WRC Monte Carlo 2012

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor WRC fan » vr jan 20, 2012 11:32

Blijkt te kloppen. Abbring verliest veel tijd. Een voordeel is dat hij van Wilson niets te vrezen heeft.

Edit: Van Prokop en Araújo wel. Nog een zo'n fout en hij zakt twee plaatsen, dat zou wel heel jammer zijn.
Laatst bijgewerkt door WRC fan op vr jan 20, 2012 11:33, in totaal 1 keer bewerkt.
WRC fan

Berichtdoor Alex_79 » vr jan 20, 2012 11:32

En dat pakt dan ook slecht uit: Kevin 48 tellen langzamer dan "Supermarket"Nobre :?
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor Eight_Gear » vr jan 20, 2012 11:32

Prokop en Auraujo staan nu alleen wel beiden vlak achter hem. P9 lijkt nu toch wel onmogelijk te zijn... Jammer.
Eight_Gear

Berichtdoor Alex_79 » vr jan 20, 2012 11:34

mitsufan3 schreef:PG had geen studs, foute keuze!

PG is gewend om op ijs te rijden. Let straks maar op de rally van Zweden. Als die Mitsu-kloon heel blijft wordt dat een top10 klassering
There's nothing wrong with the car... except that it's on fire!
Alex_79

Berichtdoor mitsufan3 » vr jan 20, 2012 11:35

Eight_Gear schreef:Prokop en Auraujo staan nu alleen wel beiden vlak achter hem. P9 lijkt nu toch wel onmogelijk te zijn... Jammer.

De rally is nog lang! De volgende proef kan het zomaar weer andersom zijn. Kijk maar naar het stuivertje wisselen van Ford en Citroën. Er zullen nog wel veel uitvallen denk ik, zeker met de sneeuwverwachting. Maar even over de bandenkeuze van Kevin.. Het Diagonaal plaatsen van banden snap ik dat dat kan werken, maar links-rechts verschillend, dat kan toch niet...? Het sneeuwt nu daar overigens en niet zo'n klein beetje ook!
mitsufan3

Berichtdoor ChrisZW » vr jan 20, 2012 11:41

Met nog maar 1 proef te gaan vandaag na de service kan er niet zoveel verkeerd meer gaan qua bandenkeuze.

De keuze van Ford is wel weer erg knullig, als je nu ziet dat Citroen op 1 en 2 staat deze proef met mega verschillen. Niet voor het eerst natuurlijk dat Ford er weer eens naast zit.
De enige keer dat ze het bij het rechte eind hadden was in Ierland toen Latvala met snow tires vertrok op de zeiknate proeven.

En idd vreemde keuze van Kevin. Foutje?
ChrisZW

Berichtdoor Jorick » vr jan 20, 2012 11:51

Ford had de betere bandenkeuze voor SS11, maar toch is de bandenkeuze van Citroen over de hele "Loeb" veel beter.
Op SS13 zullen er niet zoveel verschillen zijn, omdat het de laatste proef is vandaag. Iedereen zal ongeveer dezelfde bandenkeuze hebben.
Erg jammer dat Kevin Abbring de verkeerde bandenkeuze had. Hopelijk kan hij Prokop en Araujo achter zich houden.
Jorick

Berichtdoor mitsufan3 » vr jan 20, 2012 11:55

Zo simpel zal het niet gaan hoor met de bandenkeuze :P Op de laatste proef sneeuwt het op het hogere deel van de proef en mist en onderaan regen. Ik verwacht weer een een waslijst van verschillende bandenkeuzes.
Laatst bijgewerkt door mitsufan3 op vr jan 20, 2012 13:48, in totaal 2 keer bewerkt.
mitsufan3

Berichtdoor Campos » vr jan 20, 2012 12:11

Zonde van het tijdsverlies en de keuze, maar ik lees net het persbericht van gisteren op de fp, denk dat deze quote wel genoeg zegt over de risico's die Kevin heeft genomen nadat hij merkte dat de bandenkeuze niet de juiste was:
Kris Nissen kwam Abbring nog melden, dat, nu Ogier eruit ligt, finishen voor het Volkswagen-team belangrijker is dan een topklassering. “Ik wil hier wel tot zondag blijven,” aldus VW’s Motorsport-Directeur.

Luisteren naar de grote baas is niks mis mee ;)
Campos

Berichtdoor ZZR Fan » vr jan 20, 2012 12:17

Henk Vossen tweede Groep N. Dat mag ook gezegd worden.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor Patrickdeh » vr jan 20, 2012 12:18

Henk Vossen op KP12 een 2de tijd neergezet in zijn groep.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor mitsufan3 » vr jan 20, 2012 13:49

Momenteel overal flink wat regen. Sneeuw in de schaduwplekken en onder de bomen. 4 inters rondom als het zo door gaat.
mitsufan3

Berichtdoor WRC fan » vr jan 20, 2012 13:58

mitsufan3 schreef:
Eight_Gear schreef:Prokop en Auraujo staan nu alleen wel beiden vlak achter hem. P9 lijkt nu toch wel onmogelijk te zijn... Jammer.

De rally is nog lang! De volgende proef kan het zomaar weer andersom zijn. Kijk maar naar het stuivertje wisselen van Ford en Citroën. Er zullen nog wel veel uitvallen denk ik, zeker met de sneeuwverwachting. Maar even over de bandenkeuze van Kevin.. Het Diagonaal plaatsen van banden snap ik dat dat kan werken, maar links-rechts verschillend, dat kan toch niet...? Het sneeuwt nu daar overigens en niet zo'n klein beetje ook!

Colin Clark vond het ook erg vreemd en die gaat toch al een tijdje mee. Heeft Kevin dit dan niet overlegd ofzo. Ogier weet toch wel wat je wel en niet moet doen.
WRC fan

Berichtdoor borkentio » vr jan 20, 2012 14:47

mitsufan3 schreef:

De top tien is heilig dus zullen de mensen vlak achter Kevin vol door gaan, grote kans dat 1 van die eraf gaat. Enige nadeel is dat Kevin ook redelijk vol moet doortrappen en loopt dus zelf ook risico.

Kijken we dan naar de mensen die dan allemaal nog voor hem rijden dan zien we dat daar maar 3 rijders zijn die eventueel risico gaan nemen omdat ze nog kunnen klimmen. Daar gaan er dus ook nog wel 1 (of misschien wel meer) van de weg af.

Ik zou dus zeggen, geen risico's meer nemen. 1 of 2 plaastjes verliezen en daarna weer klimmen door gesneuvelden voor je en lekker op plek 9 of 10 eindigen en je nieuwe baas heel blij maken.
borkentio

Berichtdoor WRC fan » vr jan 20, 2012 14:56

Alex_79 schreef:
Henning smacked the left back..

Henning komt wel veel tegen, op dag 1 al twee driveshafts stuk, nu dit weer

Henning heeft zoveel pech (ook in andere rally's) dat kan haast geen toeval zijn.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden