Wolter schreef:mantaboy schreef:Robin, de stuurman heeft de beslissing genomen niet de overige teamleden! Dat vind ik wat anders.
Tevens moet iedereen voor zichzelf weten wat hij/zij verantwoord vind. Wolter, je komt een beetje denigregend over. Ik snap je punt, wil je ook begrip opbrengen voor diegene die aan zichzelf twijfelen en dan besluiten geen risico te nemen?
Het is net als met de stuurman: Neem ik 3 man waar ik verantwoordelijk voor ben mee of neem ik dat risico niet?
Waarbij je ook op moet merken dat je op sneeuw langer doorschuift dan op droog asfalt en daardoor meer kans hebt de remzone volledig door te schieten met alle risico's vandien voor het publiek wat denkt veilig te staan.
Ja, ik kan het wel begrijpen. Zowel jouw mening als die van Ferry en Robin.
Het is en blijft voor de meeste hobby: een leuke dag rijden voor je plezier en na afloop met een biertje terugkijken op een leuke dag (en het liefst zonder schade).
Maar nog steeds ben ik van mening dat, als je rallyrijder bent het juist interessant is om in zulke omstandigheden te rijden: je kunt met lagere snelheden beter ervaren wat de auto doet en je hebt meer tijd om te corrigeren. Driften wordt niet voor niets geleerd op nat asfalt ipv droog.
Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf weten of hij wel of niet start.
Gelukkig dachten de rijders er afgelopen weekend anders over met de natte omstandigheden over de kasseien bij de Haspengouw Rally