BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » ma jul 19, 2004 19:48

pipo wrote:
Niels
een protest moet op het einde van leg 1 gebeuren niet aan het begin van leg 2 want dan is het niet meer geldig .Een routeboek wijzigen mag nooit daar staat de doodstraf op alleen als je een addendum uitbrengt voor de start van de verkenningen .Zelfs een chicanne die getekend staat in het roadbook als links in moet ook links in zijn was in de BHV ook wel eens anders !!

Ok, maar dit was niet mogelijk zoals je zelf al aangeeft. Wanneer is dit protest dan ingediend & behandeld?

En waarom kregen we een op 13.19 uur gepubliceerd OFFCIEEL tussenklassement, ondertekend door de wedstrijdleider? Er is dus nog wel wat gebeurd sochtends, anders had dat niet gehoeven toch?

En ach, chicanes, daar wordt zo ongeveerd oor iedereen wel wat mee gedaan ;D

Vorig jaar Euregio toppunt, 2 chicanes intekenen, ook op de weg, maar vervolgens NIET neerzetten, best leuk als navi in t donker ;D
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor StevenK » ma jul 19, 2004 19:51

pipo wrote:
Niels
een protest moet op het einde van leg 1 gebeuren niet aan het begin van leg 2 want dan is het niet meer geldig

Meer precies: je moet een protest indienen binnen een bepaalde tijd na publicatie van het betreffende klassement of het betreffende bulletin.
.Een routeboek wijzigen mag nooit daar staat de doodstraf op alleen als je een addendum uitbrengt voor de start van de verkenningen .Zelfs een chicanne die getekend staat in het roadbook als links in moet ook links in zijn was in de BHV ook wel eens anders !!

Dit ben ik niet met je eens, Geert. Volgens mij mag er wel degelijk een routeboek gewijzigd worden middels een bulletin; in het verleden was het trouwens zo dat in het routeboek van achtmaal altijd een alternatief stond voor De Hel, zonder al het onverhard. Was dat dit jaar niet het geval ?
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » ma jul 19, 2004 19:55

thadon wrote:
jeroen wrote:
Het zou beter zijn dat er een '100% verhard'- scenario zou zijn voor proeven met 'risicovol onverhard' er in....

Dit begrijp ik nog steeds niet helemaal. Waarom rijdt men rally's? Omdat je strakke binnen-buiten-binnen lijnen kan rijden? Omdat je graag bomen en koeien langs het circuit ziet? Gaat het niet juist om de combinatie van verhard, onverhard, omgeving, etc? Als er van een veld van ruim 100 verschillende typen auto's 1,2,3 of 4 auto's vast komen te zitten, moet dat toch geen reden zijn om te neutraliseren of om de "risicovolle" stukken eruit te halen? Als je schade of uitvallen wilt voorkomen is een puzzelrit op de zondag misschien een betere optie!

Dit is niet persoonlijk hoor, gewoon in het algemeen!!

Groet,
Dennis
Jij hebt het over de theorie. De praktijk is dat deze rally niet weerbestendig is en deze rally trouwens niet alleen (Euregio 2002). En van mij kun je de proeven niet gek genoeg maken hoor, het gaat me er alleen om dat ik er nog doorheen kan komen. Risicovol heeft hier dus niets met "gevaarlijk" te maken, maar met "de kwaliteit van de ondergrond en het risico op vastzitten", zoals volgens mij op de Hel gebeurde.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Berichtdoor Jeroen » ma jul 19, 2004 20:00

Steven wrote:in het verleden was het trouwens zo dat in het routeboek van achtmaal altijd een alternatief stond voor De Hel, zonder al het onverhard. Was dat dit jaar niet het geval ?
Dat was helaas niet zo...
Jeroen van Beek
Jeroen

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor joostkusters » ma jul 19, 2004 20:03

in de 98 ele rally op kp st oedenrode zaten er ook een paar vast o.a. roland vlietstra,
hij kon er niks aan doen ik verloor er 7,5 minuut aan, en niks geneutraliseerd, k had zelfs geen gecorrigeerde tijd gekregen ondanks dat ik alles volgens de regelementen had gemeld.
joostkusters

Berichtdoor StevenK » ma jul 19, 2004 20:13

joostkusters wrote:
in de 98 ele rally op kp st oedenrode zaten er ook een paar vast o.a. roland vlietstra,
hij kon er niks aan doen ik verloor er 7,5 minuut aan, en niks geneutraliseerd, k had zelfs geen gecorrigeerde tijd gekregen ondanks dat ik alles volgens de regelementen had gemeld.

ZZR 2000 ook, in Lelystad; toen werd de proef ook aangepast (start, 700 m rechtdoor, finish)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jeroen » ma jul 19, 2004 20:22

Steven wrote:
ZZR 2000 ook, in Lelystad; toen werd de proef ook aangepast (start, 700 m rechtdoor, finish)
Stoere proef!
Jeroen van Beek
Jeroen

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » ma jul 19, 2004 20:23

jeroen wrote:
Steven wrote:
Stoere proef!

Ach, de boucle ervoor viel m'n golf stil door een kapotte brandstofpomp en deed ik als echte beginner er 3 minuten over om erachter te komen dat mijn dikke grA er twee had, en dat ik makkelijk de tweede bij kon schakelen :(
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » ma jul 19, 2004 20:31

Steven wrote:
jeroen wrote:
Steven wrote:
Stoere proef!

Ach, de boucle ervoor viel m'n golf stil door een kapotte brandstofpomp en deed ik als echte beginner er 3 minuten over om erachter te komen dat mijn dikke grA er twee had, en dat ik makkelijk de tweede bij kon schakelen :(
Tja, da´s dan weer een stuk minder stoer!
Jeroen van Beek
Jeroen

Berichtdoor nkroeze » ma jul 19, 2004 20:50

Verbaas ik me over nog iets:

Na het ongeval op Wouw met de Nissan vingen wij als rijders op dat de 3e keer niet verreden werd omdat de technische reserche onderzoek moest doen ?

Dit zal toch niet waar zijn neem ik aan?
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor clemens » ma jul 19, 2004 20:55

Jawel Niels!

Cor stond bij de Marshalls toen het bericht binnen kwam dat de Onderzoeksdienst onderweg was uit tilburg en dat de kp niet door mocht gaan totdat het sporen onderzoek afgerond was...
clemens

Berichtdoor kraats » ma jul 19, 2004 21:30

Dit begrijp ik nog steeds niet helemaal. Waarom rijdt men rally's? Omdat je strakke binnen-buiten-binnen lijnen kan rijden? Omdat je graag bomen en koeien langs het circuit ziet? Gaat het niet juist om de combinatie van verhard, onverhard, omgeving, etc? Als er van een veld van ruim 100 verschillende typen auto's 1,2,3 of 4 auto's vast komen te zitten, moet dat toch geen reden zijn om te neutraliseren of om de "risicovolle" stukken eruit te halen? Als je schade of uitvallen wilt voorkomen is een puzzelrit op de zondag misschien een betere optie!

Dit is niet persoonlijk hoor, gewoon in het algemeen!!
=====================
Ja Dennis,
Ik denk er net zo over! Het is al net als Hulst vorig jaar waar van alles van de weg schuift dat op slicks staat.
Mede door het feit dat ook nu weer vele teams voor zeker hadden gekozen en al op intermediates of full wets stonden blijkt gewoon dat men zit te zeiken over een slecht begaanbare proef wat simpelweg veroorzaakt wordt door een verkeerde bandenkeuze. Die proeven konden gewoon verreden worden!
Dit doet me denken aan de Euregio Rally van, ik dacht, 1994. Daar reed iedereen net voor de nacht op slicks in de stromende regen en mark verhoeven reed daar met een Kadett grp N naar een 4de tijd algemeen en reed zelfs de cosworths zoek.

Dit soort goede bandenkeuzes worden hedendaags afgestraft door een organisatie die schijnbaar denkt op een soort van Zandvoort te zitten.

Eigenlijk gewoon jammer dat dit deel van de sport gewoonweg wordt weggecijferd terwijl dit in het WK de winst bepaald. Daar is niks mis mee want in een allround endurance autosport als Rally moet je wel alle faccetten onder de knie hebben om een topper te worden. Op deze manier zal een Nederlander nooit in de top van sport belanden.

Ik heb nog wel een vraag in het algemeen. Wat is de reden van uitvallen van de equipe v. Eerd - Hennekes?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor David Westenbrink » ma jul 19, 2004 21:35

nkroeze wrote:

Na het ongeval op Wouw met de Nissan vingen wij als rijders op dat de 3e keer niet verreden werd omdat de technische reserche onderzoek moest doen ?

WT* ??

zijn er gewonden bij gevallen dan? :S
David Westenbrink

Berichtdoor michel uit berg » ma jul 19, 2004 21:40

kom ik weer met dat stomme belgie maar daar doen ze dat dus niet

kan me nog een proef herinneren in de haspengouw op brustem dat ik met 50km/uur nog aqua planning had, maar gewoon doorgaan en zo hoort het ook
(had trouwens wel een goede tijd in de regen)
michel uit berg

Berichtdoor larsjuhhh » ma jul 19, 2004 22:12

David Westenbrink wrote:
nkroeze wrote:

WT* ??

zijn er gewonden bij gevallen dan? :S

De Rijder van die nisan micra is met 2 gebroken benen naar het ziekenhuis gebracht. De navigator was voor de zeker heid ook naar het ziekenhuis gebracht, maar die had alleen schaafwonden op zijn rechterarm!
---->Rally 4 ever<---
Lars van Gastel
Steenbergen
larsjuhhh

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden