Steun de Short Rally Ede tegen besluit DBSR

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wout de Klerk » do maart 10, 2011 17:33

Armand schreef:
Dus eigenlijk kan je stellen dat de sport in de top is geexplodeerd en er de laatste jaren weinig is gedaan om de sport in de breedte te laten groeien...

mantaboy schreef:
Zo kan je het ook samenvatten ja. Voor diegene die willen beginnen zijn de kosten alleen maar gestegen. Voor diegene die al rijden ook, echter schrikt het een beginner meer af als het meer kost dan iemand die al een tijdje bezig is.

Maar ik zou 1,2,3 niet aan kunnen geven hoe die kosten omlaag kunnen. Het deel inschijfgeld is tussen 1/4 tot 1/3 van het totale wedstrijdkostenplaatje, haal je daar 30% van af is de totale besparing relatief klein.

(was vergeten dat er een pagina tussen zat )
We need regulations to build cars like Colin drove again.
www.hf-rallysport.nl
twitter:@HFRallySport
Wout de Klerk

Berichtdoor Hans16V » do maart 10, 2011 20:27

De kosten kunnen wel omlaag,maar het is wel makkelijk om het bij de deelnemer weg tehalen,omdat we allemaal dikke sponsors hebben.
Want dan kan de VIP tent nog groter voor de bobo's en diknekken.
Maar waag het niet om als (boerenlul) deelnemer daar in de buurt tekomen.
En dat wou ik ff kwijt.
Hans16V

Berichtdoor briljant » do maart 10, 2011 20:29

Ik denk dat je daar menig organisatie te kort doet.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Amazone » do maart 10, 2011 20:39

Wout de Klerk schreef:Maar ik zou 1,2,3 niet aan kunnen geven hoe die kosten omlaag kunnen. Het deel inschijfgeld is tussen 1/4 tot 1/3 van het totale wedstrijdkostenplaatje, haal je daar 30% van af is de totale besparing relatief klein.

Goed punt, wat snel vergeten wordt in het hele verhaal.
Vergis je niet hoeveel tijd en moeite de leden van de organisaties er in steken om de deelnemers te kunnen laten rijden.

Tuurlijk, kiezen ze zelf voor. Tuurlijk, voor hen is het de uitdaging een mooi evenement neer te zetten.

Maar dat betekent wel dat er per wedstrijd een aantal maanden per jaar door een aantal mensen fulltime keihard gewerkt wordt om de rally financieel haalbaar te maken. Want het inschrijfgeld dekt maar een deel van de kosten. En ook de KNAF draagt niet bij, zoals in het buitenland wel gebeurt.

Dus als je als deelnemer de kosten wilt drukken of extra geld wilt binnenhalen aan sponsoring, begin dan niet met wijzen op de organisaties, dat verdienen ze echt niet. Respect wel...

(sorry, dát moest ik even kwijt)
Amazone

Berichtdoor mantaboy » do maart 10, 2011 20:58

Hoe kleiner de startvelden, hoe hoger de kosten per deelnemer.

Stel dat de inschrijving nu per deelnemer 650 euro is voor een rally waar 40 inschrijvers zijn. Een organisatie krijgt het voor elkaar hier 300 euro van te maken en er zijn 60 inschrijvers meer, zouden de kosten dan zoveel hoger zijn voor die extra deelnemers dat dit de meeropbrengst van de inschrijving teniet doet?

In het verleden lukte het ook een startveld van 100 auto's bij elkaar te krijgen, waarom zou dit nu niet meer lukken als je de kosten omlaag kan brengen en verdeelt over 100 inschrijvers ipv 40?

Dat is wat ik bedoel met volume en breedte ontwikkeling. Er zijn wel meer zaken waar de KNAF bijvoorbeeld beginners in kan helpen de kosten te drukken.

Misschien is het totaal niet haalbaar wat ik hier neerzet, toch hoop ik dat iemand de moeite neemt om goed onderbouwd uit te leggen waarom dit niet haalbaar zou zijn.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Hans16V » do maart 10, 2011 21:00

Nee hoor naar de deelnemer.
En dat zien we nu wel wat er gebeurd.
Hans16V

Berichtdoor TWENGELTJE » do maart 10, 2011 21:21

``ook de knaf draagt niet bij``
In tegen deel ze kosten alleen mar geld
overnachtingen, eten en dan ook nog een dikke contributie
TWENGELTJE

Berichtdoor Peer » do maart 10, 2011 21:53

Ik heb in een ander topic al eens aangehaald dat in mijn tweede (of derde) vaderland sommige rallies heel erg low cost georganiseerd worden.
Geen of nauwelijks sponsors, geen omwonenden, minimum aantal officials en de hele organisatie, inclusief secretatiaat, rekenkamer en spoco vergaderruimte in 2 party tentjes.
Deelnemers velden van 30 worden al als goed beschouwd. Het inschrijfgeld is echter niet minder dan in NL.

De moraal van het verhaal, alle toeters en bellen waar zo vaak tegen geageerd wordt bedruipen zich zelf en zijn vaak nodig om een vergunning te krijgen.
Peer

Berichtdoor Jack the Slipper » do maart 10, 2011 22:05

Jahaaaa, de KNAF die eet er goed van... :wink: :lol:

Wea, de volle 10 punten voor jou!

Ik heb vorig jaar meegedaan in het bestuur van de OVD rallysprint en het is voor een buitenstaander niet te bevatten wat er allemaal gebeuren moet. Waar je aan moet voldoen. Onvoorstelbaar.

Klein voorbeeldje: er zat een lusje in KP1. Daar staan ongeveer 40 huizen aan. Die mensen moet je natuurlijk informeren. Dat doe je netjes per brief. Dan blijkt dat de gemeente ineens wil, vooraf niet bekend!, dat die mensen allemaal schriftelijk toestemming geven. Dus nog een brief met vraag om terugkoppeling. Nou reageert daar natuurlijk geen hond op. Zouden wij toch ook niet doen of wel? Puntje bij paaltje moest de organisatie 2 weken voor het evenement alle bewoners persoonlijk aan de deur vragen of ze een bezwaar hadden. Bij nee moesten ze een handtekening zetten en bij ja knijp je je billen dicht of je vergunning wel loskomt vanaf het gemeentehuis.

Ik kan je vertellen dat dat deur aan deur bepaald geen pretje is. Ik heb het gedaan en iedereen denkt dat ze een soort van vrijwaring aan de heren coureurs meegeven dat die ongestraft door de voortuin van hun kunnen ploegen. En dat de verzekering dan niet uitkeert want ze hebben toch toestemming gegeven? Praten als Brugman moest ik.

Of de dame van parkeerbeheer die donderdag voor de rally ineens vraagt waar wij al die bezoekersauto's gaan laten? Nou gewoon, op de diverse wegen op het industrieterrein. Maar gaat dat wel passen jongens? Dat zal toch wel? Nou ik wil toch graag een aantal tekeningen van de wegen met daarop aangegeven waar de auto's dan moeten staan en hoeveel er dan kunnen staan. Er zitten gemiddeld 2,3 personen in een auto en die is gemiddeld 4,5 meter lang. Veel succes..... Nou daar zat ik dan op donderdagnacht..... En dat was van te voren echt niet door de gemeente aangegeven hoor. Kwam als een donderslag bij heldere hemel. Terwijl we van te voren met de bewuste dame gesproken hadden en alles dik voor elkaar was. Als jij het snapt kun je het mij mooi uitleggen want ik snap het nog steeds niet. Ja, ik snap dat ze willen weten waar de auto's moeten parkeren. Daarom vroegen we dat ook maanden van te voren. Maar ik snap niet dat dat eerst geen punt is en 2 dagen voor het evenement ineens zo belangrijk is geworden dat er gewoon gezegd wordt dat de vergiunning anders ingetrokken wordt....

En ik had maar een bijrol in de organsisatie. Kun je nagaan wat de hogere echelons voor hun kiezen hebben gekregen. Dat kost je je avonden, een deel van de nacht en soms van de zorgen de rest van de nacht ook nog. En dan op de dag zelf geen auto zien rijden omdat je alle zaken moet coordineren.

Komt er op de dag zelf zo'n verslaafde en bezopen halve gek en die ramt een official in elkaar. Nou dan heb je een fijn gevoel als organisator kan ik je verzekeren.

Tot zover deze kleine blik achter de schermen van een amateur organisator.

Echt jongens en meisjes, deze mensen verdienen vanaf onze kant alle respect en steun die wij maar op kunnen brengen! Dat van mij hebben ze in ieder geval!!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Jack the Slipper

Berichtdoor Bert van Dijk » do maart 10, 2011 23:13

... kortom, een hoop gedoe, argumenten, mitsen en maaren...

Per saldo koop je er niets voor en de organisatie van de OVD is er evenmin mee gebaat. Ik zeg: géén woorden maar daden!

Dus een oproep aan alle rijders: schrijf je in voor de OVD !!!

Tot 9 april!
Bert van Dijk

Berichtdoor Wout de Klerk » do maart 10, 2011 23:22

mantaboy schreef:Hoe kleiner de startvelden, hoe hoger de kosten per deelnemer.

Stel dat de inschrijving nu per deelnemer 650 euro is voor een rally waar 40 inschrijvers zijn. Een organisatie krijgt het voor elkaar hier 300 euro van te maken en er zijn 60 inschrijvers meer, zouden de kosten dan zoveel hoger zijn voor die extra deelnemers dat dit de meeropbrengst van de inschrijving teniet doet?

In het verleden lukte het ook een startveld van 100 auto's bij elkaar te krijgen, waarom zou dit nu niet meer lukken als je de kosten omlaag kan brengen en verdeelt over 100 inschrijvers ipv 40?

Daarom is het inschrijven voor een kampioenschap met het eerst voorgestelde bedrag ook zo mooi, commitment dat je komt, en wat werk kapitaal voor de organisatie vooraf. Jammer dat ze na de info avond dachten dat het dubbele bedrag ook wel goed was.
We need regulations to build cars like Colin drove again.
www.hf-rallysport.nl
twitter:@HFRallySport
Wout de Klerk

Berichtdoor john otten » vr maart 11, 2011 8:16

TWENGELTJE schreef:``ook de knaf draagt niet bij``
In tegen deel ze kosten alleen mar geld
overnachtingen, eten en dan ook nog een dikke contributie

ben ik helemaal mee eens

en in plaats van de sport te promoten helpen ze het naar gort
john otten

Berichtdoor mantaboy » vr maart 11, 2011 8:18

@Jacko: Kan je jezelf voorstellen hoeveel nachten je kan slapen in de week voor een rally. In mijn geval de EGR. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je vanaf de woensdag voor de rally tot zondagavond blij bent met in totaal 6 uurtjes slaap.... :oops:

Als je dan bekenden tegenkomt vragen ze ook nog waarom je er zo verrot uitziet. :?

Ja, het is een flinke investering voor een vrijwilliger. Dat doe je met liefde en plezier omdat je besmet bent met het rallyvirus. Daarom denk ik ook dat sommige mensen zo heftig reageren. Je komt indirect of direct wel aan de mensen persoonlijk. Jammer is dan dat er voor die bewuste groep onbegrijpelijke beslissingen genomen worden.

Ik ben zelf met een raceteam begonnen, om de simpele reden dat het racen wat wij doen lekker back to basic is. Een redelijk simpele auto, lekker een tentje bij je als serviceplaats, simpel hamburgertje of frikandel van de grill, bakje koffie en wat koekjes. Verder de hele dag autosport plezier. Zo zou de rallysport weer terug moeten worden. Erg simpel en minimaal. Dat was voor mij de romantiek van de rallysport.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » vr maart 11, 2011 8:20

Wout de Klerk schreef:Daarom is het inschrijven voor een kampioenschap met het eerst voorgestelde bedrag ook zo mooi, commitment dat je komt, en wat werk kapitaal voor de organisatie vooraf. Jammer dat ze na de info avond dachten dat het dubbele bedrag ook wel goed was.

Wat ik al aanhaalde, kosten laag houden, zeker voor beginners maar ook zo veel mogelijk voor de al bestaande teams. Als je er dan achter komt dat het gevraagde bedrag toch te hoog is ben je in de meeste gevallen veel te laat.
mantaboy

Berichtdoor uw official op stap » za maart 12, 2011 18:29

Om het maar weer ff ontopic te gooien: We hebben het geprobeerd om alles mooi compact te houden.
We zijn waarschijnlijk 1 vd goedkoopste Nederlandse evenementen met een prachtig compact evenement waar iedere drifter alleen maar van kan dromen.
Wij rekenen er op dat iedere Nederlandse rallyrijder nu in de gaten krijgt dat men eens niet zo hard moet gillen dat het in het buitenland zo veel beter is en dat men onder ogen ziet dat de Nederlandse rallysport nu in het geding komt.
Dus schrijf je massaal in in Ede en wij zorgen voor een prachtig evenement.
Oja, serviceplaatsen zijn ongeveer 100 vierkante meter.
uw official op stap

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden