CONRAD Euregio Rally en Twenterallysprint Hengelo 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » di okt 12, 2010 15:04

Daar zijn ze het in belgie vast niet mee eens :roll:
TWENGELTJE

Berichtdoor Wim » di okt 12, 2010 15:43

Jorick schreef:Ik vind dat er in Nederland genoeg mooie klassementsproeven zijn. (Natuurlijk heeft Belgie ook prachtige klassementsproeven). De Hellendoorn Rally en de Exotic Green Rally hebben onder andere genoeg mooie proeven, met soms prachtige stukken overhard erin.

Je hebt inderdaad gelijk dat de Belgische klassementsproeven technischer en misschien ook nog iets uitdagender zijn dan de proeven hier. En dat de Belgische rijders veel sneller zijn in Belgie vind ik ook niet zo gek. Als de Nederlandse rijders vaker meedoen, zul je zien dat ze steeds dichter bij de tijden komen van onze toch ook al snelle zuiderburen.

Hopelijk komt er ooit nog eens een dag dat de Nederlandse en Belgische rallysport samen verder gaan. Het resultaat is dan natuurlijk dat je een prachtig kampioenschap hebt, met een fantastische deelnemerslijst bij elke rally! Ik denk persoonlijk dat hier automatisch nog meer publiek op afkomt, dus sponsoren zijn dan misschien ook makkelijker te vinden.

Het enige nadeel dat ik dan kan bedenken zou zijn, dat er misschien rally's verloren zullen gaan, omdat ze niet mee tellen voor het kampioenschap. En dit grote nadeel is vast op te lossen. Dus ik zou zeggen voeg het Nederlands en Belgisch rally kampioenschap bij elkaar.

Hoe komt het dan dat er bij de Exotic Green Rally en vooral de Hellendoorn bijzonder weinig buitenlandse deelnemers waren dit jaar? Als Nederland echt zo fantastisch was qua parcours, dan zouden er echt wel meer Belgen, Duitsers enz... komen rijden.

Bijna iedere Nederlandse rallyrijder die ook in België rally's heeft gereden, zal toegeven dat de proeven in België een pak mooier en technischer zijn dan in Nederland.

In het verleden was er een Benelux Rally Trophy en de afgelopen jaren de Euro Rally Challenge. De Benelux Trophy was om het zacht te zeggen geen succes. De Euro Rally Challenge is buiten Nederland nooit van de grond gekomen. Er heeft niet 1 Belg zich ingeschreven voor dat kampioenschap, met andere woorden de Belgen zitten absoluut niet te wachten om in Nederland te gaan rijden. Dat kan hard klinken, maar het is de waarheid.
Wim

Berichtdoor briljant » di okt 12, 2010 16:44

Nederlanders zijn ontdekking reizigers!
Die proberen graag iets nieuws uit.

Belgen zitten iets anders in elkaar.
onbekend maakt daar onbemind.
(de meeste Belgen hebben nog niet in Nederland gereden dus mogen ook geen oordeel vellen)

En ja ik rij ook liever rallyproeven t.o.v. industrie terreinen.
Maar af en toe een industrie proef zoals Hengelo blijf leuk vanwege de vele toeschouwers.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Faborate » di okt 12, 2010 17:00

Ik moet als "kaaskop" iets bekennen. Al rijden wij alleen historische rally's, wij gaan dan het liefst naar onze zuiderburen. Fantastische evenementen en idd heerlijke wegen. Deelnamegeld!!! Dat is de helft van hier in Nederland en met betere voorzieningen. :D

Sorry, maar ik kies ook graag voor België!!! :oops: :D
Faborate

Berichtdoor Mctank » di okt 12, 2010 17:40

n Belgie hebben ze, geloof ik, maar één industrieproef en dat was/is de Zoning in de Omloop van Vlaanderen. Daar heb ik één keer gestaan en dan ga je de Belgen en hun opmerkingen over industrieterreinproeven iets beter begrijpen.

Deze proef is ook opgenomen in de TBR Rally

Ik heb de laatste twee jaar een paar Belgische vrienden weten mee te krijgen naar een aantal Nederlandse wedstrijden en die waren toch uitermate tevreden over de rally's die we gezien hebben. En ja, zelfs de industrieproef in de Euregiorally!
Laatst bijgewerkt door Mctank op di okt 12, 2010 17:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Mctank

Berichtdoor MartijnB » di okt 12, 2010 17:46

Bijna iedere Nederlandse rallyrijder die ook in België rally's heeft gereden, zal toegeven dat de proeven in België een pak mooier en technischer zijn dan in Nederland.

Dat kan ik zeker beamen...!

Daarbij komend dat het weer eens wat anders is als jaar in jaar uit in NL weer dezelfde proeven te rijden.
MartijnB

Berichtdoor hans van altena » di okt 12, 2010 20:08

Bovendien is , zoals de Belgen zeggen , de "ambiance" in Belgie
beter . Blijft toch het Rallyland bij uitstek ! 8)
hans van altena

Berichtdoor rallyfreak1 » di okt 12, 2010 20:32

Ruud_Enschede schreef:
Wim schreef:
Ruud_Enschede schreef:Buitenproeven doen we altijd op de zaterdag en veel buitenbproeven gehad natuurlijk onlangs bij de Hellendoorn rally. Zondag vind ik het wel mooi op industrieterrein juist.
Veel actie en je ziet iedere auto een paar maal voorbij komen. En als klap op de vuurpijl nog de rallysprint erbij en de klassiekers!!

Druk is het inderdaad wel!!!

Sorry, maar wat vinden jullie Nederlanders nu zo super om op industrieterrein te rijden / te kijken? Er gaat toch niets boven een échte rallyproef.

Nou om te rijden lijkt me er inderdaad niks aan (al heb ik zelf geen ervaring) maar voor het publiek is het in die zin leuk dat je auto's meerdere keren ziet en meerdere auto's tegelijk op dë "baan" hebt. Er is kortom gewoon continu actie te zien en dat maakt het, voor mij althans, leuk om naar te kijken. Maar goed, een mooie buitenproef is uiteraard ook niet te versmaden!!!

Persoonlijk vind ik een industrie proef wel kicken ZOALS die in hengelo. Veel mensen langs de kant en dan wil je toch ff net wat meer laten zien en risico's nemen dan normaal. Het 2e is het kunnen jagen op een andere deelnemer waardoor je soms net ff wat secondes kunt pakken. Het nadeel ervan is dat je soms net iets te veel wilt en dan net de wedstrijd kunt verknallen doordat je over de limiet gaat.
Maar een mooie buitenproef heeft ook zijn kwaliteiten. :lol:
rallyfreak1

Berichtdoor ThijsV » di okt 12, 2010 21:58

TWENGELTJE schreef:
ThijsV schreef:Hopelijk heeft iemand meer info:)

Hij rijdt als x-auto
Ik zal hem vanavond vragen

Ok we horen het dan wel 8)
ThijsV

Berichtdoor pedduhwick » wo okt 13, 2010 10:55

TWENGELTJE schreef:patrick: nou is het wel duidelijk denk ik

sander: dat komt nog wel

Inderdaad het is duidelijk sorry voor veroorzaken van de onrust :lol:
pedduhwick

foutje

Berichtdoor Starkoo » do okt 14, 2010 20:17

- Niels de Bruijn (NL)/Jeroen de Vos (NL) Niels de Bruijn (NL) BMW Compact M3 C6
- Niels de Bruijn (NL)/Jeroen de Vos (NL) Niels de Bruijn (NL) BMW 325i C5

Foutje in de startlijst.
Starkoo

Berichtdoor Sjeik1981 » vr okt 15, 2010 6:07

Lijkt me ook...
Sjeik1981

Berichtdoor TWENGELTJE » vr okt 15, 2010 18:47

Daarom is het ook geen startlijst :roll: [/u]
TWENGELTJE

Berichtdoor Ruud_Enschede » di okt 19, 2010 7:39

Mij viel trouwens op (op de site van de rally) dat de infopaketten niet meer bij van de valk opgehaald kunnen worden maar op diverse andere locaties. Maar wel al op donderdag :lol:

Dat is mooi dan hebben we weer een dag meer om ons voor te bereiden en een mooie plek te zoeken!!!!
Ruud_Enschede

Berichtdoor Sjeik1981 » di okt 19, 2010 20:34

Ik heb hem ondertussen al besteld, toch wel prettig dat je hem online kan bestellen en dat hij via post gewoon op de deurmat knalt.
Sjeik1981

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden