1-2 juni ELE rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gertveurink » zo jun 03, 2012 18:26

Maar laten we het verschil in auto hierbij wel in acht nemen. De auto van Swaanen is sneller als die van Ten Brinke.
gertveurink

Berichtdoor Jan » zo jun 03, 2012 18:33

Bartrallyfan schreef:als Jeroen dat verkeersbord niet had geraakt vrijdag avond had hij ook bijna een minuut los gestaan!
Ik vindt dat de overwining van Swanen vet verdient is, vrijdag avond 45 seconden verliezen en dan volledig op eigen kracht (zonder fouten van anderen) de overwinning terug halen is toch een mooie overwinning.

Klopt allemaal wel wat je zegt, maar moet hij dat op zo'n manier verwoorden? Klonk een beetje respectloos in mijn ogen.
Fanatiek zijn is oke, maar net doen of de ander niet bestaat...

Zal wel aan de adrenaline hebben gelegen op dat moment :wink:
Jan

Autovisie in hotseat bij Abbring tijdens ELE Rally

Berichtdoor bennie2000 » zo jun 03, 2012 19:10

AMSTERDAM - In Helmond en omgeving werd dit weekend voor de 48ste keer de ELE Rally verreden. Autovisie nam plaats in de hotseat bij WRC-rijder Kevin Abbring die reed met een 285 pk sterke voorwielaangedreven Volkswagen Scirocco R rally-auto van Volkswagen Motorsport.

http://www.telegraaf.nl/s/12277010

Kevin Abbring reed tijdens deze ELE Rally mee als ‘ X-rijder’ om met de Volkswagen Scirocco R rally-auto het publiek op te warmen. De Scirocco R was speciaal bij de fabriek in Duitsland opgehaald om eenmalig mee te rijden. De Scirocco waarmee Kevin tijdens de ELE reed is technisch vrijwel identiek aan de Volkswagen Scirocco R Cup auto - waarin hij op 29 en 30 juni zijn eerst race op de Norisring in Duitsland zal rijden - op een licht gewijzigd onderstel en ophanging na.
OP EEN NA LANGSTE PROEF
Autovisie reed mee tijdens een van de meest gevarieerde klassementsproeven van de ELE, KP12. Een 12,24 kilometer lange proef in de omgeving van Wintelre waarbij 49% van het traject onverhard is. Daarmee de op een na langste proef van de ELE Rally met tevens het hoogste percentage onverhard. Een uitdaging voor Abbring vanwege het mulle zand in combinatie met voorwielaandrijving en DSG-transmissie van de Scirocco R.
AFTASTEN
Kevin vertelt: “Het rijden op een proef als deze zonder navigator is aftasten. Normaal gesproken vertelt je navigator exact wat je de komende meters te wachten staat. Je moet nu zelf aanvoelen hoe los het zand is. Met voorwielaandrijving is het belangrijk dat je wielen recht staan bij het ingaan van een bocht, om zo sneller de bocht uit te kunnen accelereren. De DSG-bak schakelt in sommige scherpe bochten zelf terug naar de eerste versnelling. Dat is even anticiperen.”
190 KM/H
Klassementsproef 12 stond garant voor wilde stuurbewegingen die nodig waren om de op aardgas rijdende Scirocco R als een kanonskogel met militaire precisie over het traject te jagen. Akkers, dorpsstraten, zandpaden en zelfs boerenerven maakten onderdeel uit van deze nieuwe ELE proef. Waarbij op de rechte verharde stukken snelheden gehaald werden van zo’n 190 km/h. Om vervolgens vol in ankers te gaan voor een haarscherpe bocht van 90 graden naar links die we net gemist hadden. Met een ruk aan de hydraulische handrem werd in een splitsecond een draai van 180 graden om een dikke eikenboom gemaakt om vervolgens een zandpad op te draaien en koers te zetten naar het eindpunt van de proef.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01008/foto_3-ele_1008726d.jpg

De Volkswagen Scirocco R moet tanken. Geen benzine maar aardgas welteverstaan.

Bron: www.telegraaf.nl
Dit keer weer is positief
bennie2000

Berichtdoor jordysport » zo jun 03, 2012 19:56

Bartrallyfan schreef:als Jeroen dat verkeersbord niet had geraakt vrijdag avond had hij ook bijna een minuut los gestaan!
Ik vindt dat de overwining van Swanen vet verdient is, vrijdag avond 45 seconden verliezen en dan volledig op eigen kracht (zonder fouten van anderen) de overwinning terug halen is toch een mooie overwinning.

Dat bord staat of beter stond er al.................
En als hij twee seconden langer stilstaat wint Bernard...............
En zonder dat bord misschien in de greppel?
Jeroen maakt zelf die fout en geen fouten maken is hoofdstuk 1 van de sport.
En een minuut tussen deze verschillende auto's is erg knap van Bernard of niet zo goed van Jeroen, toch teveel fouten. Ten Brinke maakte wel heel weinig fouten en is erg snel. Voor mij toch de beste van de ELE.
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

-

Berichtdoor rvgrally » zo jun 03, 2012 20:24

de nr1 is de beste... in mijn ogen
rvgrally

Commentaar

Berichtdoor bemmelen » ma jun 04, 2012 7:48

kraats schreef:Rally timing maakt er wederom een potje van.
De laatste deelnemers van KP 17 staan eerste bij KP19...
Jeroen Swaanen rijdt op KP 19 bijna uur 3 uur langzamer Diter Toprek op die KP. :lol:

Fijn systeempje..... Lekker vlot en van een super kwaliteit.
Je zou toch denken dat er na een klein jaartje testen toch wel wat betere resultaten uit zouden kunnen komen, toch?

Theo je hebt een PB
bemmelen

Berichtdoor Kees Brandsma » ma jun 04, 2012 8:47

Van Loon is zelf schuld, hij was hier al bezig op zijn banden op te warmen.
Kees Brandsma

Berichtdoor borbase » ma jun 04, 2012 9:33

Kees Brandsma schreef:Van Loon is zelf schuld, hij was hier al bezig op zijn banden op te warmen.
Was jij erbij
Wij reden erachter
borbase

Berichtdoor Kees Brandsma » ma jun 04, 2012 10:01

Ja, ik zag het gebeuren.
Kees Brandsma

Berichtdoor borbase » ma jun 04, 2012 10:10

Kees Brandsma schreef:Ja, ik zag het gebeuren.

Ok dan heb ik iets anders gezien
Zag de Mercedes ineens naar links afslaan
Terwijl Eric hem probeerde in te halen
Verklaar de schade aan de rechterkant van Eric zijn auto
borbase

Berichtdoor Kees Brandsma » ma jun 04, 2012 10:51

De schade is aan de linker kant van de auto.
Kees Brandsma

Berichtdoor borbase » ma jun 04, 2012 11:14

J dan zou ik de auto een goed bekijken rechterkant van de auto
Als je het dan gezien hebt weet je ook dat er rechts schade is van voor naar achter
borbase

Berichtdoor Kees Brandsma » ma jun 04, 2012 11:36

Door het uitwijken heeft ie met de linker voorkant een geparkeerde auto geraakt.
Kees Brandsma

Berichtdoor borbase » ma jun 04, 2012 12:02

Ooo dan heb ik een ander ongeluk gezien
borbase

Berichtdoor Marius » ma jun 04, 2012 12:13

Dit was onze eerste keer ELE. Erg mooie rally en veel leuk onverhard! Helaas vrijdagavond electro/computerproblemen waardoor de motor een heel stuk niet meer boven de 3000rpm wou. Zaterdag ging het met een andere computer beter.
Helaas op de 2e keer Wintelre in een greppel beland door een stuurfout van mij in een krappe haaks linkse bocht. Iedereen die vervolgens geholpen heeft de auto weer uit de greppel te tillen (ik schat circa 25man die op een gegeven moment de auto aan het tillen waren) bij deze nogmaals van harte bedankt, echt top!
Marius

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden