RallyPro Amsterdam Rallysprint 05-09-2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor MartijnB » zo sep 05, 2010 21:22

Damian schreef:Weijs wilde een auto inhalen. Heeft deze geraakt. Daarop werd er gevlagd. De rest weten jullie...

als jullie niet weten wat de aanleiding is ga er dan ook aub niet over speculeren.....

Mijn vaste Navi en beste maatje zat als navi dit keer in die evo die Hans raakte...
En had alles behalve te maken met dat Hans die in wilde inhalen.....

Als je zeker wil weten wat er is gebeurd vraag je een van beide equipes, maar ga geen spook verhalen ophangen
MartijnB

Berichtdoor ijsbeer » zo sep 05, 2010 21:29

Geweldige dag gehad in Amsterdam ondanks een ongeval met de Official die gelukkig buiten levensgevaar is!
Ik heb me ontzettend geirriteerd an al die sensatie zoekers die gelijk eropaf rennen als stelletje mongolen (sorry voor mijn taal gebruik) zonder om zich heen te kijken.

Erg, maar dan ook erg genoten van Jan Timo!!!! Volgens mij zat er nog zweet van Mark in die stoel :P Echt wat ging die toch mooi!!!!
Jammer van Huzink. Hij reed erg netjes!

Een klein minpuntje voor de organisatie was dat bij de grote publieks punten geen enkele wc's of prullenbakken te vinden waren. En aangezien je op industrie weinig bosjes hebt en heel veel politie kan het lastig zijn, zeker voor vrouwen.
Laatst bijgewerkt door ijsbeer op zo sep 05, 2010 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.
ijsbeer

Berichtdoor Ned rally » zo sep 05, 2010 21:31

Helaas laat Hart van Nederland nu op SBS6 ook beelden zien van het ongeluk in Amsterdam......

Dan brengen ze wel rally op tv.... :(
Veenhuizen Groep Nederland Rally
Officialclub Midden-Nederland
www.nederlandrally.nl
Ned rally

Berichtdoor Sand » zo sep 05, 2010 21:39

Ned rally schreef:Helaas laat Hart van Nederland nu op SBS6 ook beelden zien van het ongeluk in Amsterdam......

Dan brengen ze wel rally op tv.... :(

Wordt gezegd dat ze met de traumaheli is afgevoerd, maar ze is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Sand

Berichtdoor Brullo » zo sep 05, 2010 21:40

Damian schreef:Weijs wilde een auto inhalen. Heeft deze geraakt. Daarop werd er gevlagd. De rest weten jullie...

Beste Damian,
Weijs haalde helemaal niemand in, hij werd door nr 28 van de weg gereden die veeeel te laat remde.

zie verder bericht geving op de wedsite van autosportief.

Tijdens de 28e RallyPro Amsterdamsprint heeft zich een ernstig ongeval voorgedaan.
Op een klassementsproef waren 2 deelnemers met elkaar in botsing gekomen. Een baanofficial, die daar ter beveiliging aanwezig was, aarzelde geen moment en toonde, zoals geïnstrueerd, de gele vlag aan de aankomende rijders om hen op het gevaar te wijzen. Helaas schrok een deelnemer dermate van deze actie dat hij de controle over zijn auto verloor en de official onbedoeld aanreed.
Brullo

Berichtdoor rallyfanam » zo sep 05, 2010 22:04

idd heb net beelden gezien op sbs
jammer dat onze sport nu zo(( zwart)) in beeld wordt getoond.
het is geen promo. :cry:
Ik hoop dan ook dat het snel weer goed gaat met de desbetrefende persoon en dat het met haar verwondingen snel weer over is.
@Annabeth ook jij bedankt voor JOU(JULLIE ) inzet.
rallyfanam

Berichtdoor cvgn » zo sep 05, 2010 22:05

Helaas schrok een deelnemer dermate van deze actie dat hij de controle over zijn auto verloor en de official onbedoeld aanreed.

Heb de rijder en navigator gesproken: hij zag haar al van ver staan, alleen zij stond OP de weg. Hij heeft alles gedaan om haar te ontwijken, meer dan 50 meter ervoor is hij gaan remmen, maar doordat de auto ging glijden heeft hij haar geraakt.

Haar kinderen werden opgevangen door 2 vriendinnen van mij ( Monique en Janinne) een achter een daar aanwezige container gezet. Daarna is er door ambulancepersoneel nog naar hun gekeken. Ze hebben hun moder ook nog even mogen zien voordat zij naar het ziekenhuis werd vervoerd.

Alle berichtgevingen op teletekst en de kranten kloppen dus weer niet.

groeten uit Roosendaal
Carine van Gastel
cvgn

Berichtdoor herman rst » zo sep 05, 2010 22:17

zo ik ben ook weer terug van een mooie zonovergoten dag in amsterdam met een nare bijsmaak wegens het ongeval met die official.
het klinkt miss een beetje stom maar ik ben eerlijk gezegd erg opgelucht,
tijdens proef 4 stond ik tegen over de plek van het ongeval (dus na de 2e hairpin aan de linker kant voor de rijders gezien) in het publiek te potograferen toen er iemand uit het publiek naast mij werd gebeld, en hem over d telefoon werd verteld dat op het nieuws al was uitgezond dat de official was overleden.
vond het ook al raar dat als dat officieel bevestigd zou zijn, dat er door gereden werd, en elke official die ik ernaar vroeg, wist van niks.

maar nu blijkt dit dus gelukkig niet waar te zijn.
wil haar en haar vrienden en familie heel veel sterkte en een spoedig herstel toewensen.
en dit wil ik ook gelijk marcel van Leeuwen en anette toewensen. zal voor hun ook een zware ervaring zijn.

verder een leuke dag gehad, mooi weer, mn meissie was mee, en was nog jarig ook.
hoop foto's gemaakt. deze komen loop van de week online.

verder heb ik in het bijzonder ook genoten van jan timo.
hulde voor die man, zo beheersd, zo snel en zo spectaculair als hij reed vandaag.... niks dan respect. die man verdient het om in zo'n wrc te rijden.

greetz herman
herman rst

Berichtdoor EvoV6 » zo sep 05, 2010 22:51

Zoo net terug van een mooie zonnige rally.

Gelukkig valt het ongeluk enigzins mee, na alle eerdere berichten en heli enz gehoord te hebben!

Wat ook opviel is dat de meeste met dubbele kentekens rondreden. De stickers zoals altijd en de "echte platen" met plakband enz vastgeplakt. Hulde aan de bureaucratische politie in Amsterdam dat dit nodig is bij een rally in NL!! Gelukkig vandaag niet zo extreem veel controle's en politie gezien als voorgaande jaren.

En hulde voor Ad Smits, (wat een machtige auto blijft t) en Timo v/d Marel. Super gave rijstijl. Abbrink kan er trouwens ook wat van! (en natuurlijk hulde voor alle andere rallyrijders)

Kortom weer een geslaagd dagje.
EvoV6

Berichtdoor red devil » ma sep 06, 2010 8:30

Gisteren ook naar amsterdam afgereist.
eerst 30 auto's echt genoten, super rijstijl van jan timo.
echt heel mooi !!
Daarna de crash van weijs en gros gezien, gros ging wel heel hard daar.
Toen was er het ongeluk wat we recht voor onze ogen gezien hebben, daarna hadden we eigenlijks geen zin meer om te kijken.
Dus weer richting huis gegaan.

Positief was vond ik de Mini jongens wat gaat die hard.
En V/d marel jr. echt super stijl !
red devil

Berichtdoor Armand » ma sep 06, 2010 8:58

niet iedereen was onder de indruk van het ongeval, anders plaats je het niet op youtube

Tsja, voor sommige is het een dagje uit hun miserabele bestaan, voor ons is het een hobby en een passie. Dat verschil is er nu eenmaal, kan je niks aan doen. Als ik bij een zesdaagse staat en je ziet een wielrenner in de boarding klappen en met een klaplong en schedelbasisfractuur afgevoerd worden, vind ik het erg voor hem, alleen ben ik het 's avonds vergeten. Puur omdat ik niets met die sport heb. Nu heb je het over jullie hobby en komt het dichtbij.

Heb net effe zitten kijken naar het filmpje. Ziet er bizar uit en ik hoop dat Ellen (ik ken haar niet voor de goede orde) er snel bovenop komt. En zeker voor die kids...pfff moet er niet aan denken.

Anderzijds denk ik dat dit filmpje ook gebruikt (hoe sneu en vervelend het is) kan worden om er iets van te leren. Wijs nergens naar, ongeluk is een ongeluk.
Armand

Berichtdoor Wolter » ma sep 06, 2010 12:16

@Armand: helemaal met je eens. Het is nou eenmaal gebeurd en daar doe je niks meer aan. Het filmpje dat ik ook op youtube heb gezien geeft inderdaad een leermoment aan. In mijn ogen namelijk dat, als je gaat vlaggen, je dat mogelijk veel eerder moet doen. Dus niet een paar meter voor de bocht, maar het liefst al bij de bocht ervoor. Is de snelheid lager, weten de rijders dat er een gevaarlijke situatie is, etc. En voor de rijders moet het natuurlijk duidelijk worden dat als je een bewegende gele vlag ziet, je gewoon moet afremmen zodat je niet ineens verrast wordt door de situatie.

Uit diverse posts blijkt dat er misverstanden zijn ontstaan over de toedracht van het eerste en het tweede ongeluk. Als je ''gewoon'' dat filmpje bekijkt wordt ineens alles duidelijk, zonder sensationeel te worden. Hoe erg en vervelend het ook is, het blijft de realiteit. En ''aub geen filmpjes plaatsen'' draagt in mijn ogen bij aan een houding van ''als we niks laten zien, is er niks gebeurd''. En dat zijn in mijn ogen communisistiche en hypocriete praktijken.
En als je het filmpje niet wilt zien, klik je niet op een link die er naar verwijst.
Het is nou eenmaal de realiteit, en hoe vervelend die ook is, die mag je niet zomaar stilzwijgen.
Wolter

Berichtdoor Holkers » ma sep 06, 2010 12:36

@Wolter, over dat laatste. Ik wil niet dat mensen hier alleen maar komen om dat filpmje te bekijken. Dat heb ik bij eerdere voorbeelden ook gedaan (dus links weghalen). Een discussie over de toedracht en de leermomenten die iedereen daarvan kan opsteken zijn prima, maar het is nou eenmaal zo dat de hoeveelheid aanmeldingen net na een ongeluk erg hoog is en daardoor kunnen verhalen een eigen weg leiden. Ik wil geen 'populistische' - oneliner - discussie modereren, omdat ik meen dat de mensen die nu hier rond lopen hier zijn vanwege de sport en het fan zijn van de sport en niet vanwege een sensatie-moment.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Wolter » ma sep 06, 2010 12:44

Ok, vanuit dat oogpunt kan ik het begrijpen!
Wolter

Berichtdoor crx303 » ma sep 06, 2010 16:38

Hoe kan het eigenlijk dat de groene volvo en later ook de Ribank volvo opeens voorbij komen vanaf het viaduct A10 langs de NUON centrale, dus richting de dubbele hairpin, zonder dat deze eerst vanaf de start langs dit punt zijn gekomen?

Of ik moet heel slecht hebben opgelet?
crx303

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden