Steun de Short Rally Ede tegen besluit DBSR

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 11:56

Weet je wat een goede oplossing is? Een internationaal nederlands kampioenschap wat enkel in het buitenland verreden word! Bij voorkeur de buitenlandse wedstrijden op dezelfde datum als een nederlandse wedstrijd. :?

Goede uitleg, maar iemand met een beetje gezond boerenverstand kan aanvoelen dat je dan een nederlandse wedstrijd de nek om gaat draaien. Beter was dan geweest om van 2 buitenlandse wedstrijden er maar 1 te maken.

Nu de echte hamvraag Jacco: Hoeveel deelnemers extra heeft de nieuwe indeling tot nu toe opgeleverd? Wat is dan de meerwaarde?

Laat ik eerlijk zijn, ik waardeer de energie, tijd en financiële investering van jullie als DBSR maar ik kan ook regelmatig jullie redenering niet volgen. Misschien ben ik teveel voor behoud van de nederlandse wedstrijden, dus eigen wedstrijden eerst dan pas het buitenland, of misschien aanbid ik het KISS principe teveel.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo maart 09, 2011 13:41

Volgens mij is de knaf en of DBSR een orgaan die luistert naar haar: LEDEN,

Wat de leden willen, voeren zij uit.
De leden willen naar het buitenland result: wedstrijden gaan naar het buitenland
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor briljant » wo maart 09, 2011 13:56

waarom denk je dat Jochem?
Er zijn namelijk maar een paar equipes ingeschreven voor het ONRK.
Vooral nadat de bedragen voor het kampoenschap zijn aangepast.
En nadat diverse grote teams gebeld zijn met het verzoek om a.u.b. mee te doen aan het ONRK.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 14:12

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Volgens mij is de knaf en of DBSR een orgaan die luistert naar haar: LEDEN,

Wat de leden willen, voeren zij uit.
De leden willen naar het buitenland result: wedstrijden gaan naar het buitenland

Welke enquete heb jij hierover ontvangen? Wil je een mening hebben van alle leden zeker als het een ingrijpende verandering betreft zal je toch iets anders moeten doen dan alleen een info avond organiseren. Er zijn genoeg omstandigheden waardoor er mensen afwezig zijn die middels een simpele online enquete wel hun wensen en mening kunnen geven. Dan luister je echt naar je leden en geef je het gevoel dat iedereen serieus genomen word.

Hoeveel leden willen daadwerkelijk naar het buitenland voor het kampioenschap? Herinner me nog genoeg jaren waarin alleen de eerste 5 van het kampioenschap de buitenlandse wedstrijden reden. Dat waren dan juist de 5 die echt genoeg budget hadden.
mantaboy

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo maart 09, 2011 14:21

Als iedereen in Nederland wilt blijven rijden dan hoeven jullie je toch nergens zorgen om te maken met de OVD sprint
(waar dit topic eigenlijk om ging in plaats van de knaf en DBSR leden af te lopen zeiken)
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 14:28

Vreemde redenatie. Je stelt kritische vragen en onderbouwd deze en vervolgens noem je het afzeiken. Kortom, jij vind de beslissing die genomen is normaal en niet ten koste gaan van een nederlandse organisatie?
mantaboy

Berichtdoor nkroeze » wo maart 09, 2011 14:42

mantaboy schreef:Welke enquete heb jij hierover ontvangen? Wil je een mening hebben van alle leden zeker als het een ingrijpende verandering betreft zal je toch iets anders moeten doen dan alleen een info avond organiseren.

Grappig dat er dan, voor zo'n info-avond, slechts een handjevol afmeldingen komen met evt constructieve punten.... Dan zou je vooraf toch verwachten dat de zaal vol zit, gezien jouw mening?
nkroeze

Berichtdoor MartijnB » wo maart 09, 2011 14:42

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Als iedereen in Nederland wilt blijven rijden dan hoeven jullie je toch nergens zorgen om te maken met de OVD sprint
(waar dit topic eigenlijk om ging in plaats van de knaf en DBSR leden af te lopen zeiken)

Jochem,

Volgens mij gaat het hier niet om de leden van het DBSR (bij naam) maar om de organisatie.
Leden worden hier mijns inziens niet met naam en toedracht afgezeken.
Beetje rare reactie van je overigens. Of heb je ergens een wit voetje nodig?
MartijnB

Berichtdoor MartijnB » wo maart 09, 2011 14:45

nkroeze schreef:
mantaboy schreef:Welke enquete heb jij hierover ontvangen? Wil je een mening hebben van alle leden zeker als het een ingrijpende verandering betreft zal je toch iets anders moeten doen dan alleen een info avond organiseren.

Grappig dat er dan, voor zo'n info-avond, slechts een handjevol afmeldingen komen met evt constructieve punten.... Dan zou je vooraf toch verwachten dat de zaal vol zit, gezien jouw mening?

Ik denk dat dat met andere zaken te maken heeft Niels.
o.a. dat een hoop mensen niet echt interesse meer hebben om kampioenschappen te rijden. Meerde cups met eigen klasses (C) zo n kleine 30 deelnemers totaal bij elkaar. Waar meestal geen van zich inschrijft voor een kampioenschap. Dan hoe je in de huidige deelnemersvelden nog een handje vol over. Enkele Astra s en Clio s die zich voor het sprint kampioenschap inschrijven. Wat evo s voor int. en nat kamioenschap. En nog wat overgebeleven WRC s die nog een laatste jaar gaan rijden. En dan nog een paar andere diverse auto s.
Kom je al met al even ruw gegokt op een man of 20 a 25 die potentie hebben een kampioenschap te rijden.
Daar vul je inderdaad geen zaal mee
Laatst bijgewerkt door MartijnB op wo maart 09, 2011 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.
MartijnB

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo maart 09, 2011 14:52

Nee hoor martijn waarom denk je dat?
alleen ik heb geleerd dat je zuinig moet zijn op en of met bondsorganen omdat zonder hen de sport nergens is. Dat geld ook voor Organisatoren by the way

''maar iemand met een beetje gezond boerenverstand''
''geen geld heb of geen hoge functie''

Etc ik denk dat dit niet echt de dingen zijn die je wilt lezen.

Ik heb respect voor de organisatie begrijp me niet verkeerd alstublieft.

Alleen nu is men boos op de knaf omdat zij de TAC aan het RDO toevoegen, wat als het volgens jullie aan de leden lag de OVD shortrally had moeten worden.

Als de Knaf of DBSR een reactie tegen die beslissingen zou hebben gehad van een uitzonderlijk aantal teams dan was dat heus wel aangepast denk ik.
Laatst bijgewerkt door JOCHEM HANEGRAAF op wo maart 09, 2011 14:54, in totaal 1 keer bewerkt.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor MartijnB » wo maart 09, 2011 14:54

ok dan heb ik je verkeerd begrepen Jochem excuus.
MartijnB

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 15:08

nkroeze schreef:Grappig dat er dan, voor zo'n info-avond, slechts een handjevol afmeldingen komen met evt constructieve punten.... Dan zou je vooraf toch verwachten dat de zaal vol zit, gezien jouw mening?

Je verwacht iets? Dat is het begin van een grote fout. Iets verwachten van leden terwijl er 1 info avond georganiseerd word en van te voren nog gevraagd word wat het voorlopig concept inhoud. Op die vraag is nooit een antwoord gekomen. Als men onduidelijk communiceerd, verwacht je dan nog een fatsoenlijke en inhoudelijke reactie?

Daarbij is de beslissing om de TAC mee te laten tellen later genomen dan deze avond georganiseerd is. Mijn mening is en blijft dat je nooit en te nimmer welk kampioenschap dan ook voor je wedstrijden in eigen land laat gaan. Dat is nu wel het geval. Dat daar als verdediging nu bijgehaald word dat dit te maken heeft met de nieuwe indelingen van kampioenschappen, word door mij met een paar kritische vragen op gereageerd. Ook met in het achterhoofd de ervaringen uit het verleden.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 15:16

JOCHEM HANEGRAAF schreef:Nee hoor martijn waarom denk je dat?
alleen ik heb geleerd dat je zuinig moet zijn op en of met bondsorganen omdat zonder hen de sport nergens is. Dat geld ook voor Organisatoren by the way

''maar iemand met een beetje gezond boerenverstand''
''geen geld heb of geen hoge functie''

Etc ik denk dat dit niet echt de dingen zijn die je wilt lezen.

Ik heb respect voor de organisatie begrijp me niet verkeerd alstublieft.

Alleen nu is men boos op de knaf omdat zij de TAC aan het RDO toevoegen, wat als het volgens jullie aan de leden lag de OVD shortrally had moeten worden.

Als de Knaf of DBSR een reactie tegen die beslissingen zou hebben gehad van een uitzonderlijk aantal teams dan was dat heus wel aangepast denk ik.

Zonder ieder radertje is de sport nergens, niet alleen een bondsorgaan en organisatie. Het gaat om iedereen die bij een sport betrokken is. Mijn mening is dan ook dat een bondsorgaan nooit en te nimmer een bij hun aangesloten organisatie zo mag benadelen. Het bondsorgaan zou juist deze organisatie altijd in bescherming moeten nemen. Dat is het discussiepunt. Dat je hierbij mijn opmerking heel selectief quote over het gezonde boerenverstand vind ik nogal suggestief van je.

Het antwoord op een normale vraag aan je of je de gang van zaken normaal vind, geef je niet.

Er is een duidelijke reactie tegen de KNAF en DBSR gekomen, die reactie kon ook pas komen nadat het besluit definitief bekend is gemaakt.

De oplossing had ook kunnen zijn geen andere buitenlandse wedstrijd aan te wijzen zodat je de wedstrijden in eigen land in bescherming neemt.
mantaboy

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo maart 09, 2011 15:38

Oke om mij even te verduidelijken.
bij deze

@ JP neem me niet kwalijk dat ik je quote gebruikte maar het was een van de eerste die ik vond en zodoende ik deze gebruikte.

[/quote]Het antwoord op een normale vraag aan je of je de gang van zaken normaal vind, geef je niet.

Ik vind deze gang van zaken normaal maar vind het jammer dat deze keuze gemaakt is ook ik had de ovd liever op de kalender gehad met de reden dat het een nederlandse wedstrijd is. Maar vorig jaar reden er ook al diverse nederlanders en nederlandse rallycups in de TAC en ik denk dat dat een van de reden was om daarom die wedstrijd te kiezen.
Met de nadruk op dit denk ik.

Ik respecteer je mening mantaboy, met alle respect een bondsorgaan moet deze organisatie in bescherming nemen maar ook (en daar komt het weer) ook denken aan haar teams (leden) en ik neem aan (lees veronderstel) dat als:
de teams liever de OVD short rally rijden ze naar de OVD shortrally gaan.
de teams liever de TAC rallly rijden ze naar de TAC rally gaan.

Of heb ik het nu heel verkeerd?
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor briljant » wo maart 09, 2011 15:50

in mijn ogen zie je dat verkeerd.
Omdat als ze aan het kampioenschap deelnemen ze deze wedstrijd niet zomaar kunnen overslaan met het oog op de punten welke ze dan mislopen
Bastiaan van Lingen
briljant

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden