oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor hans van altena » do jun 23, 2011 20:06

Lijkt me nog steeds dezelfde wagen als jaaaaaaren geleden !!! :shock:
Is dus nog steeds aktief ! Zal 'ns een keertje in LelySTAD gaan buurten !
( Als ik dan wat "kale"banden heb, wil ik de slalom ook nog wel eens proberen ; mag trouwens wat vloeiender ( = sneller= )
P.S. 1 band van nu is duurder als vroeger 4 stuks op mijn Golf2 TDI !
Maar ja , plezier mag wat kosten ! 8)
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor TWENGELTJE » do jun 23, 2011 21:12

2 juli is er weer een slalom in lelystad

Bij ons in twente is het niet anders met de slalomwedstrijden
Ook verzekering en een teruglopend animo waren bij ons ook de oorzaak

Maar wil toch eens weer kijken
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor hans van altena » do jun 23, 2011 22:48

Nog even op de site van Wimedo zitten kijken ; zie dat Henkie nog steeds met zijn aluminium broodtrommel rond rijdt ! Meende ook nog Amsterdamse Brammetje in beeld te zien !! Ga binnenkort toch nog eens even bij die mannen "aan" ! Werk normaal thuis in de toko op zaterdag , probeer indien mogelijk zaterdag 2/7 s-'middags nog "effe" te komen ! :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » do jun 23, 2011 22:52

Zoon Henk rijdt ook, zag ik. Ron van Savoijen. ook zo'n naam die 30 jaar geleden al meedeed. Staat er nu ook tussen. Zelf heb ik ook nog eens een jaar geslalomt met m'n Corsaatje. Je had voor een gulden of 50 een dag lol en leerde bovendien iedere keer weer bij.

Heeft er iemand nog oude rallyfoto's, trouwens? :)
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » do jun 23, 2011 23:02

Okee, nog eentje om het af te leren, maar daarna weer ouwe rallyfoto's :wink:

Chris de Vries

http://www.youtube.com/watch?v=2WkAvrHldgU
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans vermeer » vr jun 24, 2011 10:00

hans van altena schreef:Dat waren nog eens slalom-tijden :D Chris de Vries en slager Leo Bernard vochten menig strijdje uit in de 2.0 klasse. Als je de beelden van Chris hier neer kunt zetten, zou dat super zijn :lol:


Die 2 liter moet net voor mijn tijd geweest zijn, ken De Vries eigenlijk
alleen maar met een echt dikke Escort ( type BDA )
Heb jarenlang voor de MAWA in Nijmegen slalomwedstrijden georganiseerd en kwam daardoor regelmatig bij de "collega's " .
Ben trouwens nooit op het Malieveld geweest.
Problemen om e.e.a. tegen een redelijk tarief te verzekeren,en ook de
persoonlijke aansprakelijkheid van de organisatoren brachten jammer genoeg een vroegtijdig einde ( bij de MAWA ) van deze bijzonder leuke
tak van autosport ! Op dit moment hoor ik alleen nog geluiden bij WIMEDO.
Toch errrrrug jammer ! :cry:


Hans, ik ben ook wel een paar keer in Doetinchem geweest op een Marktplaats oid (overigens met erg slecht asfalt :shock: ) werden die ook door de MAWA georganiseerd :?:
Het terrein van Wimedo ken ik ook, ik heb daar vorig jaar het 15 jarige jub. van de subaruclub georganiseerd 8)
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor hans vermeer » vr jun 24, 2011 10:06

hans van altena schreef:Nog even op de site van Wimedo zitten kijken ; zie dat Henkie nog steeds met zijn aluminium broodtrommel rond rijdt ! Meende ook nog Amsterdamse Brammetje in beeld te zien !! Ga binnenkort toch nog eens even bij die mannen "aan" ! Werk normaal thuis in de toko op zaterdag , probeer indien mogelijk zaterdag 2/7 s-'middags nog "effe" te komen ! :D

Bedoel je met Henkie (Wagenaar Hummelinck) en met Amsterdamse Brammetje (Bram Schimmel) :?: Deze twee kan ik me ook nog wel herinneren. Henk in een NSUtje :?: Bram in een Escort :?: Bram heeft m'n nog een keer uit de penarie geholpen toen ik op weg was naar Ieper en m'n Kadett me in de steek liet.
Ik moet ook maar eens daar gaan kijken, alleen volgende week gaat dat niet lukken :cry:
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor hans vermeer » vr jun 24, 2011 10:12

Ton Van Spanje schreef:Okee, nog eentje om het af te leren, maar daarna weer ouwe rallyfoto's :wink:

Chris de Vries

http://www.youtube.com/watch?v=2WkAvrHldgU


Leuke beelden, Ton. Je vind dit slalom-uitstapje toch wel leuk :?:
Overigens maak je over rally foto's maar geen zorgen, ik heb nog wel wat op de plank liggen. Alleen moet ik het eerst allemaal zien te scannen van fotonegatief naar de pc :?
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor ceesford » vr jun 24, 2011 18:24

Ron van Savoijen : zwarte Simca 1000, rallysprint rond 1985 ?
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor hans van altena » vr jun 24, 2011 18:51

Henk is inderdaad Wagenaar-Hummelinck, Brammetje is Bram Schimmel !
Ron van Savoijen reed inderdaad in een Simca Rally ! :D
Voor de MAWA altijd slaloms in Nijmegen georganiseerd !
Doetinchem ken ik, was inderdaad qua wegdek slecht , weet echter zo niet meer wie dit organiseerde !
Toendertijd maakten velen de overstap naar rallysprints of Zandvoort.
( eind '80-er jaren ) Slalom is dus altijd een betaalbare kweekvijver geweest.
Voor weinig geld kon je een dagje lekker sturen ! :D :D :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 24, 2011 19:18

Had Ron van Savooijen ook niet iets te doen met vd Mispel? Van der Mispel reed ook rallysprints met een 1000 rallye en later met de Samba (en later met 205 GTI?)

Ik heb bij Wimedo nog gereden op Soesterberg, maar ook op het veemarktterrein in Utrecht. Wat Hans van Altena ook al aangeeft; in die tijd waren er veel slalommers die ook aan rallysport deden. Ton Burger was er eigenlijk ook altijd wel bij, bij Wimedo. En het cluppie waaruit later De Bilt Motorsport is ontstaan, deed ook fanatiek mee.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 24, 2011 19:44

Hier nog een filmpje uit 1980

http://www.youtube.com/watch?v=u7Uola3IlYk

Ovalracing 1980 Vaartcircuit Dongen. Nico Haak - Langzaam sneller gaan. Met dank aan Veronica.
Met een super 8 mm filmcamera van de TV Overgenomen.(Daarvoor excuses voor de beeld kwaliteit).
Op maandag (ja echt)18 augustus 1980 werd door Veronica TV met als de grote stimulator Bob de Jong de beste all round autocoureur van Nederland georganiseerd. Met als doel de kampioenen van 1979 uit alle takken van de autosport dat jaar tegen elkaar 8 deelnemers te laten uitkomen op verschilden soorten circuits, en met gelijkwaardige Opel Asconas. Het Ovalracing Vaartcircuit in Dongen vormde het eerste strijdtoneel.
De 8 Prominenten waren, Jan Lammers, Jan de Rooy, Theo Bom, Jan van der Marel, Maarten Henneman, Peter Koene, Johny Reints, en Ron van Savoyen. Waarvan Jan Lammers als totaal winnaar uit de strijd kwam. Dat alles op de TV buis gebracht door Veronica TV.
Tijdens dit Programma trad ook de sympathieke Nico Haak (RIP) op, met het toepasselijke nummer langzaam sneller gaan. Bij de vraag aan Nico Haak toen, of hij zijn auto(Mercedes)even wilde verplaatsen in the paddock was het antwoord, nou Jullie kunnen beter autorijden als ik en de sleuteltjes zitten er in, wat let je, leuk Hé. En Hans Hoogenboom kreeg de eer om dat te doen.


Deze voorronde in Dongen ben ik niet geweest, maar wel bij de ook voor de hierboven genoemde competitie tellende klassementsproef in de zandgroeve bij Berg en Terblijt.


Dezelfde uploader heeft nog een leuk filmpje staan uit de eind seventies :D
http://www.youtube.com/user/willemvandalen#p/u
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jun 24, 2011 21:11

Van der Mispel is later ook overgestapt naar de rallysprints met zijn Simca.
Daarna inderdaad met een Samba gereden. Ron van Savoijen heeft maar even deelgenomen aan sprints ; daarna uit het oog verloren !
De Ascona's in het filmpje zijn toch die bekende , met opeenvolgende kentekens , die we nog jaaaaaren op de rallypaden zagen rijden ! :)
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 24, 2011 21:21

hans van altena schreef:De Ascona's in het filmpje zijn toch die bekende , met opeenvolgende kentekens , die we nog jaaaaaren op de rallypaden zagen rijden ! :)



GG - - SB
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jun 24, 2011 21:25

Ton, we gaan niet meer raden :D :D :D :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten