Rallysport in Nederland

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor billy » za feb 14, 2004 15:44

Ik moet heel eerlijk zeggen dat er wel wat inzit in de kritiek die hier werd geuit.

Allereerst is de rallysport een sport waar de (gemiddelde) toeschouwer geen touw aan vast kan knopen. De auto's komen met een interval van 1 minuut voorbij, en om als leek te kunnen zien welke van de eerste 10 auto's het snelste was is haast onmogelijk.

En één van de belangrijkste punten in de omschrijving van het woord "sport" is strijd. En die is niet waar te nemen, ondanks dat de liefhebbers precies weten hoe het zit en hoe je aan de uitslagen kunt komen.

De S1600 auto's die hier niet rondrijden komt omdat de sponsoring van de rallysport maar voor 50% daadwerkelijk door sponsors wordt ingebracht, de overige 50% is eigen geld. Waarom? Omdat de media (als er al aandacht aan wordt besteed) slecht verslag doet van de sport. Er zijn best wel leuke initiatieven, maar uiteindelijk is het niet te vergelijken met de media aandacht die andere sporten krijgen.

De sport is te klein in Nederland om interessant te zijn voor grote ondernemingen en dat heeft ook te maken met de deelnemers. Ook zij zijn niet interessant voor sponsoren, op geen enkele manier zullen zij een uithangbord kunnen zijn voor de introductie van een nieuw merk, model of product.

En als alles wat je leest of meemaakt je niet aanstaat, dan moet je op zoek gaan naar een nieuwe hobby.
William Heeren
billy

Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor djgando » za feb 14, 2004 17:05

arnebret wrote:
Wat hebben we nu helemaal??? Een paar kitcars en oud-wrc materiaal en een paar leuke groep n auto's. Daar houdt het op. Misschien is er voor de mensen die in een afgeragde opel rondrijden veel plezier te halen in het rijden, maar aantrekkelijk voor het publiek of media.. absoluut niet.

Wat loop je nou te zeik man, ik vind het nog steeds een hele prestatie om die "afgeragde Opel'tjes" aan de praat te krijg. Voor de de mensen die met een oude Ascona/Manta/Kadett mee doen aan een Rally(sprint) heb ik misschien nog wel meer respect dan voor de mensen die met het wat moderne materiaal rijden. Ik droom 3 jaar lang al om met z'n ding uberhaupt te mogen rijden, alleen mijn financiële middelen zijn dusdanig, dat ik zelf niet eens het geld heb om z'n autote kopen, laat staan te onderhouden.
Een ieder die, wat voor rallyauto kan kopen en goed kan onderhoud is in mijn ogen al een held!!!

De rallysport heeft inderdaad in een klein dipje gezet, maar ik moet ze ggen dat we onszelf er heel goed weer hebben uitgetrokken. Kijk maar naar de GTR 2003. Daar stonden auto's aan de start, maar je bij wijze van spreke spontaan een orgasme van zou krijgen. Dat dalletje was klein en onaangenaam, maar wat er uit kwam was mega plezierig.

Wat betreft je "dikke auto" kwestie, ik vind het vaak veel leuker om een half uurtje te wachten tot de N3 auto's komen, want daar zijn de verschillen veel en veel kleiner. Je ziet de verschillen in budgetten ook veel minder. Denk zelfs dat de rallysport leuker wilt maken, je meer n3 auto in op de nl rallypaden moet smijten dan al die dikke kitcars en WRC. Want zeg nou zelf, hoevaak is er niet wat aan de knikker met een kitcar of een WRC. De betrouwbaarheid van een n3 auto is gewoon veel groter.

Nederland is financieel en in oppervlakte veel kleiner dan de andere, omliggende landen, dus daar ligt het ook aan. Misschien zijn we ook wel te nuchter met bepaalde dingen.....

de groeten uit Enschede,

Martijn ter Boo
--------------------------------------------
Rallynatic Rallyteam equipe 1
Echte mannen koken niet thuis, die schieten het eten zelf...:D
djgando

Berichtdoor Franky » za feb 14, 2004 18:20

Leuk een eikeltje trekt aan het touwtje en alle poppetjes beginnen te blaten.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Holkers » za feb 14, 2004 18:22

er is hier al veel getypt en jammergenoeg komen we niet uit op een goede conclusie maar ik denk niet dat arnebret helemaal ongelijk heeft, maar dat was ook mijn visie en idee toen ik een groentje was (en nog steeds een beetje ben) in de rallysport.
Na een tijdje erin rond te hebben gelopen en ook energie en tijd en geld erin gestopt te hebben ken ik het nu redelijk en kun je heel anders naar zoiets kijken.

ik ben zelf van mening dat we in Nederland weer in de lift zitten. Er komen een aantal leuke auto's deze kant op en daar kunnen we ook trots op zijn. het idee van de medemensen dat we harrys zijn die teveel kabaal en overlast verzorgen zal er altijd inblijven, jammergenoeg

Maar genoeg nu, ik moet eten, valentijn :)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Tommi » za feb 14, 2004 19:49

Als jij de rallysport in Nederland omhoog wilt helpen, leer dan eerst eens respect te hebben voor de 'afgeragde opels'. De deelnemers na de eerste tien zijn dus wel de mensen die de sport mogelijk maken. Zonder hen heb jij uberhaupt niets om naar te kijken.

Verder ben ik van mening dat het wel goed gaat met de rallysport in Nederland. Als je het aankomende jaar vergelijkt met de afgelopen jaren dan is er duidelijk een verandering zichtbaar. Vele nieuwe topwagens, nieuwe teams, nieuwe merkencups, nieuwe evenementen, nieuwe proeven, nieuwe hoofdsponsors en ook nog eens interesse van buitenlandse rijders met ook nog eens WRC materiaal. Denk daar ook maar eens over na.
Benjamin van Rooij
Tommi

Berichtdoor daniel » za feb 14, 2004 20:12

arnebret de meeste mensen die nu in die dikke auto's rondrijden zijn ooit in zo'n afgeragt opeltje begonnen maarja als leek zijnde weet je dat dus niet, ga je eerst eens verdiepen in de rally sport van toen en nu en dan mag je beginnen te schreeuwen.
Klik hier boven in de balk eens op links ga die site's allemaal eens bekijken en kom dan maar weer eens met een leuk verhaal wat ons goed in de oren klinkt.
Daniël Bremer....
daniel

Berichtdoor antoine » za feb 14, 2004 20:39

Ik heb een paar jaar geleden gelezen dat jos verstappen graag een keer een rally zal willen rijden.Dus misschien wel vanaf 2005 een subaru wrc met trust reclame?
Afbeelding
antoine

Berichtdoor erikjan » za feb 14, 2004 20:47

Hoezo 2005, zelfs voor 2004 is 'ons Jos' nog welkom in de Nederlandse Rallysport

Maar ook dat zal wel wishfull thinking zijn.

En zoals altijd geldt ook in Nederland: de beste stuurlui staan aan wal !

Ik denk dat we voor 2004 al heel blij moeten zijn met de Cup's die opgestart worden, en een aantal individuele nieuwkomers (qua autotypen dan)...

afwachten dus maar, over een maandje weten we meer !! (=ZZR)
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Ton Van Spanje » za feb 14, 2004 20:51

[quote]arnebret wrote:
Degene die dit met me oneens is zal ik respecteren, maar mij overtuigen van het tegendeel zal niet lukken.

====================================
Waarom niet?

[Edited by Ton Van Spanje on 02-14-2004 at 09:53 PM GMT]
Ton Van Spanje

Berichtdoor MartijnS » za feb 14, 2004 23:53

Misschien moet je je eerst eens voorstellen?
Martijn Schouten
MartijnS

Re: Re: Rallysport in Nederland

Berichtdoor Nilzz » zo feb 15, 2004 0:18

antoine wrote:
Dus misschien wel vanaf 2005 een subaru wrc met trust reclame?

Reken daar maar niet op... http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38557
;)
-=HTS-Autotechniek Rally Team=-
Nilzz

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl