dat, maar des te meer voor de rijders in bijvoorbeeld een 205.
En dit klinkt helemaal super
Ik bedoelde in mijn post te zeggen dat ongeveer de eerste 20 echt gewoon veel meer spektakel geven dan de 205's. Het geluid, de snelheid, het iets makkelijker dwars gaan, het enorme remvermogen etc...
Kan ik me ook nog voorstellen, hoewel er genoeg snelle spektakelrijders in langzamere auto's rijden en er ook langzamere rijders in dikke auto's zitten. (denk H-VW-568

)
Door de huidige top 20 is er ook meer publiek
Eens
(dus meer sponsorgeld voor alle equipes)
En hier raak ik ineens het spoor helemaal bijster. Waarom zou ik meer sponsorgeld krijgen als er meer toeschouwers zijn ? Zeker als bekend is dat die toeschouwers werkelijk geen reet geven om de zoveelste Clio met 175 pk ?
Daarbij komt dat top-rijders, zeker de buitenlanders, juist korting krijgen op het inschrijfgeld, soms krijgen ze zelfs startgeld betaald, ze krijgen vaak overnachtingen en weet ik wat al niet meer. Dingen die betaald worden uit het inschrijfgeld van de rest.