BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 9:32

Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat aan de dure kant vind. Ik lees hier zeer plausibele verklaringen waarom het entreegeld geheven moet worden, maar ik vrees dat 90% van de(potentiele) kijkers alleen naar z´n portemonnee kijkt en lak heeft aan de reden van het entree heffen. Of wat een stuk waarschijnlijker is, ze weten de reden van het entree heffen niet eens en verzinnen die zelf wel. 3x raden wat dat zal zijn: "Hier probeert iemand veel geld te verdienen!"

Ik denk dat een halvering van de gevraagde prijzen en invoering van een passe partout incl publieksinformatie qua prijsstelling veel beter zou zijn. Er zijn hier vast wel mensen die wat marketingkennis hebben en aan hen zou ik de vraag willen stellen of zij verwachten dat bij de huidige prijsstelling de opbrangst optimaal zou zijn. En als daar de componenten (minder) exposure van sponsors en minder overlast door minder heen en weer rijden in meegewogen worden?

Ik ben bang dat het resultaat uiteindelijk wel eens tegen kan gaan vallen en dat we dan dus naar een goedkopere (compactere?) rally toe gaan. Is het hier al niet eens vaker geroepen dat de toekomst van de rally in Nederland "compacte eendagsevenementen" is? Wat ik overigens zou betreuren.

Overigens altijd m´n petje af voor iedereen die z´n handen uit de mouwen steekt voor het mogelijk maken van de rallysport in Nederland.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » wo mei 26, 2004 9:55

[quote]jeroen wrote:
Is het hier al niet eens vaker geroepen dat de toekomst van de rally in Nederland "compacte eendagsevenementen" is? Wat ik overigens zou betreuren.
quote]

Meerdere malen geprobeerd zelfs! BHV en de Zuiderzee hebben daarom de afgelopen 2 jaren de "verkorte" versie georganiseerd, de Nationale rally. Hier is bij lange na niet altijd positief op gereageerd, dus beiden zijn daar weer mee gestop (En uiteraard vanwege t opheffen van de aparte kampioenschappen).
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor niek » wo mei 26, 2004 10:46

Ik vind dat de rallysport gratis zou moeten zijn. Dat is volgens mij de kracht van de sport. Ik woon op 1 kim van een proef, het was altijd leuk om lekker naar de proef te rijden, nu ik er dik voor moet betalen word het een stuk minder leuk op.
niek

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 10:51

nkroeze wrote:
Meerdere malen geprobeerd zelfs! BHV en de Zuiderzee hebben daarom de afgelopen 2 jaren de "verkorte" versie georganiseerd, de Nationale rally. Hier is bij lange na niet altijd positief op gereageerd, dus beiden zijn daar weer mee gestopt (En uiteraard vanwege t opheffen van de aparte kampioenschappen).

Waar gaat het dan heen? Een stuk of 6 grote rally´s incl. sprint en incl. historisch op een dag op hooguit een stuk of 6 verschillende proeven die dicht bij elkaar liggen? Uiteraard niet echt ideaal voor rijders, maar je moet wat als het allemaal onbetaalbaar wordt...
Jeroen van Beek
Jeroen

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 10:52

niek wrote:
Ik vind dat de rallysport gratis zou moeten zijn. Dat is volgens mij de kracht van de sport. Ik woon op 1 kim van een proef, het was altijd leuk om lekker naar de proef te rijden, nu ik er dik voor moet betalen word het een stuk minder leuk op.
Iets voor niets is al gauw erg leuk. Maar wie betaalt de rekening?

[Edited by Jeroen on 05-26-2004 at 10:53 AM GMT]
Jeroen van Beek
Jeroen

Berichtdoor kraats » wo mei 26, 2004 11:31

Maar wie betaald de rekening?
================
Welke rekening?
Want overlast en dergelijke los je niet op met geld volgens mij. En als iedereen gaat en betaald heb je evenveel verplaatsingen.
Dus als dat de reden is die wordt aangedragen komt het minder geloofwaardig bij mij over.

Ik vind het toch wel wat gortig..
Laten we uitgaan van een laag aantal van 10.000 betalende bezoekers. Die allemaal 40€ kunnen missen dan levert dat in de gauwegheid even 400.000€ op. Dat is een magere 1 Miljoen guldentjes... (880.000)
En dat is dan wel MINIMAAL.
Wanneer dit er, een nog steeds lage, 20.000 betalers zijn hoef ik niks uit te leggen, denk ik. En als het er 40.000 zijn kunnen er een aantal stoppen met werken. Oh wat hebben we het slecht.... En dan mag je ook nog niet eens weten waar je voor betaald.

Dan komen daar de sponsorgelden, inschrijfgelden: 94x265= 24.910€ en de verpachtingen van alle horeca voorzieningen bij.....
En ik zal nog wel wat inkomsten over het hoofd zien. Geld verdienen prima maar niet over de rug van officials, monteurs en andere vrijwilligers.

Moeten we hierover nog discusiëren?
Ik denk het mijne ervan maar hoop dat deze bedragen voortkomen uit 1 of andere idioot die helemaal niks met rally heeft en alleen maar het zwartmaken van de sport en de organisatie, van de bhv rally in het bijzonder, als doel heeft.
Anders ga ik ervan uit dat dit berust op een misverstand...
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 11:46

kraats wrote:
inschrijfgelden: 94x265= 24.910€ en de verpachtingen van alle horeca voorzieningen

Als dit het resultaat is, ben ik groot voorstander !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 12:45

@Kraats: ik geloof nooit dat ze met dit soort bedragen rekenen. 40 euri is gelijk wel weer flink wat. Ik denk dat een gemiddelde bezoeker hooguit 15 euri uitgeeft en dan kom je wel op andere bedragen. Een paar ton ben je voor zo´n rally al gauw kwijt, dus het lijkt me maar de vraag of er veel over blijft. Wat ik me wel afvraag is hoeveel officials er zijn die de hele dag op een plaats gaan staan waar geen rallyauto voorbij komt, maar waar alleen maar betaald moet worden. Als je als official op zo´n plaats als kassier te werk wordt gesteld, dan ga je toch al gauw je bijdrage aan de sport heroverwegen lijkt me.

[Edited by Jeroen on 05-26-2004 at 12:45 PM GMT]
Jeroen van Beek
Jeroen

Berichtdoor Holkers » wo mei 26, 2004 12:58

jeroen wrote:
@Kraats: ik geloof nooit dat ze met dit soort bedragen rekenen. 40 euri is gelijk wel weer flink wat...

Zaterdag : 20 euri
Zondag : 15 euri
routekaart : 8 euri
optelsom : 43 euri.
nou heeft niet iedereen een routekaart nodig als je met meerdere in een auto zit en ga zo maar door. maar 40 euri p/p is wel een re-ele schatting.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 13:03

Waar ik trouwens wel stevig van baal: net zoals vorig jaar is de keuring op vrijdagavond, tijdens de verkenningen, terwijl de wedstrijd pas op zaterdag rond het middaguur start.

Dat houdt in dat òf de monteurs een dag eerder moeten komen (met overnachtingskosten etc), en dat nog mits je de keuring door je monteurs mag laten doen of dat je een stuk van de verkenningen op moet offeren.

Dan vind ik het schema bij de ELE en GTR een heel stuk prettiger.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 13:13

Holkers wrote:
nou heeft niet iedereen een routekaart nodig als je met meerdere in een auto zit en ga zo maar door. maar 40 euri p/p is wel een re-ele schatting.
Ik geloof niet dat het merendeel de hele dag de rally volgt, maar een of twee proeven zal gaan bekijken. Als ik naar mezelf kijk de laatste keer dat ik hier in Barneveld ging kijken (niet rijden) was ik zelf de enige die alles ging bekijken, maar familie en kennissen pikten hooguit 2 proeven mee en gingen dan weer naar huis.
Jeroen van Beek
Jeroen

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 13:32

jeroen wrote:
Holkers wrote:
Ik geloof niet dat het merendeel de hele dag de rally volgt, maar een of twee proeven zal gaan bekijken. Als ik naar mezelf kijk de laatste keer dat ik hier in Barneveld ging kijken (niet rijden) was ik zelf de enige die alles ging bekijken, maar familie en kennissen pikten hooguit 2 proeven mee en gingen dan weer naar huis.

Ik neem ook aan dat één van de doelen van de organisatie is: door het bezoeken van meer kp's duurder te maken proberen mensen zo ver te krijgen dat ze niet tussen de kp's heen en weer rijden.

Ik heb in Barneveld ook maar één KP gekeken, en dat beviel me uitstekend.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » wo mei 26, 2004 13:32

jeroen wrote:
Holkers wrote:

punt, zit wat in. maar laten we het rekensommetje van kraats dan met 20 euri p/p doen. dan heb je bij 20.000 bezoekers nog dat kleine miljoentje in guldens.
Ik heb echt geen enkel idee hoeveel het kost om een rally van dergelijke grootte te organiseren, maar ik verwacht een grote plus onder de eindstreep van de rekening dit jaar.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jeroen » wo mei 26, 2004 13:44

Holkers wrote:...maar ik verwacht een grote plus onder de eindstreep van de rekening dit jaar.
Helaas zullen ze dat wel niet aan de grote klok gaan hangen. En als er wat over blijft, wie of wat komt dat dan ten goede?
Jeroen van Beek
Jeroen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » wo mei 26, 2004 13:50

jeroen wrote:
Holkers wrote:...maar ik verwacht een grote plus onder de eindstreep van de rekening dit jaar.
Helaas zullen ze dat wel niet aan de grote klok gaan hangen. En als er wat over blijft, wie of wat komt dat dan ten goede?

Je moet de financiën niet over één jaar bekijken, bij een evenementen-stichting (want daar hebben we het toch over) heb je altijd sterk wisselende kosten en inkomsten en een beetje reserves zijn dan nooit weg.

En als ik de opmerking van Jan8X lees dat er in het verleden door sommige bestuursleden geld uit eigen zak bijgelegd is om de begroting rond te krijgen, zijn die reserves hard nodig.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden