BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Marcel Vogels » vr mei 28, 2004 22:43

Ben in het verleden al een keer of 10 inval official geweest . Maar niet in de organisatie mar weet wel het 1 en ander wat er bij komt kijken dus vlak mij niet uit in de 15 jaar ben ik genoeg te weten gekomen.
En zo als het er nu uit ziet , als het zo door blijft gaan wat ze willen gaan doen dan blijft er niet veel over van de rally sport.
[/quote]

Peter je hebt gelijk, eerst kon het ook gratis, word het eindelijk populairder, en komt er meer publiek, gaan ze bergen entree vragen zodat een fan het bijna niet meer kan betalen om een weekendje rally te bekijken en blijft iedereen weg, en er zijn hier rijders die lopen te klagen van publiek dit lastig publiek daar, maar als jij in de sloot ligt helpen ze je er wel uit, maar als er niemand meer komt is het einde rally, en minder sponsors
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor mantaboy » za mei 29, 2004 1:44

kraats wrote:
Vergeet niet dat jij ons ook hard nodig hebt vorraleer je weer commentaar geeft. Zonder ons rij je nl. niet zoe veel meer....
===================
Zeg vriend,
-------------------
Nou na je commentaren hier kan je dat wel vergeten. Toch zeker hoe je hier de boel probeert op te naaien tegen de BHV.
---------------------

Jij denkt dus dat er rally's worden georganiseerd om goede officials langs de weg te laten staan?
------------------------------
Pot verwijt de bekende ketel, jij hebt ook last van selectief lees gedrag.
-------------------------------------
Waar ze overigens niks te zoeken hebben zonder deelnemers. Behalve bij de BHV dan daar tekken ze alleen motoren en vrachtauto's. Ja jij gaat daar wel alleen voor langs de baan staan maar dan sta je wel bij je vrienden .......
---------------------------------------
Jij wil zeggen dat ik alleen sta? Dat jij alleen onder een auto ligt kan ik niks aan doen. Wij bemannen proeven met zoveel mogelijk enthousiasten. Wij proberen het zo goed mogelijk te doen. Maar zoals gewoonlijk hier kom je weer niet verder dan iemand en een organisatie afzeiken. Daar hebben we een ander topic voor.
----------------------------------------

Ik denk dat we elkaar allemaal nodig hebben want zonder deelnemers geen rally's en zonder officials ook niet...
---------------------------------------------
Goh, je nuanceerd en begint het te snappen, das snel......
---------------------------------------------

Maar als er geen publiek is heb je in het ieder geval geen officials nodig voor het publiek of dranghekken dus kunnen er ook een paar honderd entree gaan betalen. Kijk zo komen we er wel!!

--------------------------------------------
Wie gaat er dan met een vlag zwaaien en wie gaat er dan de auto inspecteren als hij van de proef slipt????
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » za mei 29, 2004 1:47

kraats wrote:
Jammer dat ik niet ga kijken bij de BHV want ik weet zeker dat ik niet ging betalen, en toch keek. En ik denk dat iedereen die dus iets tegen dit soort belachelijke bedragen wil doen gewoon moet gaan kijken zonder te betalen.
Gewoon doorlopen als ze denken je tegen te kunnen houden. Als iedereen dat doet is er niks aan het handje want daar is toch geen houden aan. Zeker niet voor de padvinders.
En een beetje extra verplaatsen graag.....:D

Edit: Maar ga geen dingen doen waardoor de deelnmers de dupe zijn tijdens hun wedstrijd.

[Edited by kraats on 05-28-2004 at 10:34 PM GMT]

-------------------------------------------
Nee doe maar dingen waar de organisatie de dupe van word. Hoop dat je dit keer wel woord houd en thuis blijft. Helaas zal je weer wel overgehaald worden en je woorden net als voorgaande jaren in moeten slikken...:D
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor zoesub » za mei 29, 2004 7:16

Tja tot nu toe waren er twee dingen nog gratis in dit land, de wind en rally, voor de rest mag je overal voor betalen.

Toch moet ik zeggen dat ik persoonlijk er geen moeite mee heb om voor een rally te betalen.

Nu doen we al een paar jaar bijna alle rally's in de Benelux waar je altijd moet betalen voor een kaartje en dat je van mazzel mag spreken als er dan ook nog eens iemand naar vraagt bij de proef (85% niet het gaval)

De teams steken bakken met geld in hun rally monster, en maanden van vrije tijd (tuurlijk voor zichzelf het is hun hobby) maar ik als geit langs de kant van de weg sta daar is dat normaal normaal gesproken gratis. Dus wie zijn wij (ik) om niet gewoon een kaartje te kopen om te komen kijken. Een flut film met een budget van 10 mijoen is ook niet gratis en betaal ik pathe ook een 10-tal euro om twee uur lang me te ergeren aan de rest van het publiek.

Drink gewoon drie breezers minder in de disco en kan een ieder gewoon lekker naar de rally en kan de organistatie nog sterker worden met een goed budget.

Groet Peter,

die zich heel er boos kan maken over deze domme nederlandse kleinzieligheid !
zoesub

Berichtdoor sebas » za mei 29, 2004 11:53

Eigenlijk is het simpel...
Als je het er niet voor over hebt om het bedrag te betalen blijf je thuis..
En als je echt naar de rally wilt betaal je gewoon:D
sebas

Berichtdoor BDIV » za mei 29, 2004 14:16

Bende kleine kinderen toch, Betaal gewoon dat ingangsgeld voor je favoriete sport. Zoniet blijf thuis !!!
BDIV

Berichtdoor StevenK » za mei 29, 2004 16:32

hanno wrote:
Er is namelijk geen wet in Nederland die zegt dat er entree mag worden gevraagd op de openbare weg het blijft namelijk gewoon openbare weg al is die afgesloten voor het verkeer.

Het feit dat er geen wet is die zegt dat het mag, wil niet zeggen dat het niet mag.

Daarnaast is die weg tijdens een wedstrijd geen openbare weg, want juist door die afsluiting maakt betreffende weg tijdelijk geen deel uit van het openbare wegennet.

En als laatste denk ik dat de organisator, met een ervaren bestuursrecht-jurist in zijn gelederen en een vergunning voor deze manier van werken op zak niet zomaar iets zal doen waarvan de juridische houdbaarheid betwist zou kunnen worden.

Overigens is op het Internet ook enige jurisprudentie te vinden waaruit blijkt dat entreeheffing wel degelijk mogelijk is.

Het enige aandachtspunt is dat aanwonenden en bezoekers hier niet de dupe van mogen worden. Maar dit is eigenlijk al niet anders bij afsluiting zonder dat er entree wordt gevraagd.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Mr.T » za mei 29, 2004 16:43

Goh, wat ben ik toch blij dat dat zelfde weekend in Duitsland ben bij Historische Eifel Rally, geen gezeik over entree gelden e.d.. Heerlijk ouderwetse Gr. B auto's kijken.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » za mei 29, 2004 17:58

Hallo, zeg meneer "mantaboy".
U antwoord nu net als ene JPvdB die hier vroeger soortgelijk materiaal produceerde.
Maar dat terzijde.
U stelt me teleur dat ik uw vriend niet zijn mag:D:D

Maar zoals u zich nu profileert ga ik ervan uit dat u nu gepromoveerd bent van official naar woordvoerder van de Organisatie van de BHV Expo Groep Rally? Aangezien u zich hier als enige van de organisatie vertoont ga ik er even vanuit dat u de aangewezen persoon bent om alle vermeende problemen te weerleggen. Okee dan is dat duidelijk voor iedereen.

Verwijzende naar een andere topic ga ik nu even op het verzoek van Mevrouw Bos in en zal een eerlijk en open discussie met de organisatie starten. We doen vraag voor vraag om het overzicht niet te verliezen.
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.

Vraag 1:
Er is door mij en andere rally liefhebbers gereageerd op het heffen van 43€ als zijnde entree gelden voor de BHV Rally. Dat wordt als "aan de hoge kant" ervaren.
Ervan uitgaande dat er vorig jaar ook een rally door diezelfde organisatie is neergezet die volgens hen helemaal geweldig was en dat daar niks op aan te merken was vraag ik mezelf af wat er dan ineens verandert is waardoor er ineens zoveel meer geld nodig is. Aangezien de sponsoren hun contracten hebben verlengd betalen die voldoende. Dat alles duurder is geworden is inderdaad een feit maar als men ervan uitgaat dat alles 50% duurder is geworden zou een verhoging van 60% voor het info pakket best te onderbouwen kunnen zijn.
Maar die verhoging van alle prijzen is reeds een aantal jarengeleden doorgevoerd. Ook de prijzen van alle infopakketten van bijna alle rally's zijn verdubbeld qua prijs. Daar is helemaal niks mis mee en daar hoor je niemand over, dacht ik.
Verklaar dan eens waarom er dan ineens dit soort bedragen nodig zijn in vergelijk met vorig jaar?

Dan even een antwoord naar u persoonlijk. (Wat niet wegneemt dat bovenstaande vraag wel beantwoord dient te worden)
Ik heb niet gezegd dat ik niet naar de BHV kwam maar wel dat ik niet kwam kijken. ("Jammer dat ik niet ga kijken bij de BHV want ik weet zeker dat ik niet ging betalen, en toch keek".)
Dat komt namelijk doordat ik eigenlijk had moeten sleutelen maar aangezien u mij de toegang tot het service terrein ontzegt door te zeggen dat ik thuis MOET blijven stel ik voor dat u mijn taken gaat uitvoeren. Dit is reeds binnen het team besproken met mijn collega monteur maar die heeft er toch wel wat moeite mee maar hij wilde wel eens met u praten maar gaf wel aan dat hij dat met zijn handen ging doen. En hij kent niet eens gebarentaal???. Dus wat ie daarmee bedoelde weet ik niet.:D
U hebt natuurlijk alle recht om mij de toegang tot het service terrein te ontzeggen want u hebt het echt voor het zeggen. Ik hoop alleen dat u de wijsheid kunt vergaren om iedereen die het niet met u eens is te vervangen in hun taken die zij tijdens een rally uitvoeren. 1 Voordeel: er zijn er maar een paar die het gewoon durven te zeggen/ te vragen. Uzelf heeft zelfs problemen met het vrijgeven van uw naam dus vraag ik me af of de organisatie blij is met uw inbreng als woordvoerer. Tevens denk ik dat de organisatie startgelden zal moeten terugbetalen wanneer inschrijvers niet kunnen rijden omdat men een mening geeft en monteurs daardoor niet welkom zijn.
Maarja dat krijg je met u als woordvoerder...
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » za mei 29, 2004 18:25

hanno wrote:
Steven wrote:

Daarnaast is die weg tijdens een wedstrijd geen openbare weg, want juist door die afsluiting maakt betreffende weg tijdelijk geen deel uit van het openbare wegennet.

Hier zit het nu net in het blijft juist wel openbare weg omdat deze hetzij beperkt toegangkelijk moet blijven voor voetgangers
Er wonen en werken namelijk mensen langs de klassementsproeven.

Dit geldt overigens ook voor elk ander evenement.

En als je dan die jurisprudentie erop naleest, zie je dat dit niet zo is.

Tijdens een wedstrijd is er geen sprake van openbare weg en voor de aanwonenden die, bij hoge uitzondering, er toch op of af mogen, is er ook geen sprake van 'gebruik van de openbare weg', maar van een soort van 'recht van overpad'.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » za mei 29, 2004 19:10

kraats wrote:

Maar zoals u zich nu profileert ga ik ervan uit dat u nu gepromoveerd bent van official naar woordvoerder van de Organisatie van de BHV Expo Groep Rally? Aangezien u zich hier als enige van de organisatie vertoont ga ik er even vanuit dat u de aangewezen persoon bent om alle vermeende problemen te weerleggen. Okee dan is dat duidelijk voor iedereen.

Verwijzende naar een andere topic ga ik nu even op het verzoek van Mevrouw Bos in en zal een eerlijk en open discussie met de organisatie starten. We doen vraag voor vraag om het overzicht niet te verliezen.
Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.

Vraag 1:
Er is door mij en andere rally liefhebbers gereageerd op het heffen van 43€ als zijnde entree gelden voor de BHV Rally. Dat wordt als "aan de hoge kant" ervaren.
Ervan uitgaande dat er vorig jaar ook een rally door diezelfde organisatie is neergezet die volgens hen helemaal geweldig was en dat daar niks op aan te merken was vraag ik mezelf af wat er dan ineens verandert is waardoor er ineens zoveel meer geld nodig is. Aangezien de sponsoren hun contracten hebben verlengd betalen die voldoende. Dat alles duurder is geworden is inderdaad een feit maar als men ervan uitgaat dat alles 50% duurder is geworden zou een verhoging van 60% voor het info pakket best te onderbouwen kunnen zijn.
Maar die verhoging van alle prijzen is reeds een aantal jarengeleden doorgevoerd. Ook de prijzen van alle infopakketten van bijna alle rally's zijn verdubbeld qua prijs. Daar is helemaal niks mis mee en daar hoor je niemand over, dacht ik.
Verklaar dan eens waarom er dan ineens dit soort bedragen nodig zijn in vergelijk met vorig jaar?

Hulde ! meer heb ik er niet over te zeggen, alleen dat ik het met bovenstaande geheel eens ben. Haal die ballen maar eens uit de broek en leg ze maar op tafel, daar is iedereen van gediend in dit geval

[Edited by Holkers on 05-29-2004 at 06:10 PM GMT]
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor rallydre » za mei 29, 2004 20:38

Zoals jullie weten ben ik coordinator van een proef tijdens de Paradigit ELE-rally. Ik zal eens een opsomming geven van wat kosten die het met zich mee zou brengen enkel en alleen voor mijn proef. Een proef die landelijk ligt en die dus niet geheel rondom afgezet hoeft te worden:

- Personeel:
Een club als scouting zal per persoon zo'n 15 Euro minimaal verdienen (echt minimum) Uitgaande van zo'n 10 tot 15 toegangswegen voor die proef (en dat is weinig voor een KP) die allemaal bemand moeten worden met minimaal 2 personen per post. Dat komt op 450 Euro (en dan ga ik uit van weinig wegen en lage 'loonkosten'). In slechte gevallen kan 't dus neerkomen op 1000 Euro per proef personeelskosten.

-Materiaal: Op sommige proeven zul je hekken nodig hebben om je weg goed af te zetten en zoals ik 't gelezen heb wil men dat bij de BHV ook doen. Geen idee wat een hek kost maar ze moeten ook gezet worden. Laten we zeggen per proef 250 Euro

-Tribunes: Men heeft ook ergens gezegd goed zicht te willen bieden. Dus meer tribunes zoals bij de kippenkooi op ostaayen. Ook geen idee van wat zo'n ding kost maar met loonkosten voor 't opbouwen zal dat aardig in de centen lopen. Laten we zeggen 500 Euro per proef? Ook een lage schatting als je 't mij vraagt.

Als ik 't allemaal heel zonnig inzie en dus 't minimum van 't minimum reken kom je op zo'n: 1250 Euro per proeflocatie. Ga 's uit van 10 proeflocatie dan kom je uit op 12500 Euro. En dan heeft er nog geen enkele persoon een kaartje gekocht, er is geen buitenlander aan de start die z'n hele team ondergebracht wil hebben in een hotel voor een week, er is nog geen politie geweest die extra inzet vraagt omdat er mensen problemen maken bij de ingang van de diverse proeven enzovoorts enzovoorts. Bovendien is er ook al aangegeven dat er van de organisatie mensen zijn geweest die eigen kapitaal hebben geinvesteerd in de rally van vorig jaar.

Men wil dus duidelijk naar 't Yperse principe, daar betaalde je een paar jaar terug nog evenveel voor ongeveer hetzelfde aantal WRC's wat wellicht nu ook te verwachten is, terwijl je door de drukte daar nog minder auto's zag dan in de huidige BHV. Nee ik denk dat er veel meer achter zit dan wij of jullie denken. En een KP-coordinator die weet dat, althans een beetje
rallydre

Berichtdoor Walter Geuzebroek » za mei 29, 2004 20:57

Maar Dre, je kunt niet om de beweringen van Kraats heen. De onderbouwing is correct en dus zouden meerdere mensen zich af kunnen vragen wat de uitleg ervan is. Als je dan in andere publicaties leest dat er clubjes neergezet worden om de clubkas te spekken begrijp ik helemaal niet meer waarom er uberhaupt toegang geheven zou moeten worden. Dat traject kan naar mijn menig ook kortgesloten worden zodat alle commotie omzeild kan worden.

[Edited by Handrem on 05-29-2004 at 08:59 PM GMT]
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden