Exotic Green Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » vr apr 15, 2011 15:37

Eerlijk zaterdag en zondag zou ik geen enkel probleem vinden....+ het beetje vreemde verkenningschema : donderdag tot middernacht vrijdag tot middernacht rally en zaterdag tot middernacht rally: ik weet het ik ben vrij jong maar zelfs ik houd dat maar moeilijk vol
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor tt » vr apr 15, 2011 15:40

Dan moet je even langs Bert De Jong voor een blikje energie drank :wink:
tt

Berichtdoor astra driver » vr apr 15, 2011 15:46

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Eerlijk zaterdag en zondag zou ik geen enkel probleem vinden....+ het beetje vreemde verkenningschema : donderdag tot middernacht vrijdag tot middernacht rally en zaterdag tot middernacht rally: ik weet het ik ben vrij jong maar zelfs ik houd dat maar moeilijk vol

Het is belachelijk dat de auto aan allerlei eisen moet voldoen. maar dat de rijder al stuk zijn voor dat de wedstrijd begint schijnt niets uit te maken.

wat dat betreft is het in belgie beter geregeld. zaterdag overdag verkennen en zondag overdag rijden.... :roll: Dus niet op vrijdag om 19:30 beginnen tot middernacht en de volgende ochtend weer (te)vroeg je auto ophalen. zodat je te weinig slaap heb gehad voor de rest van het evenement :oops:
astra driver

Berichtdoor Wim » vr apr 15, 2011 17:15

cvgn schreef:@Ron,

Hoe krijg je 22 proeven op 1 dag gereden. Zullen rijders blij mee zijn als je dat voorstelt.
Entreeprijzen omlaag: WAAROM ALTIJD WEER DE DISCUSSIE VAN DE ENTREEPRIJZEN. Als jullie in Belgie gaan kijken kraait er geen haan over de entreeprijzen.
In de toekomst zal men waarschijnlijk op elke rally entree moeten gaan betalen, wil men over enkele jaren nog rally in Nederland hebben.

groeten uit Roosendaal'
Carine van Gastel

Helemaal mee eens. Dit is echt wel de meest realistische post die ik hier (tot nu toe) dit jaar al heb gelezen.
Wim

Berichtdoor henk 400rr » vr apr 15, 2011 17:25

Ik moet zeggen dat ik als bezoeker tot nu toe alleen maar voordelen heb meegemaakt als er entree gevraagd wordt, in de regel was de sfeer altijd wat gemoedelijker tussen publiek en officials.

Uiteraard ben ik als ras-nederlander niet graag veel geld kwijt aan zoiets, maar van mij mag er best wat gevraagd worden.
henk 400rr

Berichtdoor topsport » vr apr 15, 2011 17:27

cvgn schreef:
Hoe krijg je 22 proeven op 1 dag gereden. Zullen rijders blij mee zijn als je dat voorstelt.
Entreeprijzen omlaag: WAAROM ALTIJD WEER DE DISCUSSIE VAN DE ENTREEPRIJZEN. Als jullie in Belgie gaan kijken kraait er geen haan over de entreeprijzen.
In de toekomst zal men waarschijnlijk op elke rally entree moeten gaan betalen, wil men over enkele jaren nog rally in Nederland hebben.

Je hoeft geen 22 proeven te rijden Carine!!

Ook ik ben van mening dat er entree geheven moet worden, maar wat betreft de hoogte hiervan reflecteer ik alleen maar naar de reacties van heel veel mensen die best wel naar deze rally zouden willen gaan kijken, maar 25 euro (alleen zaterdag) en 32 euro (passe-partout) toch echt teveel geld vinden.

Afgelopen weekend ben ik trouwens in Tielt geweest, 16 Kp's gevat in een mooi tijdschema en een prachtig startveld met een entree prijs van 15 euro. :)
topsport

Berichtdoor briljant » vr apr 15, 2011 17:44

cvgn schreef:@Ron,

groeten uit Roosendaal'
Carine van Gastel
Er zijn wel proeven bij welke geschrapt kunnen worden (brengen niets behalve meer wedstrijd kilometers)
En dan een mooi evenement met iets minder kp's maar met stak schema.

En Carine de jaarlijkse discussie over de entreeprijzen speelt alleen bij de EGR.
Heb je enig idee waarom? (de meeste forum lezers wel)
En je roept nu al jaren dat in de toekomst men waarschijnlijk op elke rally entree moeten gaan betalen, maar zie er gelukkig nog niet veel van.

Waarom denk je dat er bij de ERG zoveel geld nodig is?
Zoals ik het persbericht lees kosten de tribunes en het randgebeuren te veel geld.
Ga terug naar de basis en dat is rally.
(schoenmaker hou je bij je leest)

Dit is puur als opbouwende kritiek gemeend.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor richard ST » vr apr 15, 2011 18:01

ja kijk maar wat je krijgt in tielt 15euro en een super deelnemers veld :shock:
richard ST

Berichtdoor steven16V » vr apr 15, 2011 18:32

henk 400rr schreef:Ik moet zeggen dat ik als bezoeker tot nu toe alleen maar voordelen heb meegemaakt als er entree gevraagd wordt, in de regel was de sfeer altijd wat gemoedelijker tussen publiek en officials.

Uiteraard ben ik als ras-nederlander niet graag veel geld kwijt aan zoiets, maar van mij mag er best wat gevraagd worden.

:) helemaal mee eens
steven16V

Re: -

Berichtdoor Hein » vr apr 15, 2011 19:11

MartijnB schreef:Ikzelf persoonlijk kom ook al jaren niet meer na 8 maal ivm al die tupperware poespas eromheen.
Het begint net een automaxx show te lijken soms.
Ik weet aan 1 kant dat het toeschouwers trekt. Maar de kosten stijgen er ook dusdanig onder en zoals Jurgen in zijn persbericht schrijft trekt het nauwelijks tot niet extra bezoekers.

Ik denk persoonlijk dat de organisatie beter back to the roots kan gaan. en al die extra kosten vretende poespas eromheen kan laten voor wat het is.

Kijk Martijn en in het vet gemaakte stukje van je quote, daar ga je de mist in. Die 'tupperware poespas' zoals jij zegt kost niks (rijden op delen van een proef die toch al afgezet moest worden) en levert zelfs geld op. Ja, je leest het goed. Het is een grote sponsor.

Ik heb in het verleden ook hard geoordeeld. maar heb nu bijna een jaar in de keuken en verder kunnen kijken. Er hangen heel veel misvattingen om deze rally.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Hein » vr apr 15, 2011 19:15

topsport schreef:
cvgn schreef:

Je hoeft geen 22 proeven te rijden Carine!!

Ook ik ben van mening dat er entree geheven moet worden, maar wat betreft de hoogte hiervan reflecteer ik alleen maar naar de reacties van heel veel mensen die best wel naar deze rally zouden willen gaan kijken, maar 25 euro (alleen zaterdag) en 32 euro (passe-partout) toch echt teveel geld vinden.

Afgelopen weekend ben ik trouwens in Tielt geweest, 16 Kp's gevat in een mooi tijdschema en een prachtig startveld met een entree prijs van 15 euro. :)

Je kunt geen 22 proeven op 1 dag rijden. Ga daar maar van uit. Er zullen proeven sneuvelen (waaronder de Hel XL waarschijnlijk) als het uitdraait op een 1 daags evenement.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor topsport » vr apr 15, 2011 19:39

Het zijn trouwens "maar" 20 KP's.....dus als je er 2 laat vervallen (KP Steenbergen bijvoorbeeld) en op tijd begint zaterdagmorgen kan je in de avond naar 8maal. Dit is in het verleden al vaker succesvol gedaan.
topsport

Berichtdoor briljant » vr apr 15, 2011 19:55

Hein schreef:
MartijnB schreef:Ikzelf persoonlijk kom ook al jaren niet meer na 8 maal ivm al die tupperware poespas eromheen.
Ik weet aan 1 kant dat het toeschouwers trekt. Maar de kosten stijgen er ook dusdanig onder en zoals Jurgen in zijn persbericht schrijft trekt het nauwelijks tot niet extra bezoekers.

Ik denk persoonlijk dat de organisatie beter back to the roots kan gaan. en al die extra kosten vretende poespas eromheen kan laten voor wat het is.

Kijk Martijn en in het vet gemaakte stukje van je quote, daar ga je de mist in. Die 'tupperware poespas' zoals jij zegt kost niks (rijden op delen van een proef die toch al afgezet moest worden) en levert zelfs geld op. Ja, je leest het goed. Het is een grote sponsor.

Ik heb in het verleden ook hard geoordeeld. maar heb nu bijna een jaar in de keuken en verder kunnen kijken. Er hangen heel veel misvattingen om deze rally.
Waarom dan overwegen om het cityracen achterwege te laten Hein als dit zo'n grote sponsor is? :roll:

Maar vooropgesteld dat ik hoop dat de bezuinigingen effect hebben en dat het evenement nog minstens 25 langer meegaat.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor MartijnB » za apr 16, 2011 0:14

Hein schreef:

Is dat zo Hein??

De tribunes kosten niks?
Extra hekken om de toeschouwers via 1 of 2 ingangen te laten lopen kosten ook niks?
Andere rallies hebben geen tribune s staan namelijk of het is van locals.
En al het extra drukwerk met mooie kleuren plaatjes etc kosten ook niks?

Kan me niet voorstellen dat Wil Schouten alles voor niks drukt

Misschien levert het niet direct extra kosten op... Maar voor veel rijders voegt het totaal niks toe. En krijgen wij de neiging van wat Bastiaan al zegt schoenmaker hou je bij je leest.

Discussies die al eerder opgelaait zijn komen dan weer in mijn achterhoofd.
Zoals opmerkingen van Berry Kok over het feit dat je je hier als rijder bij een aantal evenementen geen klant meer voelt van de organisatie. Maar een noodzakelijk aanhangelsel.
MartijnB

Berichtdoor Wout de Klerk » za apr 16, 2011 10:46

Ik begrijp dat gezeur ieder jaar over naar mijn mening de mooiste rally van dit land niet.

Tuurlijk graag de wedstrijd weer op zaterdag en zondag (finsh rond 15.00, al scheelt het natuurlijk wel veel alcoholische versnaperingen/inkomsten waarschijnlijk), ach, cityracing... als het inderdaad niets kost en meer publiek trekt.. je hoeft er niet naar te kijken en ik stoor me er dan ook niet aan.
Wat JP zegt: kwantiteit boven....

De Hel XL: JAAAAAAA
We need regulations to build cars like Colin drove again.
www.hf-rallysport.nl
twitter:@HFRallySport
Wout de Klerk

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden