Even over het "gekibbel" over Hans en Kevin.
Iedereen zal zeggen dat ik ook gekleurd ben en dat ben ik misschien ook wel een beetje, maar...
... ik denk dat we twee hele grote talenten in ons land hebben. Sterker nog: dit jaar is er nog één bijgekomen, want ik vind dat Timo het ook heel erg goed doet, na een weifelende start van zijn carriere.
Iedereen die iets verder kijkt dan tijden en snelheid, kan ook zien dat:
- Neuville GEEN kampioen kan worden
- Arzeno GEEN kampioen kan worden
- ook Kevin GEEN kampioen kan worden
Het gaat dus feitelijk nog tussen Hans en Burkhart.
Wat ga je dan doen? Vechten (en risico's nemen) met twee mensen die weldegelijk een "thuis"voordeel hebben? Of gebruik je je verstand en zorg je dat je snel genoeg bent, voldoende punten scoort en hopen dat er voldoende andere rijders tussen jou en je concurrent zitten? Wetend dat je dan kunt toeslaan in de laatste rally van dit jaar...
Dat heet "nadenken", iets waarvan men de afgelopen jaren zei dat Hans dat niet deed...
Niet voor het een of ander, maar Kevin heeft nu in twee rally's achter elkaar een flinke "off" gehad. Nogmaals: ik vind Kevin net zo'n groot talent als Hans, maar dat is wel een onderdeel van het spelletje: zorgen dat je de boel aan één stuk aan de finish brengt.
De rally is nog niet gereden. Voor morgen wordt er regen verwacht en dat kan nog veel veranderen. Dat kan natuurlijk positief en negatief uitvallen voor Hans... Maar ik neem een hoge hoed af als hij dit weet vast te houden, zodat hij in Spanje - in een rechtstreeks duel - de titel kan gaan beslissen.