Dennis014 schreef:Hein schreef:@Dennis014
Ik ben even de kelder ingedoken en heb de 5 pagina's die ik verwijderd heb even doorgespit. Welgeteld 3 posts zeggen inhoudelijk iets over de foto's en twee daarvan hebben de strekking: "geweldige foto's"
De enige post die wat anders zegt is die van je zelf en ook die komt niet veel verder dan wat kritiekpunten zonder aanwijzingen voor verbetering.
Moet ik dat laten staan? Ik vind persoonlijk van niet.

Geen idee wat er in die andere posts stond maar ik heb inderdaad wat kritiek geuit, daarop zijn vragen/reacties op gekomen, van meerdere mensen om tips te geven en die heb ik ook gegeven helaas zijn die ook verwijderd. En ook kritiek zonder verdere tips kan leerzaam zijn. En als mensen het nodig vinden om complimenten te geven mag je die ook laten staan. Draagt wel bij aan de gezelligheid op dit forum. En laten we eerlijk wezen die kan de laatste tijd wel wat gezelligheid gebruiken. Dus ja ik vind dat je die moet laten staan.
Bovendien nodig ik in die reacties ook anderen uit om hun reactie te geven.
Maar laten we het maar ontopic houden en hier in elk geval niet verder discusieren want dit is een foto topic.
Ondanks dat het een fototopic is, wil ik je toch enige uitleg geven.
Als forumleden inhoudelijk op elkaars foto's in willen gaan met het uiteindelijke doel om betere foto's te maken dan heb ik persoonlijk daar geen enkele moeite mee. Niemand is te oud om te leren dus kunnen we veel van elkaar opsteken. Maar aan posts in de strekking van 'gave foto's' de OE en AAAH posts om het zo maar eens te zeggen daar heb je weinig aan. Kritiek geven is goed, maar geef dan meteen aan waar de verbetering in moet zittenvolgens jou. Alleen dan kan iemand er wat van opsteken.
De reden dat we begonnen zijn met verplaatsen (ja, ze worden verplaatst en niet verwijderd) van gediscussieer in de fototopics is gebeurt op verzoek van vele forumleden, die zich stoorden aan de posts zonder foto's en soms het oeverloze geklets wat er dan ontstaat.
Een andere zaak die we hebben ingevoerd is het aantal van vijf foto's per poster. Dit om te voorkomen dat iemand zijn complete voorraad aan geschoten materiaal in een fototopic plempt. Ook dat is op verzoek van een groot aantal forumleden gedaan. Het is dus inderdaad in zekere zin een advertentietopic om je eigen site/hyves/facebook te promoten.
Om de lay out van het forum niet te verzieken vragen we vriendelijk doch een beetje dwingend om de foto's niet groter dan 900 pixels aan de breedste zijde te maken. Ook dat is gebeurt op verzoek van forumleden en voorkomt dat foto's enorme inlaadtijden hebben.
Je ziet dat we regelmatig in een behoorlijk onmogelijke spagaat liggen. Ik ben me er helemaal van bewust dat we het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. Als er 4 pagina's gediscussieer ontstaat over de techniek van het schieten van een foto, dan beginnen er een hoop mensen te stuiteren die foto's willen zien. En als er alleen maar foto's geplaatst worden en er geen commentaar gegeven kan/mag worden dan beginnen de mensen te stuiteren die graag de discussie willen voeren over hoe, waar en waarom een foto zo gemaakt is.