reactie van de organisatie (3): Onze secretaris Kris Peeters heeft in de loop van de week gesprekken gehad met zowel KACB als met Daniél Verschaeve, voorzitter van VAS. Het is inderdaad zo dat een buitenlandse deelnemer die deelneemt aan een provinciale wedstrijd niet WA gedekt is door zijn nationale vergunning (voor Nederland KNAF) Er is onlangs nog een proces uitgesproken over een luxemburger die met z'n nationale vergunning aan een klimkoers deelnam en een ongeval had. Hij zou niet WA verzekerd zijn.
Het is dus noodzakelijk om een WA verzekering bij af te sluiten: De oplossing is de "Dagvergunning". Deze bevat (zoals eerder al vermeld) een WA verzekering en is perfect legaal (ook voor KNAF).
Wat de prijs betreft kon niet onderhandeld worden omdat het volledige bedrag (€37)bestemt is voor de verzekering.
Wat betekent het nu concreet en wat gaat uw deelname allemaal kosten:
Zowel de piloot als copiloot nemen bij de inschrijvingstafel een Dagvergunning, die wordt u overhandigd na vertoon van uw KNAF licentie (waarom heb ik al eens uitgelegd)en betalen 2x €37 = €74 + inschrijvingskosten: €109 = totaal €184.(nog altijd goedkoper dan in Nederland)
Het is ook mogelijk om een vriend(in) of sponsor als copiloot mee te nemen. Die persoon moet dan ook nog wel even naar de dokter (die ter plaatse aanwezig is)voor een kleine medische controle. Hij/zij mag in geen enkel geval het stuur over nemen.
Wat de wagen betreft: zorg dat u al de boorddocumenten van de wagen kan voorleggen evenals een copie. voor Technish reglement zie
www.VAS.be.
Vorig jaar hadden we een zevental Nederlandse teams aan de start, dit jaar hopen we minstens op het dubbel. Ik had hier graag reacties gelezen van Nederlandse deelnemers van verleden jaar, misschien stimuleerd dit de anderen.
Hopelijk mag ik jullie begroeten op 29 augustus.
Voor verdere vragen kan u altijd terecht bij mij: Filip Dierckx 0032-014/85.09.54 ,
filipdierckx@pi.be of bij de secretaris en tevens wedstrijdleider Kris Peeters : 0032-014/67.20.67 ,
kris@titanic.be