oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Jaccoooo » za okt 13, 2012 20:00

kan me ook nog iemand herinneren die met een AX 1.4 :?: wel heel erg hard ging :roll:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor henk 400rr » za okt 13, 2012 20:00

V.D.G Rally team schreef:
roke0204 schreef:
ceesford schreef:onderblok van een rekord 2.3 diesel en opboren naar 2700cc was/is niet zo moeilijk........

eigenlijk onbegrijpelijk dat er eigenlijk nooit eens een goed protest / onderzoek naar die auto's ingesteld werd.......


Wevers heeft op zijn paarse ascona wel eens een Knaf protest/ onderzoek gehad maar door een fout in de aanmeldprocedure van het protest hield Jansen tuning de deur op slot. Een KNAF onderzoek enkele weken later leverde geen onregelmatigheden op. :D


Wevers haalde met de ascona abbering in bij de waalhaven sprint.
Terwel abbering met de astra kitcar reed ???
en?

Ik fiets wel eens een Porsche voorbij.


Beetje onzin dit, net of iedereen allemaal 100% legale wagens had (heeft)
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor mantaray » za okt 13, 2012 20:02

JIJ FIETSEN HENK ????? :lol: :lol: :lol:
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Oude rally foto's

Berichtdoor Escort Piet » za okt 13, 2012 20:07

Komop vrienden, dit zijn ouwe koeien ...
Moeten we de N4 auto's ter sprake brengen of ...
elke klasse nu of in het verleden heeft zijn voorbeelden
komop met die fantastiche foto's, die wil ik zien en het leifst van een Escort MKII met blauwe strepen uit die tijd :D :D :D
Escort Piet
 
Berichten: 16
Geregistreerd: di jan 18, 2011 19:30
Woonplaats: Lisse

Berichtdoor henk 400rr » za okt 13, 2012 20:44

mantaray schreef:JIJ FIETSEN HENK ????? :lol: :lol: :lol:


Ja, 't komt voor... maar niet al te vaak, gelukkig :wink:
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Berto » za okt 13, 2012 21:03

V.D.G Rally team schreef:
roke0204 schreef:
ceesford schreef:onderblok van een rekord 2.3 diesel en opboren naar 2700cc was/is niet zo moeilijk........

eigenlijk onbegrijpelijk dat er eigenlijk nooit eens een goed protest / onderzoek naar die auto's ingesteld werd.......


Wevers heeft op zijn paarse ascona wel eens een Knaf protest/ onderzoek gehad maar door een fout in de aanmeldprocedure van het protest hield Jansen tuning de deur op slot. Een KNAF onderzoek enkele weken later leverde geen onregelmatigheden op. :D


Wevers haalde met de ascona abbering in bij de waalhaven sprint.
Terwel abbering met de astra kitcar reed ???


Natuurlijk werd er creatief gesleuteld in die tijd.
Maar het waren ook mannen met ballen.
Ik kan me nog heel goed herinneren, dat bij een stuk asfalt / bocht onverhard, iedereen van het gas ging, maar ene heer N uit Goor nog een keer opschakelde op hetzelfde punt.
Resulteerde in het feit dat hij met een ascona een Porsche inhaalde en dat met het grootste gemak.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Peer » za okt 13, 2012 22:35

Heb ook eens een meneer B uit B&T zien opschakelen in een chicane terwijl de rest serieus op de rem stond was met een Fiatje, maar toch.
Peer
 
Berichten: 527
Geregistreerd: di jan 29, 2002 9:22
Woonplaats: Pumpenbil

Ascona & Manta s

Berichtdoor W.Engels » zo okt 14, 2012 15:34

Het ging destijds van snel naar sneller .van 2,0 naar 2,2 naar 2,4 naar 2,5 .
Was een schitterende tijd met veel spektakel. met een beperkt budget heel hard gaan :wink:
W.Engels
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo okt 14, 2012 15:05
Woonplaats: Velden

Berichtdoor asconajoop » ma okt 15, 2012 17:38

Wout de Klerk schreef:Ik meen me te herinneren dat er een keer een motorcontrole bij de winnaar zou plaatsvinden, maar deze ging naar huis en trok zich terug. De wedstrijd daarna reed hij een stuk minder hard. Was heel vreemd 8)


is hier een quizvraag aan verbonden?

zoals al eerder aangegeven, het gros van de rijders reed(rijd) niet geheel legaal.ik reed weliswaar de eerste jaren met een standaard onderblok(later met een zogeheten 20ltr+)mijn cilinderkop was van meet af aan altijd illegaal.
d'r zit nog een leuke anekdote aan vast,in (1992) hengelo was mijn motor geploft en had al ingeschreven voor tilburg,waarop ene P. den O. mij aanbood ''ik ga een motor bouwen voor de manta van mijn vrouw en die mag jij een keer gebruiken'' waarop ik antwoordde, en als die ploft?
DAN HEB IK EEN KUTMOTOR GEBOUWD EN MOET IK EEN NIEUWE MAKEN. :lol: :lol: :lol: hij wilde mij niet van te voren zeggen om wat voor motor het ging,bleek het een 2.7 manzel te gaan.eenmaal de motor ingebouwd zag ik dat het blok knalrood was geschilderd en de veel te dikke en niet geheel originele aanzuigbuis knalgeel.....sta je daar bij de TC met knikkende knieen.helaas hebben hans en ik het evenement niet uit kunnen rijden, want er was bij de injectie iets afgebroken waardoor ik geen gas meer kon geven.we stonden op dat moment DIK bij de eerste 5 algemeen.
nog een leuk verhaal, er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald. stonden daar een paar Ford Escort jongens omheen, je had die gezichten moeten zien. niet meer om bij te komen, of ze water zagen branden :lol: :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door asconajoop op ma okt 15, 2012 18:14, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor mantaray » ma okt 15, 2012 18:06

Afbeelding

uit de oude doos dan maar weer wat plaatjes , tilburg rally sprint met als het goed is mark steijger [/img]
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor mantaray » ma okt 15, 2012 18:08

Afbeelding

waalhaven rally sprint met nogmaals mark steijger jaartal weet ik zo even niet
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor mantaray » ma okt 15, 2012 18:27

Afbeelding

je zag net al een stukje van zijn auto Piet van Hoof nu echter tijdens de Zestienhoven rally sprint achter op het toen nog niet vol gebouwde terrein
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor mantaray » ma okt 15, 2012 18:30

Gebroeders van Esch ook in Rotterdam

Afbeelding
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor manta-sport » ma okt 15, 2012 19:52

asconajoop schreef:
Wout de Klerk schreef:Ik meen me te herinneren dat er een keer een motorcontrole bij de winnaar zou plaatsvinden, maar deze ging naar huis en trok zich terug. De wedstrijd daarna reed hij een stuk minder hard. Was heel vreemd 8)


is hier een quizvraag aan verbonden?

zoals al eerder aangegeven, het gros van de rijders reed(rijd) niet geheel legaal.ik reed weliswaar de eerste jaren met een standaard onderblok(later met een zogeheten 20ltr+)mijn cilinderkop was van meet af aan altijd illegaal.
d'r zit nog een leuke anekdote aan vast,in (1992) hengelo was mijn motor geploft en had al ingeschreven voor tilburg,waarop ene P. den O. mij aanbood ''ik ga een motor bouwen voor de manta van mijn vrouw en die mag jij een keer gebruiken'' waarop ik antwoordde, en als die ploft?
DAN HEB IK EEN KUTMOTOR GEBOUWD EN MOET IK EEN NIEUWE MAKEN. :lol: :lol: :lol: hij wilde mij niet van te voren zeggen om wat voor motor het ging,bleek het een 2.7 manzel te gaan.eenmaal de motor ingebouwd zag ik dat het blok knalrood was geschilderd en de veel te dikke en niet geheel originele aanzuigbuis knalgeel.....sta je daar bij de TC met knikkende knieen.helaas hebben hans en ik het evenement niet uit kunnen rijden, want er was bij de injectie iets afgebroken waardoor ik geen gas meer kon geven.we stonden op dat moment DIK bij de eerste 5 algemeen.
nog een leuk verhaal, er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald. stonden daar een paar Ford Escort jongens omheen, je had die gezichten moeten zien. niet meer om bij te komen, of ze water zagen branden :lol: :lol: :lol:

Bekende motor :wink:
Avatar gebruiker
manta-sport
 
Berichten: 168
Geregistreerd: zo feb 05, 2006 20:12
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor StevenK » ma okt 15, 2012 21:28

mantaray schreef:Gebroeders van Esch ook in Rotterdam

Afbeelding

Hm.. En dan voel je je oud, als je bij een plaatje 'uit de oude doos' denkt: 'dat weet ik nog, daar heb ik ook gereden'.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast