Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.Armand schreef:Iedereen rijd wel eens te hard, dat beseft Mark zich maar al te goed. Je zet niet de hele karavaan neer om de tweede dag om 9.15 in je auto naar huis te zitten. Was voor hem en Michel een domper, maar ook voor het hele team. Maar goed, dit soort dingen gebeuren. We trekken er lering uit en klaar. Het systeem, hoe zuur ook, heeft gewerkt.
Gerrit Euverman schreef:
11.7.8 Verkeersregels tijdens de rally:
-1e overtreding: een boete van maximaal € 250,-. Bij snelheidsovertredingen wordt door de organisatie
altijd de maximum boete opgelegd.
-2e overtreding: een tijdstraf van 5 minuten wedstrijdtijd
-3e overtreding: uitsluiting
-in alle gevallen geldt, dat bij een snelheidsovertreding, waarbij de ter plaatse van de overtreding
geldende maximumsnelheid met meer dan 50% wordt overschreden, meteen uitsluiting volgt.
Dit artikel treedt in de plaats van SRR 11.1
Deze regel had ik nog niet eerder zien staan in reglement.
Aeolus schreef:
Gaat dit onderwerp over de verbindingswegen of over rally op tv???
EVOX schreef:Normaal gesproken moet er tijdens de verkenning door de org. gecontroleerd worden of de dames en heren rijders zich normaal gedragen in het verkeer door zogenaamde "judge off fact" (heeft de KNAF verzonnen), en als er dan een overtreding wordt geconstateerd moet dit gemeld worden aan de org. en die moet dan maatregelen treffen.
Als tijdens de verkennen niks gebeurt op dit gebied lijkt mij dat een minpunt voor de org.
Dit kan ik mij niet voorstellen omdat het verkrijgen van vergunnningen voor rally's best veel weerstand oplevert en als men de org. kan tegenwerken zullen ze zo-iets meteen gaan gebruiken.
Keer terug naar TV en Multimedia
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten