WRC Frankrijk, Rallye Alsace Vosges 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor John Raven » vr okt 01, 2010 16:19

lange6 schreef:is het vandaag een dag voor de clio omdat kevin ong dezelfde tijden draait dan hans met een zwaardere auto?

Ik hoorde op rallyradio dat het enorm glad is door uitgereden bermen. Dan heb je eigenlijk niet zo veel voordeel meer van een S1600, dus in theorie zouden ze redelijk aan elkaar gewaagd moeten zijn.
Maar je ziet wel wat terreinkennis doet > Neuville en Arzeno zijn echt enorm snel!
John Raven

Berichtdoor PatrickTwente » vr okt 01, 2010 16:22

Laatste proef start voorlopig nog niet, omdat er iets is op de proef want er is een ambulance op de proef gereden. wat weet WRC radio niet te melden.
PatrickTwente

Berichtdoor briljant » vr okt 01, 2010 16:31

John Raven schreef:
lange6 schreef:is het vandaag een dag voor de clio omdat kevin ong dezelfde tijden draait dan hans met een zwaardere auto?

Ik hoorde op rallyradio dat het enorm glad is door uitgereden bermen. Dan heb je eigenlijk niet zo veel voordeel meer van een S1600, dus in theorie zouden ze redelijk aan elkaar gewaagd moeten zijn.
Maar je ziet wel wat terreinkennis doet > Neuville en Arzeno zijn echt enorm snel!
Het geeft aan dat Kevin de snellere rijder is van de 2.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor WRC fan » vr okt 01, 2010 16:34

Maar dat weet toch al iedereen. Op asfalt zijn ze aan elkaar gewaagd maar op gravel is Kevin de betere.
WRC fan

Berichtdoor Henry » vr okt 01, 2010 17:26

hans is binnen kevin nog niet
Henry

Berichtdoor PatrickTwente » vr okt 01, 2010 17:27

Hans heeft remproblemen gehad in de laatste kilometers.

Neuville Heeft ook problemen..
PatrickTwente

Berichtdoor romar » vr okt 01, 2010 17:39

Waar is kevin?? Zie m nergens staan?
romar

Berichtdoor RoMa75 » vr okt 01, 2010 17:46

Dat vraag ik me ook net af ?
Iemand ????
RoMa75

Berichtdoor whemink » vr okt 01, 2010 18:26

Eindelijk binnen, superrally tijd. Helaas....
whemink

Berichtdoor Hein » vr okt 01, 2010 19:26

briljant schreef:
John Raven schreef:

Het geeft aan dat Kevin de snellere rijder is van de 2.

Daar lopen de meningen over uiteen Bastiaan.

WRC fan schreef:Maar dat weet toch al iedereen. Op asfalt zijn ze aan elkaar gewaagd maar op gravel is Kevin de betere.

Ook daar lopen de meningen over uiteen.

Persoonlijk denk ik dat ze helemaal aan elkaar gewaagd zijn. Zowel op asfalt als op gravel.
Ik zou ze wel eens in een identieke auto willen zien, onder identieke omstandigheden en dan denk ik dat de vorm van de dag beslist wie van de twee sneller is.

Hoorde trouwens vanuit Frankrijk dat Kevin er op de laatste proef van vandaag dusdanig hard vanaf gegaan is dat zowel hij als Erwin uit voorzorg even overgebracht zijn naar een ziekenhuis. Over de toestand van de auto was bij de mannen van team Weijs nog niets bekend.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor briljant » vr okt 01, 2010 19:29

he Hein je bent bevooroordeeld. :wink:
Maar dat zou ik ook graag eens zien.
Kevin en Hans in gelijkwaardige auto's.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor tiemen » vr okt 01, 2010 19:30

John Raven schreef:

Niet om het één of ander, maar jij hebt wel een gekleurde bril op.
Mag hoor, is niets mis mee, maar dan doe je naar mijn mening Kevin tekort.

Een paar jaar geleden reed ene Kuzaj in Spa iedereen naar huis met een groep N. Tsjoen vertelde toen dus ook dat het verschil in vermogen er niet zoveel toe deed, vandaar dat Kuzaj sneller was.
Deze laatste reageerde met de woorden: met die Toyota WRC had ik je er nog 5 minuten bij aan de broek gegeven!

M.a.w. Kevin is dus sneller. De andere rijders met de S1600 hebben dit probleem niet. Neuville geeft Weijs slaag. Parkoerkennis of niet, (Neuville zegt zelf dat hij dit daar niet heeft: http://www.autonews-magazine.com/blognl/?p=10492) Hans is gewoon langzamer dan Neuville en Kevin.

Geeft niets, maar om nu de auto's op dit terrein gelijkwaardig te stellen, gaat volgens mij te ver!
tiemen

Berichtdoor Hein » vr okt 01, 2010 19:31

briljant schreef:he Hein je bent bevooroordeeld. :wink:
Maar dat zou ik ook graag eens zien.
Kevin en Hans in gelijkwaardige auto's.

Zullen we het even op beroepsmatige onpartijdigheid houden?
Ga je het mij persoonlijk vragen, dan heb je gelijk. Soms is het een kunst om gevoel en werk te scheiden. Ik kan dat vrij goed, heb ik van verschillende relaties buiten de rallysport gehoord.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor PactorRacing » vr okt 01, 2010 20:45

Kevin Abbring was third heading into the final stage but crashed heavily on the test. His Renault Clio R3 went off the road and dropped 20 metres before rolling into a tree.
Early reports suggest both Abbring and co-driver Erwin Mombaerts were uninjured although their Clio suffered extensive damage for the second event in succession.

> WRC.com
PactorRacing

Berichtdoor WRC fan » vr okt 01, 2010 21:04

Dan zal hij morgen ook niet starten als ik dit zo lees. Wat vreselijk jammer. Het zag er voor hem zo goed uit halverwege het seizoen. Totdat hij in Duitsland al op de eerste proef uitviel en dan nu ook weer.

Neuville heeft Hans in Bulgarije ook al geklopt. In nieuwe rally's is hij dus sowieso sneller. In Duitsland was Hans sneller maar dat was dan ook een bekende rally voor hem.

Ik blijf me echt verbazen over Latvala. Het blijft jammer dat de Focus niet zo snel is als de C4. Nu is Petter Solberg in theorie de enige die Loeb kan verslaan. De Ford is namelijk niet snel genoeg en Ogier en Sordo zullen Loeb nooit mogen passeren. Ik kan niet wachten tot volgend jaar.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden