WRC - ADAC Rallye deutschland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor roadster36 » wo maart 24, 2010 20:36

JoostS schreef:Showstart is wel leuk om te zien ja, zeker met alle Nederlanders in één hoekje. ;)
Video van 2008: http://www.youtube.com/watch?v=sbM3JEsfngw

goh wat hebben we daar gelachen , wij stonden met veel Nederlanders bij het podium
er hing een grote adac vlag die je niet meer zag door de nederlandse vlaggen
kwam de orginisatie zeggen dat ze weg moesten
Nederlands komentaar :waarom nou? er doen hier meer Nederlanders mee dan Duitsers
Met zoveel Nederlanders daar zagen ze ook wel in dat het kansloos was
en mochten ze blijven hangen
De meeste Duitsers ook Giga Sjag van iedere Nederlander die met luide luchthoorns ingehaald werden

Kortom Groot Nederlands feest, echt een aanrader

Jan
roadster36

Berichtdoor WRC fan » wo maart 24, 2010 20:37

Wat dacht je van de S2000 auto's.
WRC fan

Berichtdoor emiel79 » wo maart 24, 2010 20:37

S2000 is volgens velen geen "echte" WRC meer...
emiel79

Berichtdoor Sjeik1981 » wo maart 24, 2010 20:38

emiel79 schreef:
Sjeik1981 schreef:het gaat mij ook voor groot gedeelte om de WRC`s m.n. de toppers en de hollanders.

Ik kreeg nog een andere briljante?????? Ingeving, als we eens met een grote groep in Deutschland Rally 2010 barbecue zien rond te breien en ik zat dan te denken op de woensdagavond. De plaatsen moeten we nog even over discusieren.
A. we kunnen het doen op een campingplaats, daar waar de meeste mensen slapen.
B. iemand die een woning met terras heeft gehuurd.

Mensen nog andere mogelijkheden en is er überhaupt animo voor.

Wat zullen jullie het dan in de nabije toekomst slecht gaan krijgen tijdens WK-Rallies....
Geen "echte" WRC meer te vinden....

Zal het wel rustig worden op de wegen rond trier.... ;-)

Ik zeg dat de rest me niet intereseerd, maar toch aanzienlijk minder. Je gaat voor de Formule 1 toch ook voor de toppers. Als ik wat anders had willen zien was ik niet 1000 km gaan planken had ik ook wel een wedstrijd (tegenwoordig ook al 10 WRC`s) in Nederland bekeken. Daarbij wil ik juist dit jaar omdat dit het laatste jaar is van de grote kanon WRC`s.

Maar dat bepaald toch iedereen voor zich.
Sjeik1981

Berichtdoor WRC fan » wo maart 24, 2010 20:39

Zeker geen WRC, maar ik denk dat de S2000 binnen een aantal jaar op hetzelfde niveau zit.
WRC fan

Berichtdoor mmrizio » wo maart 24, 2010 20:43

Verplaatsingen bij WK Rallies zijn altjid een gok. 2 jaar geleden in Duitsland werkten ze aan *de* brug over de Moezel, en stond het bij de afrit naar proef 3 ook vast. Dan kost het zomaar een half uur extra. Dat half uur heb je niet als je de non-prio Nederlanders kijkt (startnummers 60-80 de afgelopen jaren, dus na ca. anderhalf uur) en op de volgende proef de toppers wilt zien.

Verkennen helpt, vooral als je niet alleen de proeven maar ook de kleine weggetjes opzoekt en liefst uittest. Da's best tijdrovend en soms frustrerend werk, maar in Duitsland zijn ze er echt wel! En het maakt het verschil tussen net niet en net wel.

De meeste proeven zijn goed bereikbaar. Publiekspunten zijn soms spectaculair, soms meer bedoeld om de 200.000 bezoekers in goede banen te leiden.
Panzerplatte is ook per auto bereikbaar tot op de proef, als je de juiste plekken weet. Zeker nu dit jaar de proef verlengd is.

Zondag is de rustigste dag. Circus Maximus is best grappig. Het is een rundkurs die erg veel op de Nederlandse superspecials lijkt. De andere proeven zijn wel ok en liggen redelijk bij elkaar in de buurt.

Het goede nieuws: In Duitsland staat de politie tijdens de rally in de stand 'problemen voorkomen' en niet in de 'Tank S stand'. Als het de doorstroming bevordert, is het gauw goed.

Veel plezier!

Maurice
mmrizio

Berichtdoor bert131 » wo maart 24, 2010 20:57

Gaan we volgend jaar met zn allen naar de wrc van Frankrijk (was tot nu toe op Corsica, maar wordt in 2011 gereden in de Elzas) Goed alternatief toch voor Duitsland?
bert131

Berichtdoor Collin » wo maart 24, 2010 21:02

Ga dit jaar naar allebei...nog beter :wink:
Collin

Berichtdoor bert131 » wo maart 24, 2010 21:29

Het goede nieuws: In Duitsland staat de politie tijdens de rally in de stand 'problemen voorkomen' en niet in de 'Tank S stand'. Als het de doorstroming bevordert, is het gauw goed.

Veel plezier!

Maurice[/quote]

Ze staan wel elk jaar ergens met zon kanon snelheid te controleren
bert131

Berichtdoor Sjeik1981 » wo maart 24, 2010 21:34

Lijkt me ook niet meer dan normaal, als je sommige soms ziet rondboenderen.

Daar gaan je haren soms van overeind staan.
Sjeik1981

Berichtdoor topsport » wo maart 24, 2010 21:46

Collin schreef:Ga dit jaar naar allebei...nog beter :wink:

Doen we :wink:
topsport

Berichtdoor MartijnS » wo maart 24, 2010 23:26

Bert, dit jaar is het al in Frankrijk.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor marlous » do maart 25, 2010 18:08

Sjeik1981 schreef:Dagkaarten zag ik dat die voor 15 euro van eigenaar wisselen. Denk dat voor 1 proef is en als het natuurlijk voor 1 gehele dag is dan is dat zeker goedkoper bronze kaart kosten geloof ik iets van 40 euro.
Dus dat antwoord lijkt me duidelijk.
Qua parkeren had ik al iets gehoord van minimaal 3 kwartier lopen (5 km) zie discussie op TankS forum.
Verder heb ik totaal geen idee, iemand met ervaring mag reageren.

Nee hoor WRC Duitsland is echt geweldig geregeld! Proeven/ publiekspunten netjes met bordjes aangegeven enzo. WRC Spanje was steeds 3 kwartier lopen ofzo (wel gratis). Maare in Duitsland kun je op sommige punten op 50 m van je auto kijken. Op andere plekken is t iets verder lopen. Maar waar wij stonden was t nooit langer dan n kwartier (ga me nou niet vragen waar we allemaal hebben gestaan want dat weet k niet meer).
Verder hebben wij altijd de bronze kaart gekocht (toen 55 euro) en maakten we onze planning zo dat we alle proeven een keer gezien hadden. Kaarten kochten we trouwens gewoon bij de ADAC in Trier zelf (niet van tevoren besteld). Nog niet meegemaakt dat ze waren uitverkocht.
marlous

Berichtdoor Sjeik1981 » do maart 25, 2010 18:14

Dat is jammer Marloes, ik had idd willen vragen of je wist van hoe of wat en waar je gestaan had. Want waarom zal je het willen opnieuw uitvinden als iemand dat al gedaan heeft.
Maar ik ben er ondertussen al achter dat alles idd goed geregeld.
Sjeik1981

Berichtdoor WRC fan » do maart 25, 2010 18:22

Ik denk dat je gewoon op je eigen gevoel moet gaan. Punten die anderen aangeven vind je toch nooit meer terug.
WRC fan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden