BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Holkers » vr mei 21, 2004 9:55

Steven wrote:
Marcel Vogels wrote:
Jammer dat de entree meteen zow hoog moet zijn, zeker als je met je familie gaat kijken, 2x20 euro + een tank benzine 50 euro en nog wat versnapering, gaat zo'n rally

Kijk nou eens wat je zelf zegt: je geeft meer geld aan benzine uit dan aan entree en is 't te duur ?

gaat denk ik meer om de drempel. 50 euri in een tank is een algemeen geaccepteerd feit. die 20 euri p/p (nog) niet
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor billy » vr mei 21, 2004 10:10

Steven wrote:
Marcel Vogels wrote:
Jammer dat de entree meteen zow hoog moet zijn, zeker als je met je familie gaat kijken, 2x20 euro + een tank benzine 50 euro en nog wat versnapering, gaat zo'n rally

Kijk nou eens wat je zelf zegt: je geeft meer geld aan benzine uit dan aan entree en is 't te duur ?

Ik denk dat het er nu om gaat dat de organisatie iets terug geeft voor dat bedrag ( E. 20,- volgens de geruchten ). Als het "alleen" maar een rally en een rallysprint is, dan kan dat als karig worden ervaren.

En daarnaast zijn emoties als "duur" zeer persoonlijk.
William Heeren
billy

Berichtdoor Marcel Vogels » vr mei 21, 2004 11:46

Steven wrote:
Marcel Vogels wrote:

denk jij ook even na wat je zegt, voor een bezoeker word de rally kijke ook al 2x zow duur
Marcel Vogels
Marcel Vogels

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Jan » vr mei 21, 2004 13:40

Ik vind het opzich een goede actie om entreegeld te betalen, anders bestaat de rally over een paar jaar mischine wel niet meer. Maar als ik met mn vader ga, word dat wel flink dokken op zo'n dag. Dat vind ik dus minder leuk. En ga me niet vertellen dat ik geen goede rallyfan ben! Want dat is wel het makkelijkste wat je kunt zeggen als iemand niet zoveel wil betalen.
Jan

Berichtdoor Jeroen » vr mei 21, 2004 13:48

Holkers wrote:Ik vind het gewaagd van de organisatie van de BVH om het te doen. ook gezien vorig jaar er een sterk en mooi veld stond en dat dit jaar, gezien de intree heffing, het veld nog mooier en beter zou moeten zijn.

Ik denk dat het zeker gewaagd is, maar wel het proberen waard als experiment. Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als dit goed uitpakt je binnen de kortste keren overal betaald. Maar dan is het ook niet zo erg, immers de proef was geslaagd. En voor wat betreft dat mooie startveld zit het wel snor... ik doe namelijk mee! ;-)
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen

Berichtdoor Holkers » vr mei 21, 2004 14:06

Entree

Tijdens de BHV rally zal voor het eerst in het bestaan van de rally entree gevraagd gaan worden op alle klassementsproeven. Ook voor een bezoek aan het serviceterrein zal betaald moeten gaan worden. De laagste entreeprijs zal 5 euro gaan bedragen. De start en finish in het centrum van Roosendaal blijven wel gratis toegankelijk.

“Een keiharde noodzaak”, noemt wedstrijdleider John Elst de beslissing om voor alle proe-ven entreegeld te vragen. Volgens de Achtmaalse wedstrijdleider spelen twee zaken een rol in het feit dat de in Zundert gevestigde rallyorganisatie heeft besloten om tot het heffen van entree over te gaan.

John Elst: “Ten eerste hebben we de afgelopen jaren met steeds hoger wordende kosten te maken gekregen. Met name de post voor het waarborgen van de veilig-heid van zowel deelnemers als publiek is fors toegenomen. Het tweede feit is dat er ons steeds meer signalen bereiken, van onder andere diverse overheidsinstellingen en omwo-nenden, om het heen en weer rijden van proef naar proef van de vele duizenden bezoekers tijdens onze rally zoveel mogelijk te beperken. Ook dit heeft te maken met veiligheid. En vei-ligheid is een punt waar we als organisatie zwaar aan tillen en absoluut geen concessies aan doen.”

Elst voorziet door het heffen van entree geen teruggang in het aantal bezoekers van ‘zijn’ rally. “Een voetballiefhebber betaald ook netjes voor een kaartje, waarom zou een rally-liefhebber dat niet doen”, aldus Elst.

bron: petersrallypromotion.com
Holkers

Berichtdoor Mr.T » vr mei 21, 2004 15:42

Marcel,

Dat ben ik niet met je eens, alle teams in de rallysport moeten net zoveel moeite doen om aan hun sponsoren c.q. geld te komen. Als mindere teams wel een bepaalde vergoeding krijgen is dit niet te verantwoorden t.o.v. de doorsnee teams. Wij hebben als team best een redelijk budget voor dit jaar, maar als ik kijk wat voor inzit dit gevraagd heeft en nog vraag!!! Wil hier een eerlijke verdeling in hebben zal je alle teams een vergoeding moeten geven alla F1, wat inhoud dat de doorsnee rallyteam meer krijgt dan de mindere daar hun onkosten in verhouding ook groter zijn.
Als je als team de kosten voor het rijden te hoog vindt stop dan. Rallyrijden kost geld VEEL GELD, en ga dan niet klagen dat mindere teams door de organisatie op een of andere mannier ondersteund moeten worden.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor billy » vr mei 21, 2004 15:50

Mr.T wrote:
Marcel,

Dat ben ik niet met je eens, alle teams in de rallysport moeten net zoveel moeite doen om aan hun sponsoren c.q. geld te komen. Als mindere teams wel een bepaalde vergoeding krijgen is dit niet te verantwoorden t.o.v. de doorsnee teams. Wij hebben als team best een redelijk budget voor dit jaar, maar als ik kijk wat voor inzit dit gevraagd heeft en nog vraag!!! Wil hier een eerlijke verdeling in hebben zal je alle teams een vergoeding moeten geven alla F1, wat inhoud dat de doorsnee rallyteam meer krijgt dan de mindere daar hun onkosten in verhouding ook groter zijn.
Als je als team de kosten voor het rijden te hoog vindt stop dan. Rallyrijden kost geld VEEL GELD, en ga dan niet klagen dat mindere teams door de organisatie op een of andere mannier ondersteund moeten worden.

Maar jij hebt dan ook voor een vermogen om je nek hangen. Dat praat een stuk makkelijker als het over geld gaat.

lol
William Heeren
billy

Berichtdoor Holkers » vr mei 21, 2004 15:57

billy wrote:
Mr.T wrote:
Marcel,

Maar jij hebt dan ook voor een vermogen om je nek hangen. Dat praat een stuk makkelijker als het over geld gaat.

lol

dat goud is hij nu al kwijt aan het team. maar voordeel is ook dat hij erg goed is met een lasapparaat en binnen de kortste tijd iets in elkaar kan zetten.

mis alleen MacGayver nog... :D
Holkers

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » vr mei 21, 2004 16:32

Marcel Vogels wrote:
Jammer dat de entree meteen zow hoog moet zijn, zeker als je met je familie gaat kijken, 2x20 euro + een tank benzine 50 euro en nog wat versnapering, gaat zo'n rally weekendje toch gauw 130 euro kosten, voor de echte liefhebbers, en als dan nog de inschrijving omlaag zou gaan , of verdwijnd, dan begrijp ik het nog, maar dit is zeker om meer dikkere auto's te kopen die komen, je kan beter de opbrengst onder de minder snelle teams verdelen, kunnen die ook blijven rijden!

Kijk nu hebben we iamand die er ook zo
tegen aan kijkt
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor Mr.T » vr mei 21, 2004 16:51

Heren,

Zoals ik al aangaf, ook wij moeten er hard voor werken en tijd aan spenderen om ons budget rond te krijgen. Als het bij ons allemaal zo makkelijk gaat zoals jullie denken handen wij, en dan bedoel ik alle leden van ons team, meer vrije tijd over om thuis op de bank te gaan liggen.

Nogmaals ook wij moeten er veel en veel tijd insteken om aan sponsoren te komen en sterker no te houden!!!

P.S. Holkers, MacGayver wordt ik door zommige wel eens genoemd alleen dat lassen, ja niet echt mijn sterkste kant.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor kraats » vr mei 21, 2004 18:08

Kijk nu hebben we iamand die er ook zo
tegen aan kijkt
=======================================
toch denk ik dat als er 3 wrc's meer komen, dat het publiek dat liever heeft dan bijv. 30 kleinere teams.
=========================
Als die kleinere teams er niet zijn gaan dan die paar WRC's zorgen voor alle gelden die de organisatie nodig heeft?

Deze discussie hebben we al meerdere malen gevoerd. Als geheugensteuntje hoef ik alleen het woord "Geit" maar te noemen. Ook die discussie kon je toen niet hard genoeg brengen, Steven. En er is niks veranderd.

Als je als zogeneaamde rallyfan alleen voor de WRC's komt ga dan lekker naar valkenswaard 1x per jaar dan heb je je zin.

Entree vragen is leuk maar je mag dus niet meer met je hele gezin naar een rally toe?
Dat gaat je dus mogelijk 100€ kosten en dan moet er nog wat gegeten en gedronken worden.
Nee het begint mij een beetje teveel op voetbal te lijken.

De commercie begint ook hier de overhand te krijgen, er moet schijnbaar (meer) aan verdient gaan worden. Of wordt het inschrijven gratis?

Ondanks dat wil ik best betalen maar bied dan wat want dat vergeet men met die betaalde proeven al jaren bij de verschillende rally's in NL, en zeker bij de BHV.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor rallydre » vr mei 21, 2004 18:31

Iemand de Belgen de afgelopen jaren horen klagen over entreegeld bij een veld wat qua WRC's soms minder is dan in NL.. Nee... Een seizoenskaart voor een voetbalclub kost ook handen vol geld..

Waar zeuren we over.. we moeten blij zijn dat kijken naar onze hobby zo lang gratis is gebleven...
rallydre

Berichtdoor luckyluck » vr mei 21, 2004 18:42

Theo,

Ik denk dat jij weinig of geen verstand van rally hebt, zoals trouwens meerderen hier op dit forum. Jullie hebben het allemaal over de entreegelden bij de BHV, en dat in ruil daarvoor de inschrijfgelden omlaag moeten. De entree komt er niet in plaats van, maar ernaast omdat een rally organiseren gigantisch veel geld kost, en alles uit de kast gehaald moet worden om zo'n evenement draaiende te houden. Zijn jullie bovendien vergeten wat de BHV allemaal al naar Roosendaal gehaald heeft. Om enkelen te noemen, Per Eklund, Erik Verhoef, Hans Bekx, Lancia Stratos, Audi Quattro A2, van Gils van Gils met zijspanracer, 4 Ieren die nu vrij frequent in NL rijden. enz. enz. De BHV heeft altijd geprobeerd het publiek waar voor hun geld te geven, en dat zal ook dit jaar weer het geval zijn. Bovendien zullen alle andere organisatie's ook op meer plaatsen entree gaan vragen net zoals nadat de BHV met entree op de industrieterreinen begon. De entree is bittere noodzaak voor een organisatie, helaas het is niet anders. Onhoudt 1 ding zeer goed, alle mensen die een rally(sprint) organiseren doen dit uit liefde voor de sport en verdienen niets aan een rally.
luckyluck

Berichtdoor Turboboost » vr mei 21, 2004 18:53

weet niet hoe het met de rest zit, maar Per Eklund was een gesponsorde actie, en heeft de organisatie weinig voor moeten doen.

Entree = prima, maar dan wel waar voor je geld. Kijk in Trier, Condroz, of waar dan ook komen wel wat meer en grotere jongens aan de start, waardoor je ook eerder accepteerd dat er wat meer betaald moet worden. Hopelijk klopt de verhouding betalen/ plezier wel een beetje.

Mijn tip; inschrijfgelden omlaag = meer teams, dus langer kijken bij 1 proef (veelal) en dus minder heen en weer rijden :D

Blijft moeilijk! Ben trouwens benieuwd hoe de organisatie de proeven "afzet" zodat het ook te controleren is wie wel en wie niet betaald heeft. Ik voorzie grote problemen (ik heb daar een stuk land, en moet daar NU naartoe, enz). Hopelijk wordt het geen kwestie van de fans betalen wel, en de relschoppers lopen via een omweg zo naar de proeven toe.

Ben benieuwd. Was het overigens niet zo dat in eerdere discussie's over dit onderwerp er geroepen werd dat dit juridisch helemaal niet mocht (openbare weg vs. verordeningen, enz?)? zal schijnbaar toch wel mogen.
Turboboost

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden