golden tulip rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor ExTaxi » zo aug 29, 2004 21:49

ander goed nieuws over de GTR (afkomstig van DE rallyinformatie site)

Raalte/Hellendoorn Tijdens de Golden Tulip Rally, die deels over Raalter grondgebied wordt verreden, gaat de politie hard optreden tegen de illegale verkoop van alcoholhoudende dranken. Ook het gebruik van alcohol op de openbare weg langs het parcours is strafbaar.

Niet alleen Raalte, maar ook andere gemeenten waar de diverse klassementsproeven van dit druk bezochte rallyevenement worden gehouden, hebben aangedrongen op strengere controles. De autorally wordt dit jaar op 17 en 18 september gehouden. De gemeenten Raalte, Hellendoorn, Rijssen-Holten, Wierden, en Twenterand maken zich vooral zorgen over het overmatige alcoholgebruik van sommige toeschouwers in het verkeer en de gevaren voor de verkeersveiligheid als zij zich met hoge snelheid naar de volgende klassementsproef haasten. De verkoop van alcoholhoudende dranken zonder de hiervoor benodigde vergunning wordt eveneens harder aangepakt.

De gemeente Raalte geeft voor de rally geen vergunningen af om alcohol op straat te verkopen. Gevolg is echter dat het publiek zelf drank meeneemt. Door in de algemene plaatselijke verordening (apv) de wegen langs de klassementsproeven aan te wijzen als verboden gebied voor alcoholgebruik, kan de politie hier tegen optreden. Dit was vorig jaar ook al het geval.

De Hellendoornse politiechef J.M.W. Hesselink erkent dat het vorig jaar vooral een kwestie van ‘aanzien en constateren‘ was en dat er feitelijk nauwelijks werd opgetreden door de politie. ‘Ik heb het één en ander nog even nagekeken. Bij de proeven zijn twee uitbaters bekeurd voor de illegale verkoop van alcoholhoudende dranken. Daarbij is de drank in beslag genomen. Dat toezicht wordt dit jaar voortgezet en er worden deze keer ook verbalen geschreven‘, kondigt Hesselink alvast aan. ‘Zonder pardon‘, benadrukt hij.

De Stichting Auto Sport Oost-Nederland (Sason), de organisator van de Golden Tulip Rally, ondersteunt de actie van de gemeenten en vraagt hier in haar rallykrant ook expliciet aandacht voor.

De gevaren in Hellendoorn concentreren zich vooral op de vrijdagavond, wanneer de proeven Egede en Daarle twee keer worden verreden. Zaterdag wordt dan nog de proef in Marle twee keer verreden. De ‘Hellendoornse rally‘ - zoals de wedstrijd in de volksmond wordt genoemd - gaat in Raalte onder andere over het parcours van de Luttenbergerring, waar ook de Raalter Races worden gehouden.

Burgemeester en wethouders van Hellendoorn hebben de Sason inmiddels toestemming gegeven om het Henri Dunantplein te gebruiken voor de start, hergroepering en de finish. Op de vrijdagavond mag het Raadhuisplein bovendien worden gebruikt als een soort afgesloten parkeerplaats voor de rallydeelnemers.

Zaterdag wordt een deel van industrieterrein ‘t Lochter ingericht als servicepark en VIP-ruimte. In verband daarmee worden enkele straten afgesloten en moet een alternatieve route naar het overlaadstation op het industrieterrein worden aangegeven.

[Edited by ExTaxi on 08-29-2004 at 08:50 PM GMT]

Berichtdoor StevenK » di aug 31, 2004 9:33

Er staat een deelnemerslijst op de site van de organisatie. D'r staan al ruim 70 deelnemers op.

Opvallend: nog geen Wevers, Boers, Tsjoen, Winkel of Bruyneel, wel 2 Belgen, 2 Duitsers, 4 Denen, een Engelsman en een Ier.

[Edited by Steven on 08-31-2004 at 09:34 AM GMT]
StevenK
Site Admin

Berichtdoor admin » di aug 31, 2004 13:46

Er staan er heel veel nog niet op lijkt me:

Johan Deen (Megane Kitcar)
Jan Nijhof (Celica GT4)
Erik Wevers (Corolla WRC)
Carl Arthurs (Accent WRC)
Jan de Winkel (Clio S1600)
Pieter Tsjoen (Corolla WRC)
O'Donavan (Subaru WRC)
Dirk Boers (Subaru WRC?)
D. Bruyneel (Fiesta S1600?)
Fassbender (Punto S1600)
Meijer (Opel Ascona)
Schut (Audi S2)

wie vult het ff aan..
admin
Site Admin

Berichtdoor Hein » di aug 31, 2004 13:50

Na zondag zal er snel meer duidelijk worden. Dan sluit de inschrijving. Nu blijft het alleen maar gokken. Wie komt wel en wie niet.

Ik ga er van uit dat de hele NL top komt m.u.v. de heren Bijvelds en Paradigit die in GB aan de gang gaan.
Be yourself, there are too many others
Hein

Re: Re: golden tulip rally 2004

Berichtdoor StevenK » di aug 31, 2004 14:15

admin wrote:
Er staan er heel veel nog niet op lijkt me:

Johan Deen (Megane Kitcar)
Jan Nijhof (Celica GT4)
Erik Wevers (Corolla WRC)
Carl Arthurs (Accent WRC)
Jan de Winkel (Clio S1600)
Pieter Tsjoen (Corolla WRC)
O'Donavan (Subaru WRC)
Dirk Boers (Subaru WRC?)
D. Bruyneel (Fiesta S1600?)
Fassbender (Punto S1600)
Meijer (Opel Ascona)
Schut (Audi S2)

wie vult het ff aan..

Volgens de Autonews komt Bruyneel alleen als 'ie problemen krijgt in de Omloop; verder worden ook, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk, o.a. Van Woensel en Princen genoemd.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jan » di aug 31, 2004 18:45

Er staat duidelijk boven aan de
lijst 30-08-2004, dus alles is nog niet binnen, en zoals al gezegd is, de inschrijving stopt pas op 5 september.

(nog 17 dagen :))

[Edited by Subaru Rullezzz!!! on 08-31-2004 at 05:46 PM GMT]
Jan

Berichtdoor marcel de jong » di aug 31, 2004 18:56

als je de lijst bekijkt dan missen we de eerste 10 startnummers
men berichte 89 deelnemers
er staan er 79 op
M de Jong
marcel de jong

Berichtdoor MartijnS » di aug 31, 2004 21:58

Woodcock staat toch al op de lijst?
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor admin » wo sep 01, 2004 7:00

Patmeister wrote:

offtopic

admin, hou de manager even in de gaten !

groet,

Patrick.

Sorry helemaal vergeten. Om de competitie eerlijk te houden kan niemand dan zijn team veranderen tussen Duitsland en Japan. Dinsdag word de manager dan van beide wedstrijden in 1 keer geupdate..

P.S. Succes met Evert van het Weekend...

Gr,

Patrick
admin
Site Admin

Berichtdoor oortjes » wo sep 01, 2004 11:29

Heeft er iemand al een overzicht van de klassementsproeven gezien?
oortjes

Berichtdoor admin » wo sep 01, 2004 11:40

oortjes wrote:
Heeft er iemand al een overzicht van de klassementsproeven gezien?

De klassementsproeven zijn pas vlak voor de rally bekend...
admin
Site Admin

Berichtdoor Werner » wo sep 01, 2004 11:42

'Whaaaaaaaaa,

ik kijk net op de site van de gtr en zie dat ERIK WEVERS ontbreekt!!!!!

Ik hoop dat ik er overheen gelezen heb of dat erik zich nog moet inschrijven!!!

Verder mis ik Jan de Winkel en Pieter tjoen!!!

Groetjes'

Om op dit dubbele dus gesloten topic terug te komen, de inschrijvingstermijn is nog niet verstreken (5 september) dus hebben genoemde heren nog een paar dagen om zich aan te melden voor de wedstrijd die Erik Wevers en Jan de Winkel toch niet zullen willen missen. Tsjoen zal wel niet komen heb ik begrepen.
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden