Rally op tv

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: re

Berichtdoor topsport » di maart 23, 2010 18:51

MartijnB schreef:
jonge jonge jonge.........

Dan heb je het ook echt heel erg goed begrepen hoor....

Als je in de top3 rijd geeft dat dus volgens jou een vrijbrief om op de verbindingsroute VEEL te hard te mogen rijden.......

wat een lul verhaal

Doelend op het onderwerp "om de banden en remmen op te warmen" en niet om op de verbindingsroute VEEL te hard te mogen rijden.......
zal dit bij de top 3 waarschijnlijk vaker iets sneller gaan als toegestaan. Dit heb je trouwens al snel met zo'n WRC die in minder dan 5 seconden aan de 100 km/u zit. Mark heeft nu de pech dat hem dit overkomt en zal er waarschijnlijk heel erg van balen.
Jij zal waarschijnlijk NOOIT te hard rijden en je altijd aan de maximum toegestane snelheid houden............................. :wink:
topsport

Berichtdoor ZZR Fan » di maart 23, 2010 18:54

Bij de verkenningen houdt ook vrijwel niemand zich aan de geldende verkeersregels. Vorige week aan den lijve ondervonden. Dus dan zal dat wat jij zegt ook wel meevallen.
Afbeelding
ZZR Fan

re

Berichtdoor MartijnB » di maart 23, 2010 18:55

een evo acceleerd ook hard zat.....

en nee ik heb dat nooit.
Afgelopen 8 jaar geen boete meer gehad voor te snelrijden
En op een verbindingsroute nog nooit

Bij de verkenning zijn het 9 van de 10x dezelfden die als idioten over de proef gaan.........
En snappen doe ik het niet aangezien een verken auto toch heel anders is dan je rally auto maar goed.
Zal wel een adrenaline kwestie zijn ofzo
MartijnB

Berichtdoor WILS SPORT » di maart 23, 2010 19:07

Wat heb jij voor gehad Martijn, dat je ook vroeg uit bed moest
voor de super rally "keuring"?
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor ijsbeer » di maart 23, 2010 19:09

ZZR Fan schreef:Bij de verkenningen houdt ook vrijwel niemand zich aan de geldende verkeersregels. Vorige week aan den lijve ondervonden. Dus dan zal dat wat jij zegt ook wel meevallen.

vrijwel niemand? Daar ben ik totaal niet mee eens.
Zoals Martijn het zegt, het zijn maar een paar die vrijwel altijd als een bezetende over de proef gaan.
ijsbeer

re

Berichtdoor MartijnB » di maart 23, 2010 19:10

WILS SPORT schreef:Wat heb jij voor gehad Martijn, dat je ook vroeg uit bed moest
voor de super rally keuring?

schakelkabel was van de bak losgeschoten en kregen we niet binnen de 15 min gemaakt.
En zaterdag zelfs de kabel verbogen...... moet nog ff wennen aan de dogbox denk ik.
Maar voorlopig mag ik weer aan het werk, we verliezen per 3 kp s ongeveer 1 liter water dus waarschijnlijk een scheur in de kop.... :x
MartijnB

RALLY OP TV

Berichtdoor rallyfan1979 » di maart 23, 2010 19:19

Ik wil het niet goed praten dat mark 49 km te hard gereden zou hebben op de verbindingsroute,maar snap niet waarom hij wel uit de wedstrijd word gehaald en andere rijders niet.
Er is namelijk een groep mensen die een redelijke naam hebben in de sport , die zich tijdens het verkennen als een beest gedragen waarover ook altijd geklaagt word bij de verkenningscontrole.
En dan niet aleen door omwonnende maar ook door colega rijders,
waarom worden deze rijders dan niet uit de strijd gehaald.
rallyfan1979

Re: RALLY OP TV

Berichtdoor briljant » di maart 23, 2010 19:46

rallyfan1979 schreef:Ik wil het niet goed praten dat mark 49 km te hard gereden zou hebben op de verbindingsroute,maar snap niet waarom hij wel uit de wedstrijd word gehaald en andere rijders niet.
Er is namelijk een groep mensen die een redelijke naam hebben in de sport , die zich tijdens het verkennen als een beest gedragen waarover ook altijd geklaagt word bij de verkenningscontrole.
En dan niet aleen door omwonnende maar ook door colega rijders,
waarom worden deze rijders dan niet uit de strijd gehaald.
Ook andere rijders zijn uit de rally gehaald hoor.
Er word echt niet gekeken naar wie het is.
Ook Jan van der Marel en David Croes hebben veel te hard gereden, meer dan 50 km/u te hard zelfs waardoor het rijbewijs is ingevorderd.
Als dit net onder de 50 km/u te hard was geweest zouden ze ook uit de wedstrijd zijn genomen. (nu was dit niet meer nodig omdat je zonder rijbewijs zeker niet mag rijden)
Bastiaan van Lingen
briljant

rally op tv

Berichtdoor rallyfan1979 » di maart 23, 2010 20:16

Dat er meer rijders uit zijn gehaald weet ik wel,maar ik had het meer over het algemeen.
Er zijn namelijk een kleine groep rijders die zich elke wedstrijd weer misdragen bv tijdens het verkennen die wel gewoon door mogen rijden.
Waarom worden die niet aangepakt dan en uit de strijd gehaalt.
Het lijkt er op deze manier wel degelijk op dat sommige organisaties met meer maten meten.
Want te hard rijden op de verbindingsroute word blijkbaar wel gestraft maar te hard rijden tijdens het verkennen niet .
rallyfan1979

Berichtdoor briljant » di maart 23, 2010 20:26

Er zijn organisaties die tijdens het verkennen op een aantal punten de snelheid controleren met laserguns.
Hier maakt het niet uit wie je bent als je te snel rijdt ben je de pineut.

Bij de TankS afgelopen weekend heeft de organisatie misschien niet gecontroleerd tijdens de verkenning, maar ook niet tijdens het evenement.
Dus niet met 2 maten gemeten.

De controle werd namelijk tijdens de rally door de politie gedaan.
En die weten meestal echt niet wie Mark van Eldik is of Jan de Winkel of Dirk de Boer.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor ZZR Fan » di maart 23, 2010 20:36

ijsbeer schreef:
ZZR Fan schreef:Bij de verkenningen houdt ook vrijwel niemand zich aan de geldende verkeersregels. Vorige week aan den lijve ondervonden. Dus dan zal dat wat jij zegt ook wel meevallen.

vrijwel niemand? Daar ben ik totaal niet mee eens.
Zoals Martijn het zegt, het zijn maar een paar die vrijwel altijd als een bezetende over de proef gaan.

Sorry Alex, maar ik belandde per ongeluk tussen de verkenningen. Ik reed fors boven de 50 op de plek waar ik ertussen belandde en werd aan alle kanten voorbij gestoven. Niet door één auto, maar zeker 7-8. Ook heb ik nog even staan kijken en de auto's die 50 reden waren op 1 hand te tellen. Ze gingen eerder richting de 80.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor JosWRX » di maart 23, 2010 20:48

mantaboy schreef:Dit is niet zo! In de vergunning word ook opgenomen dat vanaf de TC de proef begint, gesloten voor alle verkeer behalve voetgangers. Meestal word de straat richting TC al afgesloten.

Daarbij leren de officials tijdens hun basisexamen dat de KP begint bij de TC, sterker bij het gele bord van de TC.

Klopt allemaal.. Althans.. Ik weet een plek (en die kent Engelbert ook omdat die plek onderdeel is van de Euregio ;)) waar de weg pas afgesloten wordt ná de TC. Tot dat afsluithek is de weg (en de zijwegen die erop uitkomen) gewoon open. Niet dat er nu zoveel verkeer op rijdt op een rallydag, maar het kán wel.. Het feit dat die route open blijft zou best eens een voorwaarde in de vergunning kunnen zijn, anders kies je zo'n constructie niet, denk ik..
JosWRX

Berichtdoor Armand » di maart 23, 2010 20:51

Ik wil het niet goed praten dat mark 49 km te hard gereden zou hebben op de verbindingsroute,maar snap niet waarom hij wel uit de wedstrijd word gehaald en andere rijders niet.

Even voor de goede orde. Mark is uiteindelijk zelf uit de wedstrijd gestapt, wetende dat uitsluiting slechts een kwestie van tijd was. Dan is het zonde om dure kilometers te maken met de wetenschap dat het weinig nut heeft. Met daarbij alle risico's van dien....

En voor alle posters over te hard rijden. Laten we nu niet net doen of we met zijn allen roomser zijn dan de paus.... want dat zijn we niet.
Armand

Berichtdoor briljant » di maart 23, 2010 20:59

49 of 50 km te snel heeft niets te maken met roomser zijn dan de paus Armand.
Het is Veeeel te snel ook voor het opwarmen van je banden.

Het enige dat je er mee bereikt is dat de vergunning afgifte nog moeilijker word.
Maar daar staan de meesten niet bij stil.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Armand » di maart 23, 2010 21:14

Begrijp ik, wat ik ermee wil zeggen dat er sommige hier net doen of ze nooit te hard rijden op de verbindingsroutes. Je kan het ook zien als geluk hebben dat je nooit gepakt bent. Iedereen rijd wel eens te hard. 49 is ook echt te hard, dat beseft Mark zich maar al te goed. Je zet niet de hele karavaan neer om de tweede dag om 9.15 in je auto naar huis te zitten. Was voor hem en Michel een domper, maar ook voor het hele team. Maar goed, dit soort dingen gebeuren. We trekken er lering uit en klaar. Het systeem, hoe zuur ook, heeft gewerkt. Next...

Wat ik er nog wel over kwijt wil, is dat het hele team heeft zijn verzameling BOB sleutelhangers compleet heeft. Bij elkaar hebben we met zijn allen 10 keer moeten blazen op de routes... Begrijp best dat de gendarmerie uitrukt tijdens het jaarlijkse festijn, want zoveel gebeurt er niet volgens mij in die regio, maar je kan overdrijven...
Armand

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia