WRC - Rally Sweden 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor RobinV-Rally » vr feb 11, 2011 22:39

Is hem vorig jaar ook ergens gelukt... toen lag hij ook achter en was hij afgeschreven voor de overwinning, maar pakte hem toch...
We zullen het wel zien morgen! Ik gun het hem :-)
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor WRC fan » vr feb 11, 2011 23:33

Sneeuw is niet zijn favoriete ondergrond. En een minuut is nog wel terug te pakken maar drie niet. En ik heb helemaal niets tegen Loeb hor. Maar het is wel een keer genoeg. Laat het nieuw komende talent maar eens een kans krijgen.
WRC fan

Berichtdoor RobinV-Rally » vr feb 11, 2011 23:36

Zoals?
Loeb is al net zo lang als hij in het WRC rijd, de allerbeste. Vorig seizoen was er maar 1 rijder die er redelijk bij kon blijven: Petter Solberg. De rest kwam te kort. Dus ben benieuwd naar je lijstje WRC Fan.
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor WRC fan » vr feb 11, 2011 23:45

Latvala en Ogier konden hem beter bij houden dan Solberg hor. Verder zijn Ostberg, Andersson, Bernylsen, Prokop en Sandell aankomende talenten. Zo ff een paar namen. Maar de manier waarop Loeb wint haalt de spanning uit het spel. Om over de manier waarop Sordo (als knecht) werd behandeld nog maar niet te spreken.

Ik denk dat Loeb zijn beste tijd wel gehad heeft. Het verschil tussen de auto van Ford en de auto van Citroën is ook niet meer zo groot als dat het geweest is.
WRC fan

Berichtdoor alleskids1971 » vr feb 11, 2011 23:45

wat hij waarschijnlijk bedoelt te zeggen, is dat verandering van spijs hongerig maakt. Dat Loeb al 7 jaar overheerst is deels te recht, want hij is een ongelooflijk talent. Maar deels komt het ook omdat Loeb altijd geluk heeft, nooit pech heeft, en als het hem ovekomt heeft het vrijwel nooit consequenties. Daarom is het leuk dat Loeb echte concurentie heeft van een teammaat, dat hij soms ook achterstand oploopt en dat er nu nieuwe namen naar boven komen. Rally in het algemeen en WRC in het bijzonder is leuk en prachtig om te volgen, maar 7, 8, 9 10 jaar lang dezelfde winnaar is oersaai.
Eerder werd al opgemerkt dat het ongeluk van Kubica veel aandacht trekt omdat het nieuws is, en dat de dominantie vanLoeb al zo gewoon is dat het geen eens meer nieuws is en interessant is. Het is dus nieuws als Loeb een keer niet (met een grote voorsprong) aan de leiding ligt. En daarom is het leuk dat er iets nieuws is. Leuker nieuws dan de crash van Kubica. Dit is nieuws omdat rally ineens weer spannend is in plaats van voorspelbaar
alleskids1971

Berichtdoor RobinV-Rally » vr feb 11, 2011 23:47

Dat is zeker. Van mij mag het ook zeker wel wat spannender worden, maar ik vind het echt jammer dat er hier mensen staan te juichen en te springen omdat Loeb een keer minder gaat dan normaal. Voor zo'n rijder ga je sowieso naar een WRC ronde kijken!
We zullen wel eens zien hoe snel de top 3 is als ze moeten vegen morgen.
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor alleskids1971 » vr feb 11, 2011 23:50

WRC fan schreef:Ik denk dat Loeb zijn beste tijd wel gehad heeft. Het verschil tussen de auto van Ford en de auto van Citroën is ook niet meer zo groot als dat het geweest is.

Loeb heeft voor het eerst sinds 2004 niet meer het alleenrecht op de ontwikkeling van de Citroen rallywagens. Nu telt ook de smaak en de mening en de voorkeur van Ogier mee. Ook een Fransman, ook een groot talent. En inderdaad met iets meer toekomst voor de boeg dan Loeb. 2011 belooft een spannend en boeiend jaar en dat begint al meteen op de eerste WRC rallydag. Niemand gunt Loeb ongeluk, maar we gunnen de anderen gewoon nu een keertje meer geluk te hebben dan Loeb.
alleskids1971

Berichtdoor MartijnS » vr feb 11, 2011 23:52

Er gaat veel gebeuren, maar Loeb gaat echt geen 3 minuten dichtrijden zonder hele serieuze problemen bij z'n concurrenten.

Ik ga ook zeker voor Loeb naar een WRC ronde toe, schitterend om hem langs te zien komen, maar ik gun hem gewoon minder succes dan z'n concurrenten ;)

Top 3 hoeft morgen niet zo extreem te vegen als vandaag, omdat het niet meer gesneeuwd heeft/gaat sneeuwen, dus het verschil zou kleiner moeten zijn.
Al zie je ook vanmiddag dat Loeb nog gewoon een stuk langzamer was op de tweede doorkomst van bepaalde proeven, terwijl daar de omstandigheden redelijk gelijk waren.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor erikjan » vr feb 11, 2011 23:56

valt me wel op tijdens de beelden op Motors TV: geen schakelring meer achter het stuur, maar een pookje rechts, met ernaast een handrem.

die handrem zit bij Ford trouwens op een andere plek dan bij Citroen.

waarom zien we tegenwoordig trouwens zoveel onboardbeelden, en steeds minder voorbijrijdende auto's ?

is het een bezuinigingsmaatregel, minder cameraploegen langs de proef ?
erikjan

Berichtdoor herman rst » vr feb 11, 2011 23:59

ik had jou en je broer wel daar verwacht Martijn :?

greetz herman
herman rst

Berichtdoor RobinV-Rally » za feb 12, 2011 0:01

Loeb in Zweden:
2004 Gewonnen, 2005 Overgeslagen, 2006/2007 tweede, 2008 uitgevallen 2009 Noorwegen ipv Zweden (winst), 2010 2e.

Oftewel: 7x wereldkampioen, slechts 1x gewonnen. En daarmee was hij ook meteen de 1e niet-Scandinavische winnaar. Verder alleen door Scandinaviërs gewonnen.

Conclusie: na Zweden is er nog een lang seizoen, waarin hij nog best voor de 8e x Wereldkampioen kan worden! In 3 generaties van auto's (Xsara, C4 en DS3).

Succes Sébastien!
RobinV-Rally
www.robinv-web.nl
RobinV-Rally

Berichtdoor MartijnS » za feb 12, 2011 0:14

Hehehe..en toch hoop ik dat het niks wordt dit jaar.. :lol:

Ja, Herman..na 3 jaar sneeuw een keer besloten om niet te gaan, maar of ik daar goed aan gedaan heb, betwijfel ik inmiddels al de hele dag ;)
Martijn Schouten
MartijnS

Tja

Berichtdoor Starkoo » za feb 12, 2011 0:45

Hopen dat Dennis morgen weer terug komt in de top 10, Sneeuw is natuurlijk het lastigste voor een Nederlander, uitrijden van deze Rally is ook al een goede prestatie toch!

Verwacht in de andere wk rally's meer van Dennis.

Is toch mooi dat Loeb niet overheerst, maar het is nog maar de eerste wrc wedstrijd!
Starkoo

Berichtdoor Arjan19 » za feb 12, 2011 0:45

RobinV.

Ik zou zeggen:

Zoek loeb op, zeg dat je zijn grootste fan in NL bent en misschien krijg je zijn petje wel..
pfff
nu weten we het wel dat je loeb wil zien winnen.

Het is gewoon gedaan met loeb en de nieuwe technologie van Citroen.
Blijkt dat hij nog niet gewent is aan de auto wat breuk doet op zijn zelfvertrouwen.
Had hij nog met een C4 gereden had hij ongetwijfeld bij de top 3 getaan. Die auto kende hij door en door.

En het word nu wel eens tijd dat een nieuw Talent met de winst gaat strijken ipv het omgekeerde Nederlandse Vlaggetje met de naam S. Loeb erachter.
Arjan19

Berichtdoor herman rst » za feb 12, 2011 0:48

MartijnS schreef:Hehehe..en toch hoop ik dat het niks wordt dit jaar.. :lol:

Ja, Herman..na 3 jaar sneeuw een keer besloten om niet te gaan, maar of ik daar goed aan gedaan heb, betwijfel ik inmiddels al de hele dag ;)

pff kan ik me goed voorstellen jah, had er graag gestaan deze dagen maarja, werk :cry:
mja ik ben er dan ook nog nooit geweest. komt vast wel een keer.
mijn eerste dit jaar gaat waarschijnlijk haspengauw worden.

greetz herman
herman rst

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden