Wij als belgen en houder van een racb nationaal of internationaal
licentie zijn zelfs verplicht een vas of asaf licentie te nemen om te mogen starten !
Het is al jaren zo en zal nog jaren zo zijn !
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Steven wrote:
Het probleem van de daglicentie zit in het feit dat de FIA het een houder van een FIA erkende licentie verbiedt ook nog een andere licentie te hebben.
Formeel zou de KNAF dus op kunnen treden tegen NL licentiehouders die een daglicentie van de VAS/ASAF nemen. Voor zover ik weet bestaat het daglicentie-systeem echter al redelijk lang in België en heeft de KNAF er nog nooit problemen van gemaakt.
1.2 Het is licentiehouders op straffe van intrekking van hun licentie(s) verboden in te schrijven voor, deel te
nemen aan of medewerking te verlenen aan de organisatie van een niet door de KNAF dan wel een
buitenlandse nationale automobielsport autoriteit (ASN) geautoriseerde autosportwedstrijd.
Mivali wrote:
Misschien even een zijdelings sprongetje maar ik wil (nogmaals wellicht op dit forum) eens weten hoe het nu zit indien je zelf een ongeval krijgt....Er zijn recent helaas wel wat voorbeelden te noemen...Je eindigt dus in het ziekenhuis en dan? Ik ga ervan uit dat je ziektekostenverzekeraar niet staat te springen om eventuele operatie of revalidatie te bekostigen. Wie heeft hier ECHT verstand van?
mivali wrote:
Dhr. Götz Pfauder heeft mij niet begrepen zo zie ik...Mijn vraag is er op gericht om antwoord te krijgen op de simpele vraag wat er met je gebeurt als je bv. moet worden opgenomen in een hospitaal omdat je ZELF als bestuurder of navi door je rally gewond bent geraakt....Welke verzekering dekt dit?
Dit heeft niets met Kasterlee te maken, ik ben gewoon benieuwd....
Er moet toch iemand zijn (helaas) die hiermee te maken heeft gehad?
Bij voorbaat dank,
Michel
pipo wrote:
De winnaar van 2003 die mag als laatste starten ???
Filip wrote:
Reactie van de organisatie (2): Sta me toe dat ik even het systeem van dagvergunningen even toelicht. Een deelnemer zonder vergunning mag deelnemen als copiloot met een dagvergunning. Die dagvergunning wordt hem toegekend na een medische controle en het betalen van €37. Er is ook een mogelijkheid om deel te nemen als piloot, met de zelfde procedure maar mits voorlegging van een attest (slipcursus)van een door VAS erkende slipschool. De piloot mag dan enkel rijden met een wagen minder dan 1600cc in de Divisie 1 en 2 (standaard en Groep N). Kan hij echter 3 uitslagen voorleggen met een -1600cc wagen, dan mag hij met een zwaardere wagen rijden.
Nu komt het voor jullie: Wij vragen de Nederlandse deelnemers om een KNAF vergunning voor te leggen, enkel en alleen omdat wij dan weten dat ze wedstrijdervaring hebben en dat ze een medische keuring hebben ondergaan. Zij hoeven dan ook niet langs de dokter te passeren. Een dagvergunning bevat eenzelfde dekking als een gewone vergunning.
Nederlanders die zich aanbieden zonder vergunning krijgen alleen een dagvergunning voor copiloot en moeten wel langs onze dokter passeren. Ik hoop dat ik jullie hiermee wat wijzer heb gemaakt, dus hou op met zeiken, schrijf je in en kom genieten van de Belgische Rallysprint sfeer. Reeds 5 Nederlandse teams zijn al ingeschreven.
digilife wrote:
Dus een Nederlandse rijder en navigator, met KNAF licentie hoeven enkel een dagvergunning te kopen en zijn dan WA gedekt?
Steven wrote:digilife wrote:
Dus een Nederlandse rijder en navigator, met KNAF licentie hoeven enkel een dagvergunning te kopen en zijn dan WA gedekt?
Correct.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten