Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
EVA Racing schreef:jais schreef:Easygoing schreef:RallyCorsa schreef:BNS206 schreef:Antoine Biesheuvel heeft een container geramd bij KP1. Óf hij heeft daar hinder van ondervonden en kon niet verder rijden, of er is iets op KP2 gebeurd.
Hij is uitgevallen met een kapotte stuurbekrachtiging.
Vanavond worden de onderdelen 'ingevlogen'. En morgenochtend wil die weer starten. Jammer van de livebeelden
hierbij een foto van biesheuvel op de container.
hij was niet de enige daar, stond ook nog een waterton aan de binnenkant en deze werd ook 2 keer geraakt,was spekglad daar.
Ik vind het toch niet echt OK om in zulke situatie zulke containers te plaatsen zonder bijkomende bescherming van strobalen of iets dergelijk.
Zeker rekening houdende met de aard van container die hier gebruikt wordt. Door zijn schuine bouw kan dit een gevaar betekenen voor de copiloot als de auto dwars op deze container moest gaan.
Nu zijn beide auto's op de foto's met de neus er onder gegaan. Stel je maar eens voor als ze dwars ter hoogte van het portier er tegen moesten 'kwakken'
Ik zou niet graag in het rechterstoeltje zitten![]()
Hier heeft de organisator / veiligheid een ZWAAR minpunt bij mij.
Indien ik hier moest deelnemen zou dit onmiddelijk hevig aangekaart worden bij de organisatie
ExTaxi schreef:uw official op stap schreef:ExTaxi schreef:
* vlaggende officials bij een uitvallende S60 die naast de baan staat![]()
Dat kan, heb ik zaterdagavond ook gezien. Direkt na de start van kp4, een stille gele vlag, omdat het Deltion 350Z team daar direct na de eerste bocht in de sloot lag.
En hoewel de baan vrij was, in mijn ogen een terechte gele vlag.
dat is volgens mij wel iets anders Rinus. Er was hier (zeker na 2 minuten) geen enkel gevaar. En dat bleek ook wel want de vlag ging weg na een tijdje terwijl de auto gewoon bleef staan.
2rallyman1 schreef:Onboard beelden van het team:
http://www.youtube.com/watch?v=dcE87nN32FY
vanaf 5.15 de crash

JoostS schreef:Zit nu beelden te monteren en zie beelden terug van de Diamantstraat en dan vraag ik me nog steeds af waarom de organisatie geen voetgangersbruggen of andere alternatieven zoekt.
Mensen moeten heel hard rennen om nog op tijd aan de overkant te zijn (stuk net voor splitspunt/FlyingFinish), kans is aanwezig dat er een keer iemand (een kind bijv.) valt en dan is het afgelopen.
Die knik die ervoor zit, bij het dubbelpunt, is een mooi snel punt, maar eigenlijk totaal onverantwoord, zie ook de sporen links het gras in, kan ook zo naar rechts gaan en daar staat het publiek.
Daarnaast werd het zicht voor de oversteek-officials ook ontnomen door de grote VIP-tent.
Wout de Klerk schreef:EVA Racing schreef:jais schreef:Easygoing schreef:RallyCorsa schreef:BNS206 schreef:Antoine Biesheuvel heeft een container geramd bij KP1. Óf hij heeft daar hinder van ondervonden en kon niet verder rijden, of er is iets op KP2 gebeurd.
Hij is uitgevallen met een kapotte stuurbekrachtiging.
Vanavond worden de onderdelen 'ingevlogen'. En morgenochtend wil die weer starten. Jammer van de livebeelden
hierbij een foto van biesheuvel op de container.
hij was niet de enige daar, stond ook nog een waterton aan de binnenkant en deze werd ook 2 keer geraakt,was spekglad daar.
Ik vind het toch niet echt OK om in zulke situatie zulke containers te plaatsen zonder bijkomende bescherming van strobalen of iets dergelijk.
Zeker rekening houdende met de aard van container die hier gebruikt wordt. Door zijn schuine bouw kan dit een gevaar betekenen voor de copiloot als de auto dwars op deze container moest gaan.
Nu zijn beide auto's op de foto's met de neus er onder gegaan. Stel je maar eens voor als ze dwars ter hoogte van het portier er tegen moesten 'kwakken'
Ik zou niet graag in het rechterstoeltje zitten![]()
Hier heeft de organisator / veiligheid een ZWAAR minpunt bij mij.
Indien ik hier moest deelnemen zou dit onmiddelijk hevig aangekaart worden bij de organisatie
Hier heb je zeker een punt.
Als je bij het fototopic kijkt en het plaatje op de link van Hollander Media kijkt, zie je dat de andere container daar ook niet jofel staat. Diegene die dit verzonnen heeft mag op cursus "veilig een proef beveiligen". Dit maakt het niet echt beter zo.
mmrizio schreef:Je kunt de organisatie niet de schuld geven van *dat* je er tegenaan rijdt. Maar de gevolgen van een aanrijding worden mogelijk wel sterk vergroot door de rand aan de container en de plaatsing met de open kant naar achter.
Omgedraaid komt een auto er minder snel onder, maar houd je de rand op hoofdhoogte. Gelukkig is er niets gebeurd.
Maurice
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast