Steun de Short Rally Ede tegen besluit DBSR

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » di maart 08, 2011 21:53

mantaboy schreef:
Ton Van Spanje schreef:Wat is er onbegrijpelijk mbt de rechtzaak?

En waarom is het wel begrijpelijk dat de MAC te kort wordt gedaan?

Onbegrijpelijk omdat je elkaar nodig hebt om een rally te organiseren en de verhouding daarvan niet beter word. Begrijpelijk voor mij omdat ik ook vind dat door deze beslissing de MAC en het enthousiasme, energie etc wat in de organisatie word gestoken, ernstig tekort gedaan word.

Maar even alles quoten om het duidelijk te houden.

JP

Zoals je het nu uitlegt is het duidelijker. Je omschreef het in eerste instantie wat krom naar mijn idee. 't Kwam over dat je er begrip voor had dat de MAC te kort wordt gedaan. Mbt de rechtzaak die er blijkbaar gaat komen, als ik de geruchten hier mag geloven, is moeilijk in te schatten. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik, als ik organisator zou zijn, me stevig in m'n kruis getast zou voelen als er op het laatste moment besloten wordt om een buitenlandse rally mee te laten tellen voor een kampioenschap, terwijl er op dezelfde datum in NL een rally(sprint) is..
Hoewel het om 2 verschillende kampioenschappen (wel alle 2 KNAF kampioenschappen) gaat ben ik van mening dat het belang van de Nlse organisatoren en de NLse licentiehouders/deelnemers voor zou moeten gaan boven het belgische
Ton Van Spanje

Berichtdoor briljant » di maart 08, 2011 22:14

sjakie33 schreef:Hier even een oproep namens de RCH, de rijders vereniging:

Als er rijders (of andere belanghebbenden) zijn met vragen of die hun beklag willen doen, kunnen deze altijd contact met ons opnemen. Wij zouden dan ook graag een keer zien dat mensen deze moeite nemen zodat het een en ander toegelicht kan worden in plaats van mensen die enkel hun mening tegen elkaar ventileren op een forum?

Via de site, www.rallyeclubholland.nl kun je ons een bericht sturen en in het SRR staan ook contactgegevens van ons.

Met vriendelijke groet,

Namens de RCH
Jac Gillis
Reageer je daar wel op je email dan?

En je mag ook je visie namens het DBSR wel geven hoor.
Zitten hier veel mensen op te wachten.

Wanneer word onderstaande link trouwens actief?
http://www.rallyeclubholland.nl/klant_t ... erzoek.php
Laatst bijgewerkt door briljant op di maart 08, 2011 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor wim scholman » di maart 08, 2011 22:31

Wat een puinhoop veroorzaakt de knaf hier weer.
Maar wij gaan wel naar Ede toe laat de knullige Nationale Autosport Federatie.
Niet de rally sport om zeep helpen maar de heren van het bestuur daar naar een cursus sturen voor regels te leren en te luisteren naar rijders en organisatoren en niet te denken dat zei de heren zijn.
wim scholman

Berichtdoor Berto » di maart 08, 2011 22:58

EVOX schreef:
JOCHEM HANEGRAAF schreef:Cups hebben de vrijheid zelf te mogen rijden waar ze willen.

Ik snap wel aan een kant waarom ze voor de TAC kiezen: Kalenders worden met een aantal criteria gemaakt.

Datums inschrijfgeld en verplaatsingskosten en soms gedeelde service.

Neemt niet weg dat men bij de Knaf iets eerder wakker had mogen worden.

Ik vind dat hier wel eens een keer een punt mag worden gemaakt.
Is het niet door het bestuur van de cup, dan wel door de deelnemers.
Ook snap ik dat de proeven in Belgie aantrekkelijker zijn, maar het zou zeer te waarderen zijn als men besluit niet naar Belgie te gaan in dit geval.
Ik vind dat de knaf zeer in gebreke blijft.
Als manager weet ik dat je in principe beslissingen niet terug moet nemen, maar in dit geval zou een (gering) gezichtsverlies toch minder belangrijk voor me zijn dan de negatieve spiraal waarin we nu belanden.
Ook voor de mensen van RCH: nu is het moment om te laten zien waar je voor staat.

Erg jammer dit.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

ede

Berichtdoor rallyfan1979 » di maart 08, 2011 23:49

Laatst bijgewerkt door rallyfan1979 op wo maart 09, 2011 12:32, in totaal 2 keer bewerkt.
rallyfan1979

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 8:21

Willem Jan, ik hoop dat je het volgende positief op kan vatten:

Als jij een brief of mail stuurt die qua opzet hetzelfde bevat als hier op het forum zou ik ook niet snel antwoorden. Tip, gebruik een standaard spellingscontrole in bijvoorbeeld Word en stuur dan een goed onderbouwde mail. Als je daar niet de moeite voor neemt, zodat er een verzorgde brief of mail is gemaakt door je, word je ook sneller serieus genomen en beantwoord.

Mijn ervaringen over geld etc zijn bij de KNAF wel anders en positiever te noemen. Ik denk dat een iets andere opstelling ipv gelijk overtuigd te zijn van je eigen gelijk ook kan helpen. Het zijn immers ook mensen die veel tijd in de sport investeren en daar zeker in de basis een stukje respect voor mogen krijgen.

Aangezien Jac hier al gereageerd heeft, kan hij ook eens zijn visie op het forum zetten. Dan kan er beoordeeld worden of het de moeite loont een discussie op te starten met iemand die naar mijn idee 1 pet teveel op heeft.
Laatst bijgewerkt door mantaboy op wo maart 09, 2011 11:45, in totaal 1 keer bewerkt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Jacco » wo maart 09, 2011 8:50

Ton Van Spanje schreef:Om even op het eigenlijke onderwerp van dit topic terug te grijpen.

Iemand van de rijders/licentiehouders al om opheldering gevraagd bij de KNAF? Lijkt me beter werken dan hier op het forum te posten. Dat ontaard toch binnen 5 berichten tot een off-topic gekrakeel.

Heren,

het is niet de gewoonte van het DBSR te reageren via dit forum, maar voordat zaken een eigen leven gaan leiden zal ik dit toch doen :

Wij hebben als DBSR voor 2011 besloten om 3 kampioenschappen in te richten. Dit na een langdurig traject waarin we samen met de rijdersvertegenwoordiging hebben gewerkt naar een oplossing te komen om attractieve kampioenschappen te maken, waarbij er voor iedere categorie rijders, dus met kleine en grote budgetten, weining en veel ervaring of andere insteken, wat wils is.

Overigens, we hebben, in samenwerking met Rallye Club Holland 3 avonden georganiseerd waarin uitleg werd gegeven over het initiele plan, later over een aangepaste versie en uiteindelijk over de definitieve versie, waar slecht heel weinigen van de criticasters op dit forum acte de presence hebben gegeven.

Ergo, de nieuwe opzet van de nieuwe kampioenschappen, met de daarbij ingevoerde aanbetalingen voor het kampioenschap was bedoeld om ook de organisatoren een bepaalde zekerheid te geven omtrent aantallen deelnemers aan hun evenementen. Tevens willen we een commitment van deelnemers aan de kampioenschappen hebben dat ze zich ook werkelijk inzetten voor dit kampioenschap en niet halverwege, na tegenvallende resultaten, de brui er aan geven. Dit zou hetzelfde vertekende beeld geven als wanneer Ford zich straks terug trekt uit het WRC omdat ze het niet kunnen winnen van Citroen. Helaas hebben we moeten constateren dat deze insteek een brug te ver was, en derhalve hebben we dit terug gedraaid.

Zoals gezegd wilden we vastigheid voor organisatoren en het zal jullie niet ontgaan zijn dat ook op dit vlak redelijke onrust is geweest over invulling van data, al dan niet een extra wedstrijd in oktober, toch misschine naar april, datum van OVD Shortrally verschoven, etc, we hebben dus de nodige uitdagingen gehad om uberhaupt een kalender vast te stellen.

Wij hebben verantwoordelijk als DBSR voor onze organisatoren, maar natuurlijk ook voor de rijders en deelnemers aan de kampioenschappen.

Voor het Open Nederlands Rally Kampioenschap hadden we voorzien om de East Belgian Rally op de kalender te zetten, daar de organisatie had aangegeven te kunnen schuiven met de data. Toen wij met ons voorstel bij hen kwamen, bleek dit echter bij de RACB onmogelijk. Heel spijtig dus.

Uitwijk naar de Lausitz Rallye was de volgende optie. Helaas kon ook hier geen goedkeuring worden verkegen, omdat wegens ander ebruik van het terrein de wedstrijd naar voren moet worden gehaald, nl 30 september, 1week voor de NL Rally.

En toen begon het grote puzzelen. Ik kan jullie melden dat mijn telefoonrekening naar buitenlandse rally organisatoren in januari en februari het nederlandse modale inkomen zwaar is overstegen. We zijn met alle mogelijke opties in Engeland, Ierland, Spanje, Frankrijk, Noorwegen en Zweden bezig geweest om iets passends te vinden.

Inmiddels verlopen de inschrijvingen voor het ONRK niet erg vlot. Daarnaast kom er uitnodiging vanuit de TAC Rally voor deelnemers uit het ONRK, omdat en aantal van hen daar vorig jaar ook al reden.
Een probleem bij dit evenement is dat de OVD Short Rally in dat zelfde weekend wordt verreden. Gelukkig is dit evenement bevestigd voor 10 April, dus voor een Die Hard Rallyfan wordt dit een ultiem weekend. Een ronde BRK kijken, om de hoek, en op zondag een mooie wedstrijd in Ede.

We zijn ook niet heel erg gelukkig met deze keuze, maar omdat we in de reglementen van het ONRK hebben staan dat we voor dit kampioenschap 2 internationale wedstrijden moeten verrijden, en we al een concessie moeten doen aan de lengte van het evement, kiezen we er voor om de TAC toch op de kalender te zetten. Maar niet nadat we intensief overleg hebben gevoerd met de deelnemers aan het ONRK en hen gevraagd of ze uberhaupt in EDE zouden rijden. Toen zij hier negatief op antwoorden hebben we besloten om de TAC op de kalender te zettenm wetende dat dit geen deelnemers aan de OVD Shortrally zou kosten.

Overigens heeft niemand ooit iets geroepen over het feit dat de Nederlandse cups in de TAC gaan rijden, maar dit terzijde. Ook heeft het openstellen van de TAC voor het ONRK geen enkele impact op de overige potentiele startlijst van EDE. Het staat een ieder vrij om aan een wedstrijd mee te doen die niet in haar of zijn kampioenschap staan ingedeeld, dus de toewijzing van de TAC hoeft geen negatieve invloed te hebben.

Nogmaals : Ook wij zijn niet geheel tevreden met de layout van de kalender en dat er verschillende belangen elkaar nu kruisen, maar als we een andere optie hadden gehad was deze zeker gekozen !!

Namens het DBSR

Jacco de Kluijver
Jacco

Berichtdoor BarrierMan » wo maart 09, 2011 9:13

Respect voor de uitleg van Jacco de Kluijver !!!
BarrierMan

Berichtdoor Patrickdeh » wo maart 09, 2011 9:58

Jacco schreef:Een probleem bij dit evenement is dat de OVD Short Rally in dat zelfde weekend wordt verreden. Gelukkig is dit evenement bevestigd voor 10 April, dus voor een Die Hard Rallyfan wordt dit een ultiem weekend. Een ronde BRK kijken, om de hoek, en op zondag een mooie wedstrijd in Ede.

ovd op 10 april?
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Patrickdeh

Berichtdoor Ned rally » wo maart 09, 2011 10:25

Patrickdeh schreef:
Jacco schreef:Een probleem bij dit evenement is dat de OVD Short Rally in dat zelfde weekend wordt verreden. Gelukkig is dit evenement bevestigd voor 10 April, dus voor een Die Hard Rallyfan wordt dit een ultiem weekend. Een ronde BRK kijken, om de hoek, en op zondag een mooie wedstrijd in Ede.

ovd op 10 april?

Dat was idd de bevestigde datum, echter pas kort geleden is vanuit de gemeente Ede aangegeven dat dit niet mogelijk was. Dus dat er uitgeweken moest worden naar zaterdag 9 april. En toen begon de discussie...
Ned rally

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo maart 09, 2011 10:50

Respect voor Jacco de Kluijver
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor Armand » wo maart 09, 2011 11:02

Jacco, een man om van te houden.....
Armand

Berichtdoor Armand » wo maart 09, 2011 11:02

of te haten.... ;-)
Armand

Berichtdoor Armand » wo maart 09, 2011 11:05

geen geld heb of geen hoge functie

Hier wordt ik af en toe een beetje sneu van. Dat Calimero gedoe. Zij zijn grrot en ik ben klein. Ik kan je vertellen dat het hebben van geld of status geen garantie is dat je alles voor elkaar krijgt... (spreek niet uit ervaring trouwens... ik ben getrouwd en heb twee kinderen, dus heb per definitie geen geld)
Armand

Berichtdoor briljant » wo maart 09, 2011 11:30

Dus de toezegging voor 2 buitenlandse evenementen weegt zwaarder dan de afspraken met organisatoren en de afspraak dat het 2 daagse evenementen behoren te zijn?

En het potente startveld in ede de Nederlandse top te onthouden ins verre van chic.
En i.d.d. Nu zullen de deelnemers niet in Ede rijden.
Maar wat als er niet 2 evenementen in het zelfde weekend zouden zijn.
Zouden ze dan ook niet naar Ede gekomen zijn?

Op het moment van deze beslissing door het DBSR was er al wel 1 inschrijver voor het ONRK :roll:
Bastiaan van Lingen
briljant

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden