Rallysport in Nederland

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor StevenK » wo feb 18, 2004 20:28

DutchRallyeGolf wrote:
@Max Huyse,

Het balletje dat jij opgooit over veiligheid en sponsoring is helemaal zo gek nog niet en zal qua image allicht minder weerstand ondervinden dan het voorstel om een specifiek team te sponsoren.

Ik leg de uitdaging maar neer. LG sponsort de Almere Rally. Dan kan Neerlands trots Philips natuurlijk niet achterblijven. Ik zie het al helemaal voor me. Officals met op de rug van hun hesje de naam Philips met als onderschrift; "Let's make things safer".
Naamsponsoring met een pakkende, positieve boodschap.

Wie o wie ziet hier ook wat in en heeft de middelen en capaciteiten om één en ander in een zakelijk voorstel uit te werken.

Misschien zie ik ze vliegen, maar het is tenminste positieve input!

Eh.. Hoe zit dat ook al weer met displays en philips en lg ? de eerste hit op google: www.lgphilips-lcd.com

Ze werken heel nauw samen; het lijkt mij niet dat ze dan zo snel instappen.

Daarnaast is er volgens mij al redelijk wat LG en/of Philips sponsoring die via de diverse computer-firma-teams loopt.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor StevenK » wo feb 18, 2004 20:30

Ton van Spanje wrote:
Wat mij trouwens wel opvalt in deze discussie / dit topic, is dat er eigenlijk bijna alleen maar gekeken wordt vanuit het oogpunt van fans, toeschouwers, pers e.d. Ik vraag me toch af of de rijders er ook zo tegen aan kijken? Zouden die het niet genoeg vinden als er gewoon rally's werden georganiseert? En dat daar dan eigenljk helemaal niet zo nodig publiek bij gehaald zou moeten worden? Want als ik het allemaal goed begrijp, dan gaat de grootste hap mbt de organisatiekosten naar het behappen van de toeschouwersstroom en het afzetten door officials.

Ook die vraag is al genoeg beantwoord. Meer publiek is alleen interessant als dit ook echt lagere kosten oplevert voor de deelnemers.

Want een redelijke opkomst is ook voor de deelnemers erg leuk om te zien, maar veel publiek is vaak ook voor de deelnemers erg lastig, levert vertragingen op etc en meer kosten voor de organisatoren, wat weer resulteert in hogere inschrijfgelden.
StevenK
Site Admin

Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor RallyeRichard » wo feb 18, 2004 20:46

Oeps..... LG en Philips van dezelfde familie.......

Okee, nog maar een ideetje dan in dezelfde hoek met een soortgelijke boodschap.

Afbeelding
Safety. Wat anders?
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor joostkusters » do feb 19, 2004 1:08

enkele jaren geleden was het in nederland nog verboden om op openbare wegen en plaatsen toegang te vragen, dit is nu veranderd en gaat langzaam ook overal komen denk ik maar het is nog steeds moeilijk om de infrastructuur rond te maken.
dat hier weinig rijders reageerde denk ik dat het begin echt nergus op sloeg.
dat de circel moeilijk te doorbreken is heb ik ook al meegemaakt. al 4 jaar probeer ik op speed & design (niet de populairste beurs onder de rallyfans) een rallypaviljoen van de grond te trekken maar medewerking van andere is moeilijk te krijgen. rijders willen wel natuurlijk de auto's neerzetten en officials willen graag op de stand bewaken tegen een gratis kaartje maar als een keer een jaar niet alles naar wens geregeld is krijg je alleen maar kwaaie koppen en een grote bek.
ik wil meerdere dingen doen om de sport te promoten maar zelfs de knaf werkt niet echt mee terwijl er toch genoeg licentiehouders en officials betalen.
ik dacht dat juist op dit soort beurzen de nieuwe mensen gevonden worden.
maar om dit topic samen te vatten vind ik juist dat de rallysport in nederland erg in de lift zit. nieuwe wedstrijden erbij. een nieuw kampioenschap. rallyreport is ook vrij nieuw(eigen rallyprogramma) rally xs is nieuw en best wel veel nieuwe rijders.
aandacht van parijs-dakar is ook gigantisch gestegen(is toch ook rally) okay en een beurs erbij(maastricht) dus...............
en er zal nog wel meer komen. alleen alles heefd tijd nodig.
joostkusters

Berichtdoor billy » do feb 19, 2004 8:24

Beste Joost, je zult ongetwijfeld veel tijd en energie in Speed&Design steken, maar ik moet eerlijk zijn: het zag er in 2001 niet uit. Daarna ben ik nooit meer geweest. (heeft niet met jouw stand te maken, maar met de hele beurs)

Het is het allemaal net niet. En dan is het begrijpelijk dat een sponsor niet geprikkeld wordt om daar zijn centen in te stoppen.
William Heeren
billy

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 8:51

billy wrote:
Beste Joost, je zult ongetwijfeld veel tijd en energie in Speed&Design steken, maar ik moet eerlijk zijn: het zag er in 2001 niet uit. Daarna ben ik nooit meer geweest. (heeft niet met jouw stand te maken, maar met de hele beurs)

En dit is dus precies wat Joost bedoelt: als 't ff niet goed is, hoor je alleen nog maar het gezeik...

Het is het allemaal net niet. En dan is het begrijpelijk dat een sponsor niet geprikkeld wordt om daar zijn centen in te stoppen.

D'r hoeven ook helemaal geen centen in gestopt te worden. Het hele S&D verhaal is gratis voor de deelnemende teams, maar zelfs dan krijgt Joost nog veel te weinig medewerking.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor billy » do feb 19, 2004 9:34

Dit is de eerste keer dat ik daar wat over zeg, dus zeggen dat het gezeik is vind ik niet eerlijk.

Maar laat ik het jou eens vragen Steven: vond jij die opzet reclame voor de rallysport?
William Heeren
billy

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 10:41

billy wrote:
Dit is de eerste keer dat ik daar wat over zeg, dus zeggen dat het gezeik is vind ik niet eerlijk.

Met 'gezeik' bedoel ik eigenlijk 'negatief commentaar'. Sorry.
Maar laat ik het jou eens vragen Steven: vond jij die opzet reclame voor de rallysport?

Ik ben er ook pas één keer geweest, maar dat was volgens mij in 2000.

Maar vooral de demonstraties vond ik toch heel aardig;

Dat het niet perfect is, komt vooral door het gebrek aan medewerking. (Ik ben daar zelf ook al eens debet aan geweest omdat ik beloofd had te komen, maar de auto niet klaar was)

Aan de andere kant: Joost doet onzettend veel moeite, elk jaar weeer, en ik vind dat we hem met zijn allen daarbij moeten helpen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » do feb 19, 2004 11:59

Als je bij een demo bij S&D een auto neemt en je gooit hem dwars door de bocht en de banden roken een beetje dan vindt 90% van de bezoekers het al leuk en vet en cool. maakt dan ook niet uit welke auto ze hebben gebruikt.
Ik vind een rally satnd/hal zeker wel een reclame voor de sport in het algemeen, je raakt een groter publiek.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor John » do feb 19, 2004 12:02

Nog ff over officials en sponsoring, als er nu eens iemand opstaat die een stuk of 500 blikjes frisdrank, marsen, bakjes slaatje, voorverpakte gevulde koek of lupa's wil leveren laat het dan ff weten. Deze dingen moeten normaal altijd gekocht worden en dus een grote kostenpost voor de organisatie. Deze kosten moeten dus van sponsors of inschrijfgeld komen. Nu hebben we het inschrijfgeld voor Almere betrekkelijk laag weten te houden met als gevolg dat het dus bij een sponsor vandaan moet komen, dus moeten we nog ff zoeken naar een oplossing.

Cya John

zie graag de mail tegemoet met de diverse aanbiedingen.
John

Berichtdoor Holkers » do feb 19, 2004 12:28

john wrote:

Jumbo? ? ? :D:D:D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 12:31

Holkers wrote:
john wrote:

Jumbo? ? ? :D:D:D

Dat lijkt me toch echt een open deur voor Jumbo. Ben benieuwd of Frits hier ook meeleest ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor joostkusters » do feb 19, 2004 12:32

nee hoor niks is voor niks.
ook hier zitten kosten aan,
stroom, vloerbedekking, aankleding en evt transport kosten (podium, wagens)
jaren heeft van buuren gesponsord maar dit jaar heb ik dit zelf moeten regelen/betalen.
valt niet mee.
maar komend jaar probeer ik het weer en ik hoop weer sponsoren te hebben.
(niks voor jou bedrijf steven?)
joostkusters

Berichtdoor StevenK » do feb 19, 2004 12:45

joostkusters wrote:
jaren heeft van buuren gesponsord maar dit jaar heb ik dit zelf moeten regelen/betalen.
valt niet mee.
maar komend jaar probeer ik het weer en ik hoop weer sponsoren te hebben.
(niks voor jou bedrijf steven?)

Steven is in 2001 met zijn bedrijf gestopt.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl