BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo mei 30, 2004 22:20

Dré
met wat jij aangeeft overkosten van de proeven bij elkaar ongeveer € 12.500,-
als je 90 deelnemers hebt x € 575 = € 51,750,- = het geld van de sponsors zit je al gauw tegen of erover € 60.000,- daarvan af € 12,500 = € 47,500.
dan heb je 90 deelnemers x de verzekering van de equipe a'€ 110,- = € 9.900,-
€ 47,500,- - € 9,900 = € 37,500,-
Dus al bij blijft er genoeg over voor brandweer ziekenwagen enz enz. Als dit bij de BHV ook zo is hebben ze niets te klagen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Marcel Vogels » ma mei 31, 2004 7:21

dat denk ik ook niet, veel publiek zal er niet komen vrees ik , 1000 a 2000 man, ipv 20.000
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Berichtdoor Turboboost » ma mei 31, 2004 7:41

"En vei-ligheid is een punt waar we als organisatie zwaar aan tillen en absoluut geen concessies aan doen.”

Oke veiligheid kost inderdaad geld, maar m.a.w. het heen en weer rijden tussen de proeven is dus gevaarlijk?
En ja hoor, lint is tegenwoordig veel duurder geworden! beetje kort door de bocht natuurlijk (daar houden we hier allemaal toch van? :D), maar is het plotseling zoveel gestegen? kan het me niet voorstellen.

Ik vraag me af of ze de juiste balans te pakken hebben, of dat, zoals Marcel, het zegt er heel weinig bezoekers gaan komen.

Betalen? geen probleem, maar van het ene jaar op het andere betalen, en dan zo'n bedrag?
Vraag het bv. maar aan van Eerd, die heeft "iets" :) met supermarkten, en weet dat je zoiets niet kunt doen. :D

Iedereen heeft het over de basis voor een gezonde toekomst? Maar is het niet andersom? Het lijkt wel of er altijd tekorten zijn geweest die dit jaar maar eens weg gewerkt moeten worden.

Wordt vervolgd....

[Edited by Turboboost on 05-31-2004 at 06:43 AM GMT]
Turboboost

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » ma mei 31, 2004 8:09

turboboost wrote:
"En vei-ligheid is een punt waar we als organisatie zwaar aan tillen en absoluut geen concessies aan doen.”

Oke veiligheid kost inderdaad geld, maar m.a.w. het heen en weer rijden tussen de proeven is dus gevaarlijk?

Ja. Elke wedstrijd weer zie je relatief veel toeschouwers als idioten van KP naar KP scheuren. Het gebeurt zelfs regelmatig dat deelnemers daar stevig last van hebben. En ook zie je bij elke wedstrijd weer ongevallen gebeuren, veroorzaakt door toeschouwers die met veel te hoge snelheid tussen de KP's heen-en-weer rijden.

Dit wil niet zeggen dat het rijden tussen de KP's gevaarlijk is, maar wel dat het soms op een gevaarlijke manier gebeurt.

En je weet ook wel dat er nooit in de krant zal staan: '2000 toeschouwers zonder problemen van KP3 naar KP4 gereden', maar wel 'Rallyfan veroorzaakt ongeval'.

Daarnaast zorgen toeschouwers ook voor ontzettend voor overlast, alleen is het alleen maar door hun parkeren, op de enkele niet afgesloten weg, waardoor omwonenden nog meer last hebben van een rally, dan waar ze al voor gewaarschuwd waren.

Dit laatste zou overigens opgelost kunnen worden door bij de publiekspunten parkeergelegenheid te creëren, en op de overige wegen in de buurt van de KP's een parkeerverbod in te stellen en daar ook op te controleren.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » ma mei 31, 2004 8:12

turboboost wrote:
Betalen? geen probleem, maar van het ene jaar op het andere betalen, en dan zo'n bedrag?

Vorig jaar moest er toch ook al betaald worden op de publieksproeven ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » ma mei 31, 2004 8:19

Uhm, je hebt gelijk, moest staan; van het 1 op het andere jaar zo'n verhoging van het bedrag?

Ik denk trouwens dat iedereen ermee kan leven als er op enkele publieksproeven een toegangsbedrag gevraagd wordt, zoals dat ook bij andere organisatie's reeds gebeurt.
Het is dan ieder zijn eigen keuze om daar wel of niet te gaan kijken.
Turboboost

Berichtdoor StevenK » ma mei 31, 2004 8:47

turboboost wrote:
Uhm, je hebt gelijk, moest staan; van het 1 op het andere jaar zo'n verhoging van het bedrag?

Ik denk trouwens dat iedereen ermee kan leven als er op enkele publieksproeven een toegangsbedrag gevraagd wordt, zoals dat ook bij andere organisatie's reeds gebeurt.
Het is dan ieder zijn eigen keuze om daar wel of niet te gaan kijken.

Maar dan hou je het probleem van toeschouwers die tussen de KP's heen en weer rijden. Ik zou zeggen: entree op selecte proeven en de rest afsluiten voor publiek.

Dan is de entree niet te hoog èn is de organisatie in staat de verkeersstromen te sturen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » ma mei 31, 2004 9:28

Steenkolenproef in Amsterdam dan maar weer :D ?

Zou wel een goede optie zijn, maar dan krijg je weer de kosten voor het afsluiten van de kp's.

De tijd zal het leren wie het er bij het rechte eind hebben......
Turboboost

Berichtdoor Frans van Aken » ma mei 31, 2004 11:39

En de hotels voor de techn.com.en de overnachtingen van circa 300 officials en de huur van de startlokatie de huur van ambulance en doktoren en de huur van het startpodium en de drukkosten van routeboeken en de 700 lunchpakketten en, en, enz. enz.
Die zijn allemaal gratis????????????

Blijf bij de les!!

Gr.Frans
v.d.g rally team wrote:

Dré
met wat jij aangeeft overkosten van de proeven bij elkaar ongeveer € 12.500,-
als je 90 deelnemers hebt x € 575 = € 51,750,- = het geld van de sponsors zit je al gauw tegen of erover € 60.000,- daarvan af € 12,500 = € 47,500.
dan heb je 90 deelnemers x de verzekering van de equipe a'€ 110,- = € 9.900,-
€ 47,500,- - € 9,900 = € 37,500,-
Dus al bij blijft er genoeg over voor brandweer ziekenwagen enz enz. Als dit bij de BHV ook zo is hebben ze niets te klagen.
Een SUBARU IMPREZA GTT rijd fijner dan een .........!!!!
Frans van Aken

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor mantaboy » ma mei 31, 2004 11:47

kraats wrote:
Hallo, zeg meneer "mantaboy".
U antwoord nu net als ene JPvdB die hier vroeger soortgelijk materiaal produceerde.
Maar dat terzijde.
U stelt me teleur dat ik uw vriend niet zijn mag:D:D

Maar zoals u zich nu profileert ga ik ervan uit dat u nu gepromoveerd bent van official naar woordvoerder van de Organisatie van de BHV Expo Groep Rally? Aangezien u zich hier als enige van de organisatie vertoont ga ik er even vanuit dat u de aangewezen persoon bent om alle vermeende problemen te weerleggen. Okee dan is dat duidelijk voor iedereen.
---------------------------------------------
Ik heb niet gezegd dat ik woordvoerder ben. Ik baal alleen stevig van het vele commentaar van uw zijde. Daarbij bent u nu op nogal een vreemde manier bezig om de rallysport, die u waarschijnlijk ook nauw aan het hart ligt, de broodnodige positieve promotie te geven.

Verwijzende naar een andere topic ga ik nu even op het verzoek van Mevrouw Bos in en zal een eerlijk en open discussie met de organisatie starten. We doen vraag voor vraag om het overzicht niet te verliezen.
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.

Vraag 1:
Er is door mij en andere rally liefhebbers gereageerd op het heffen van 43€ als zijnde entree gelden voor de BHV Rally. Dat wordt als "aan de hoge kant" ervaren.
Ervan uitgaande dat er vorig jaar ook een rally door diezelfde organisatie is neergezet die volgens hen helemaal geweldig was en dat daar niks op aan te merken was vraag ik mezelf af wat er dan ineens verandert is waardoor er ineens zoveel meer geld nodig is. Aangezien de sponsoren hun contracten hebben verlengd betalen die voldoende. Dat alles duurder is geworden is inderdaad een feit maar als men ervan uitgaat dat alles 50% duurder is geworden zou een verhoging van 60% voor het info pakket best te onderbouwen kunnen zijn.
Maar die verhoging van alle prijzen is reeds een aantal jarengeleden doorgevoerd. Ook de prijzen van alle infopakketten van bijna alle rally's zijn verdubbeld qua prijs. Daar is helemaal niks mis mee en daar hoor je niemand over, dacht ik.
Verklaar dan eens waarom er dan ineens dit soort bedragen nodig zijn in vergelijk met vorig jaar?
Zoals al aangeven in een verschenen persbericht wil de organisatie de veiligheid blijven garandeeren. Dat brengt extra kosten met zich mee. Waarom zou de organisatie de kosten dan niet terug mogen halen bij diegene waarvoor alle kosten gemaakt worden? Moet een organisatie soms de inschrijfgeleden flink verhogen zodat de rijders voor het publiek betalen?

Dan even een antwoord naar u persoonlijk. (Wat niet wegneemt dat bovenstaande vraag wel beantwoord dient te worden)
Ik heb niet gezegd dat ik niet naar de BHV kwam maar wel dat ik niet kwam kijken. ("Jammer dat ik niet ga kijken bij de BHV want ik weet zeker dat ik niet ging betalen, en toch keek".)
Dat komt namelijk doordat ik eigenlijk had moeten sleutelen maar aangezien u mij de toegang tot het service terrein ontzegt door te zeggen dat ik thuis MOET blijven stel ik voor dat u mijn taken gaat uitvoeren. Dit is reeds binnen het team besproken met mijn collega monteur maar die heeft er toch wel wat moeite mee maar hij wilde wel eens met u praten maar gaf wel aan dat hij dat met zijn handen ging doen. En hij kent niet eens gebarentaal???. Dus wat ie daarmee bedoelde weet ik niet.:D
U lijkt hier wel een soort van dreigement ten berden te brengen. Zoals u dat al eerder gedaan heeft op dit forum. Het schijnt dus nog steeds niet mogelijk te zijn een fatsoenlijke discussie met u te voeren zonder dat die discussie gespaard blijft van dreigende woorden van uw zijde. Als u op een dergelijke kinderlijke manier uw gelijk wil halen wens ik u veel plezier met voeren van een discussie. Ik weerhoud me bij deze van de door u gestarte discussie.
U hebt natuurlijk alle recht om mij de toegang tot het service terrein te ontzeggen want u hebt het echt voor het zeggen. Ik hoop alleen dat u de wijsheid kunt vergaren om iedereen die het niet met u eens is te vervangen in hun taken die zij tijdens een rally uitvoeren. 1 Voordeel: er zijn er maar een paar die het gewoon durven te zeggen/ te vragen. Uzelf heeft zelfs problemen met het vrijgeven van uw naam dus vraag ik me af of de organisatie blij is met uw inbreng als woordvoerer. Tevens denk ik dat de organisatie startgelden zal moeten terugbetalen wanneer inschrijvers niet kunnen rijden omdat men een mening geeft en monteurs daardoor niet welkom zijn.
Maarja dat krijg je met u als woordvoerder...

Velen kennen mijn naam hier en zelfs mij persoonlijk. Ik zie na bovenstaande geen enkele reden om u nog van verdere reacties te voorzien.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » ma mei 31, 2004 12:04

Ik was nog wat vergeten hier. Er word hier vaak een vergellijk gemaakt met Ieper. Persoonlijk vind ik dat 1 van de topwedstrijden op een beetje redelijke afstand. Maar 1 ding stoort me dan wel: men praat over wrc's en in Ieper zie je die niet meer. Daar betaal ook veel geld voor de toegang. Ik vind het niet meer dan normaal om toegang te betalen. Pas geleden naar de Monteberg geweest. Kosten voor 3 mensen: 24 euri entree, 40 euri benzine, 45 euri voor wat eten en 23 euri voor de vochtbalans. Toch 122 euri voor 1 dag. En dan hebben we 1 wrc op volle snelheid gezien en een paar spectaculaire deelnemers. Sorry maar ik heb het er graag voor over anders blijf ik gewoon thuis. Maar dan zie je dit weer niet op rally report.:D:D
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Marcel Vogels » ma mei 31, 2004 16:18

Rick wrote:
Wat een hoop gezeik hier. Het is toch heel simpel, de organisatie organiseert de rally en vindt dat daarvoor betaalt moet worden, dat is toch hun goed recht, wat krijgen we nou. Als hun het met omwonenden en gemeentes geregeld hebben/krijgen....

Ga maar eens naar een formule 1 wedstrijd of een andere wedstrijd bijvoorbeeld op zandvoort, ik hoor daar niemand over. Dus volgens simpel, je betaalt en je kijkt of je betaalt niet en blijft thuis.

ok, betaal jij dan voor de rest van mijn familie die ook altijd mee gaan, luister rick, eerst gingen /gaan we naar alle evenementen, en als het zo duur is kan dat simpel weg niet voor velen. dus jou uitspraak slaat helemaal nergens op
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Berichtdoor antoine » ma mei 31, 2004 16:29

Waarom is het in belgie altijd druk dan?
Ik hoor daar niemand klagen dat ze zoveel entree moeten betalen.
Afbeelding
antoine

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » ma mei 31, 2004 16:37

Marcel Vogels wrote:
Rick wrote:
Wat een hoop gezeik hier. Het is toch heel simpel, de organisatie organiseert de rally en vindt dat daarvoor betaalt moet worden, dat is toch hun goed recht, wat krijgen we nou. Als hun het met omwonenden en gemeentes geregeld hebben/krijgen....

Ga maar eens naar een formule 1 wedstrijd of een andere wedstrijd bijvoorbeeld op zandvoort, ik hoor daar niemand over. Dus volgens simpel, je betaalt en je kijkt of je betaalt niet en blijft thuis.

ok, betaal jij dan voor de rest van mijn familie die ook altijd mee gaan, luister rick, eerst gingen /gaan we naar alle evenementen, en als het zo duur is kan dat simpel weg niet voor velen. dus jou uitspraak slaat helemaal nergens op

De E.L.E kan ook zonder intree?????
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden