BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » zo mei 23, 2004 21:07

kraats wrote:
================
Ja om publiek daarheen te trekken wel, maar ik kom voor rally en wens dus niet te betalen voor zaken die daar niks mee te maken hebben. Want voor GT3's ga ik wel naar een circuit als ik die wil zien. Dan moeten ze wat anders gaan organiseren als ze niks kunnen bedenken om rally aantrekkelijk te maken tot de laatste auto.
Andersom starten bijvoorbeeld zou een optie kunnen zijn. Wordt de strijd ook wat eerlijker. En je hebt dan ook een betere spreiding van publiek verplaatsingen.

Ok, dat jij als doorgewinterde fan daar niet voor wil betalen, duidelijk....

Omgekeerd starten, voor 1 kp? Zoja, dan wordt dat tijdschema technisch een enorme ophoping....

Alle proeven? denk dat je daar weinig mee opschiet, komen de mense voor de laatste 10 auto's
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo mei 23, 2004 21:28

nkroeze wrote:
kraats wrote:
================
Ja om publiek daarheen te trekken wel, maar ik kom voor rally en wens dus niet te betalen voor zaken die daar niks mee te maken hebben. Want voor GT3's ga ik wel naar een circuit als ik die wil zien. Dan moeten ze wat anders gaan organiseren als ze niks kunnen bedenken om rally aantrekkelijk te maken tot de laatste auto.
Andersom starten bijvoorbeeld zou een optie kunnen zijn. Wordt de strijd ook wat eerlijker. En je hebt dan ook een betere spreiding van publiek verplaatsingen.

Ok, dat jij als doorgewinterde fan daar niet voor wil betalen, duidelijk....

Omgekeerd starten, voor 1 kp? Zoja, dan wordt dat tijdschema technisch een enorme ophoping....

Alle proeven? denk dat je daar weinig mee opschiet, komen de mense voor de laatste 10 auto's

Tijdens de winter sprint op het circuit in zolder start de langzaamste auto als eerste komen de a8 auto's als laaste daar kan het ook.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Re: Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor nkroeze » zo mei 23, 2004 22:01

v.d.g rally team wrote:
Tijdens de winter sprint op het circuit in zolder start de langzaamste auto als eerste komen de a8 auto's als laaste daar kan het ook.

Ik zeg ook niet dat het niet KAN he, denk alleen dat je er, op meerder kp's niks mee opschiet! Het publiek komt dan pas aan als er nog 20 auto's moeten komen.....
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor kraats » zo mei 23, 2004 22:19

Ik zeg ook niet dat het niet KAN he, denk alleen dat je er, op meerder kp's niks mee opschiet! Het publiek komt dan pas aan als er nog 20 auto's moeten komen.....
==================
Nee in NL kan zoiets bij voorbaat al niet want in het buitenland werkt het perfect dus aangezien wij nederlanders de wijsheid in pacht hebben zal er nooit een oplossing ergens voor komen dus kiezen we de weg van de minste weerstand en laten mensen betalen zodat we er zelf wat mee opschieten.:D:D:D
Poeh wat een lange zin:D:D:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor billy » ma mei 24, 2004 8:24

Ik lees hier dat het bittere noodzaak is dat de bezoekers moeten gaan betalen om op de proeven te komen. Dat is het dan misschien ook wel, maar het is gewoon heel veel geld (E 20,-) als je als "buurtbewoner" eens wilt gaan kijken.

En aan de rijders: hoe denken jullie sponsors over het (geschatte) verschil in toeschouwers als we uitgaan van gratis toegang (80.000) en betaalde proeven (25.000)? Heeft dat voor jullie in de toekomst consequenties?
William Heeren
billy

Berichtdoor rallyrobert » ma mei 24, 2004 9:22

Marcel Vogels wrote:
Jammer dat de entree meteen zow hoog moet zijn, zeker als je met je familie gaat kijken, 2x20 euro + een tank benzine 50 euro en nog wat versnapering, gaat zo'n rally weekendje toch gauw 130 euro kosten,

Ik, vader, 3 kinderen = € 80(entree) + € 50 (benzine) = € 25 (eten,drinken) X 7 = € 1085,= per jaar. Jammer moet ik toch afhaken, of de kinderen thuis laten, maar dat werkt ook niet........
Fama nihil est celerius
rallyrobert

Berichtdoor cvgn » ma mei 24, 2004 9:26

quote:
Misschien hebben ze de scouting of andere verenigingen benaderd die daar een kleine vergoeding voor krijgen? Geen idee hoor
-------------------------------------------

Inderdaad, de BHV heeft een algemene oproep laten uitgaan begin januari voor mensen die willen helpen tijdens de BHV. dit zijn o.a. scoutinggroepen, carnavalsverenigingen enz.( deze groepen krijgen een kleine vergoeding van de organistaie om hun clubkas te spekken, zo snijdt het mes aan 2 kanten)
De verkeersregelaars krijgen een avond waarop de politie alles uitlegt wat ze wel en niet mogen doen.
Is misschien een optie voor andere organisaties als ze geen vrijwilligers genoeg hebben.
Is wel een mooie oplossing.
groeten uit Roosendaal.
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor nkroeze » ma mei 24, 2004 9:54

cvgn wrote:
Inderdaad, de BHV heeft een algemene oproep laten uitgaan begin januari voor mensen die willen helpen tijdens de BHV. dit zijn o.a. scoutinggroepen, carnavalsverenigingen enz.( deze groepen krijgen een kleine vergoeding van de organistaie om hun clubkas te spekken, zo snijdt het mes aan 2 kanten)
De verkeersregelaars krijgen een avond waarop de politie alles uitlegt wat ze wel en niet mogen doen.
Is misschien een optie voor andere organisaties als ze geen vrijwilligers genoeg hebben.
Is wel een mooie oplossing.

Niet eens zo'n gekke gedachtengang van mij dus.

Datlaatste, gebeurt veel meer! Ik weet dat er bij de Zuiderzee savonds na de persconferentie een avond is voor de officials in het politiebureau. Deze wordt altijd bijgestaan door enkele rijders! (David & PBro weten daar alles van :))
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor StevenK » ma mei 24, 2004 11:05

billy wrote:
Ik lees hier dat het bittere noodzaak is dat de bezoekers moeten gaan betalen om op de proeven te komen. Dat is het dan misschien ook wel, maar het is gewoon heel veel geld (E 20,-) als je als "buurtbewoner" eens wilt gaan kijken.

En aan de rijders: hoe denken jullie sponsors over het (geschatte) verschil in toeschouwers als we uitgaan van gratis toegang (80.000) en betaalde proeven (25.000)? Heeft dat voor jullie in de toekomst consequenties?

Voor mijn relatie's maakt dat heel weinig uit; het enige wat ze van een wedstrijd nodig hebben zijn mooie foto's; ze komen ook geen hele wedstrijden bekijken, maar alleen af een toe een industrieterreinproef.

De publiciteit via Internet is veel belangrijker.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor SylviaVisser » ma mei 24, 2004 13:17

Rallyrobert wrote:
Marcel Vogels wrote:
Jammer dat de entree meteen zow hoog moet zijn, zeker als je met je familie gaat kijken, 2x20 euro + een tank benzine 50 euro en nog wat versnapering, gaat zo'n rally weekendje toch gauw 130 euro kosten,

Ik, vader, 3 kinderen = € 80(entree) + € 50 (benzine) = € 25 (eten,drinken) X 7 = € 1085,= per jaar. Jammer moet ik toch afhaken, of de kinderen thuis laten, maar dat werkt ook niet........

Dat is ook wat mij een beetje tegen de borst stuit. Ook wij hebben een groot gezin, maar heb me met dat gezin altijd thuis gevoeld in de (grote) rally familie. Iedereen sleept de kids mee.
Toch heb ik er nog een vraagteken bij. Wij rijden regelmatig (voor de organisatie kosteloos) mee. (ik weet het Theo, je zit niet op ons te wachten). Nu is het zo dat de monteurs die over het algemeen niet veel te klussen hebben ook graag kijken, het wordt voor de teams ook duurder als deze jongens ook moeten gaan betalen. We willen ze tenslotte vrij van alle kosten houden zo'n weekend. (misschien praat ik voor mijn beurt en heeft de org. er al iets voor bedacht...)

Ter zijde: hemelvaartdag een leuke Audi dag op een circuit gehad, waarbij entree betaald moest worden, maar dan wel alleen de groten....

Sylvia, die kijken toch al niet leuk vond, maar als een rondje BHV haar € 180 kost zonder de andere kosten, zich wel een keer bedenkt om op en neer te rijden naar Roosendaal.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor sebas » ma mei 24, 2004 17:26

Zoekt er iemand nog een navi voor de sprint??
sebas

Berichtdoor rallyboy » ma mei 24, 2004 18:38

ik kom uit het oosten des lands en moet dus straks voor 2 personen 40 euro neertellen +60 euro aan benzine 25 euro aan eten =totaal 125 euro voor misschien 4 wrc's +een paar goede grn 's en een s1600. spaar liever door voor het wrc in duitsland eind augustus.
rallyboy

Berichtdoor kraats » ma mei 24, 2004 19:55

Wij rijden regelmatig (voor de organisatie kosteloos) mee. (ik weet het Theo, je zit niet op ons te wachten)
======================
Oh? waar heb ik dat gezegd dan?
Je mag me aanvallen maar wel ff onderbouwen graag.
Sterker nog ik zie liever een halve Quattro dan een kudde WRC's. En nu bedoel ik niet dat die van Rico halve zijn. Ik heb alleen gezegd dat de huidige publiektrekkende Grp B's niet kunnen tippen aan de tijden dat ze door de fabrieksteams werden ingezet.
Maar dat maakt het altijd nog beter dan een WRC.

Ik vind de rekensommen zoals die hierboven aardig realistisch. En dan mag je niet eens weten waar je voor betaald. Zoiets als betalen voor een voetbal wedstrijd en ineens zit je in de ArenA naar korfbal te kijken. Want Rally en motoren is ongeveer dezelfde vergelijking, toch?
En toch kan ik een wedstrijd van de oldtimer motoren op de Harselaar heel goed waarderen. En dan betaal ik ook gewoon entree..... maar dan betaal je ook voor motoren en dat weet je vantevoren.

Wordt onze rallysport dan toch een elitesport waar een normale werknemer verbannen wordt? Het lijkt erop want zoals John al aanhaalde gaat dit overal plaatsvinden. Als ik als monteur moet gaan betalen om het ook al hoge inschrijfgeld aan te vullen is het laatste beetje lol dat je eraan hebt ook verdwenen. Gaan de rijders dan zelf sleutelen? Ach nee, we vragen de plaatselijke verenigingen wel daarvoor.
Enne kunnen die dan ook gaan "tijdenrijden" voor onze WRC-teams? En als ze toch bezig zijn laat ze dan in bepaalde tijden ook de hele week iedere avond onder een auto gaan liggen. Dan is er een goede bezetting van de proeven door de officials en zitten al die niksnutten zoals ik thuis bij de kachel.
Greetz Theo,
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor luckyluck » ma mei 24, 2004 20:17

Wij houden niet snel info achter, maar brengen het pas in de publiciteit als het 100% definitief is, voor zover je 100% garantie kunt krijgen, en dat is helaas vaak pas in een laat stadium. Met de gescheiden kampioenschappen hadden wij als doel om de stap tussen sprint en rally te verkleinen, en daardoor te vergemakkelijken. Die andere met dezelfde achternaam als mij is trouwens mijn broer, hij kon misschien iets tactischer zijn als ik met dit soort zaken, maar we delen wel vaak dezelfde mening. Ik heb ook het idee dat ik niet helemaal goed begrepen wordt. Ik klop mezelf ook niet op de borst, hoewel ik vindt dat we een mooie en goede rally hebben, maar ik zou echt niet durven beweren dat we de enige zijn die goed bezig zijn.
luckyluck

Berichtdoor kraats » ma mei 24, 2004 20:40

Kijk Luc,
Met dit soort postings komt het al anders over, en ja ik denk dat je in eerste instantie verkeerd begrepen bent. Ook hoeven we het niet altijd met elkaar eens te zijn. Dat zouden we niet eens moeten willen.

Maarre nu heb ik wel een vraagje:
Hoe komen teamleden van bijvoorbeeld een gestrandde equippe bij de auto? Bijvoorbeeld tussen de proeven door? Of hoe gaan jullie om met de mensen die "tijden rijden"?
Of zoals Sylvia zich afvraagt, moeten de monteurs ook betalen? Veelal ten koste van de teams?
Greetz Theo,
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden