1. Zit er zoveel verschil tussen een Spiegelreflex Camera en een Digitale Camera?
Spiegelreflex kan je bijvoorbeeld uitbreiden door andere lenzen en filters erop te zetten.
2. Hoe bereken je de optische zoom van een Spiegelreflex Camera, afhankelijk van het objectief?
een 50mm objectief is, bij een full-frame camera, datgene wat je met je menselijk oog ziet. Echter zijn meestal alleen de high-end reflexen full-frame. De mid-end en low-end hebben meestal een cropfactor (van bijvoorbeeld 1.6). In dat geval heb ik met een 50mm objectief op een fullframe, hetzelfde beeld als een 80mm op crop.
3. Zou een van deze 2 geschikt zijn? Of hebben jullie misschien nog meer suggesties/keuzes voor mij?
Suggesties genoeg, maar het budget is redelijk laag. Het is een afweging die je zelf moet maken. Als het echt is om te kijken of fotografie uberhaupt iets voor je is moet je denk ik niet het duurste van het duurste nemen. Als je zeker weet dat je meer dingen met fotografie wilt doen zou ik denk ik voor een goedkope spiegelreflex gaan. Die kan je daarna uitbreiden met objectieven en vervolgens weer met een andere body.. etc. Let er dan wel op dat je direct bij het merk zit dat ook voor de toekomst een goede keus is, want een canon-lens past bijvoorbeeld niet op een Sony body. (Ik zou in dat geval voor een Nikon of Canon 1000D of 450D gaan).
Succes met je keuze.
edit: laat je niet te veel beinvloeden door het aantal x-zoom. Beeldkwaliteit (iso-prestaties bijvoorbeeld) vind ik veel belangrijker (tests genoeg op internet).