hallo Engelbert die wagen was licht blauw en een vier deurs daar was er maar 1 vanTWENGELTJE schreef:Hans16V schreef:hallo
Dit is niet de auto van joop,dat was GZ-29-KJ.
Maar het was wel een mega klapper die joop en ik maakte.
We gingen vol over die spring bult,dat wil wel maar met een crossmotor![]()
Hans Hengstman
Ha die hans
Ik weet nog wel dat we er verschikkelijk om gelachen hebben
Realiseer mij dat de ascona toen grijs was of niet
Co Voorty schreef:metisse schreef:Wat komen er veel herinneringen boven als je zo zit te kijken.
Hebben we het over Henk van der Lee (Competition Service) herinner ik me dat deze lang is gesponsord door van Voorden Opel, juist ja, die ook weer op de Maaskant 400 te zien is als sponsor.
Henk van Tunen zien we op de ELE foto´s in de Datsun 1600 SSS naast Piet Bijvelds. Deze was toen van der Lee zijn navigator. Ik heb nog eens in een (héél) lang verleden tijdens de Hunsruckrally in een restaurant gezeten toen onze Datsun 1200 Coupe op zijn dak had gelegen. Daar zat ook van der Lee die met een groene A Ascona reed. Deze was ook op zijn dak gegaan alleen in een ravijn.Toen de Duitse takelwagen hem omhoog haalde brak de ketting, nog een keer een meter of twaalf naar beneden, niet veel meer van over. Dus als Henk ze zelf niet toetakelde dan....... Bleven ze heel, was hij overigens wél snel.
![]()
Een ander van der Lee verhaaltje (en dan maar weer iedereen on topic en snel foto´s posten)
Bij Van Voorden lag nog een querstrohm motor die niet gebruikt mocht worden in de rallysport vanwege homologatieperikelen.
Dat leek de Opel dealer wel wat om op straat te gebruiken, uiteraard mocht het niet opvallen dus werd een gewone kadett gebruikt om de motor in te lepelen. Er schijnen, aldus de Autorevue waar het verhaal in gepubliceerd is, heel veel Porscherijders in de buurt van Soest gefopt te zijn door dit huis tuin en keuken geval.![]()
Henk heeft overigens behoorlijk moeten praten voordat van Voorden zo ver was dat er een paar bredere velgen onder mochten (viel immers veel te veel op)
Verhaal klopt van a tot z als kind ben ik wel eens mee geweest met deze kadett, mijn vader werkte bij deze opel dealer, ik moet ook nog ergens foto's hebben dat ik als jong jochie in de andrews kadett zit met Henk zijn helm op, zal ze eens opzoeken en inscannen.
P2000 schreef:Co Voorty schreef:metisse schreef:Wat komen er veel herinneringen boven als je zo zit te kijken.
Hebben we het over Henk van der Lee (Competition Service) herinner ik me dat deze lang is gesponsord door van Voorden Opel, juist ja, die ook weer op de Maaskant 400 te zien is als sponsor.
Henk van Tunen zien we op de ELE foto´s in de Datsun 1600 SSS naast Piet Bijvelds. Deze was toen van der Lee zijn navigator. Ik heb nog eens in een (héél) lang verleden tijdens de Hunsruckrally in een restaurant gezeten toen onze Datsun 1200 Coupe op zijn dak had gelegen. Daar zat ook van der Lee die met een groene A Ascona reed. Deze was ook op zijn dak gegaan alleen in een ravijn.Toen de Duitse takelwagen hem omhoog haalde brak de ketting, nog een keer een meter of twaalf naar beneden, niet veel meer van over. Dus als Henk ze zelf niet toetakelde dan....... Bleven ze heel, was hij overigens wél snel.
![]()
Een ander van der Lee verhaaltje (en dan maar weer iedereen on topic en snel foto´s posten)
Bij Van Voorden lag nog een querstrohm motor die niet gebruikt mocht worden in de rallysport vanwege homologatieperikelen.
Dat leek de Opel dealer wel wat om op straat te gebruiken, uiteraard mocht het niet opvallen dus werd een gewone kadett gebruikt om de motor in te lepelen. Er schijnen, aldus de Autorevue waar het verhaal in gepubliceerd is, heel veel Porscherijders in de buurt van Soest gefopt te zijn door dit huis tuin en keuken geval.![]()
Henk heeft overigens behoorlijk moeten praten voordat van Voorden zo ver was dat er een paar bredere velgen onder mochten (viel immers veel te veel op)
Verhaal klopt van a tot z als kind ben ik wel eens mee geweest met deze kadett, mijn vader werkte bij deze opel dealer, ik moet ook nog ergens foto's hebben dat ik als jong jochie in de andrews kadett zit met Henk zijn helm op, zal ze eens opzoeken en inscannen.
Doe dat maar eens,want die wil ik wel eens zien![]()
Heb jaren na dato de heer van Voorden nog eens opgebeld over de querstrom sedan,viel bijna van zijn stoel af toen een vijftienjarig ventje vroeg naar die auto na al die jaren. was een leuk gesprek..

metisse schreef:
Dat er door mijn memories bij jouw al herinneringen opkomen.......poe zeg....
Maare alle goeds ut komend joar vur jouw, oew vrouwke en kleine man,
De Conrero stickers heb ik overigens gevonden maar dat had Niels al gezegd?
Ben overigens de autobladen aan het verscharen, mocht ik de autorevue´s nogtegenkomen ga ik zeker zitten neuzen naar het artikel over de van Voorden sedan.
Ton Van Spanje schreef:Matthy ook aanwezig zie ik, dus die kan wel even antwoorden.![]()
Op deze foto m'n maatje Gert-Jan met z'n 1100 S tijdens de ELE 1977. Verder ook nog de 1100 Ti van Biesheuvel. Nu staat er achter nog een 1100 met reclame van Biesheuvel. Wie was dat?
metisse schreef:Poeh... das een goeie......
Ik weet het zo niet Ton maar misschien blijft deze vraag nog even broeien hier, kan ook nog wel eens aan Nico gaan vragen, heb je er een jaar of eventueel de wedstrijd bij?
Toen al een merkencup?
kuper schreef:ik heb een paar oude foto`s van de periode 1986 +.
ik probeer ze om door te linken maar aangezien dit de eerste keer wordt ben ik niet zeker dat het lukt
gegroet roel
{img}http://.mijnalbum.nl/Foto-JYUTWFVK-D.jpg
Ton Van Spanje schreef:metisse schreef:Poeh... das een goeie......
Ik weet het zo niet Ton maar misschien blijft deze vraag nog even broeien hier, kan ook nog wel eens aan Nico gaan vragen, heb je er een jaar of eventueel de wedstrijd bij?
Toen al een merkencup?
Goed lezen Matthy,![]()
Wedstrijd en jaartal staat in mijn vorige post. ELE 1977
Ik weet wel dat er ene Stephan (is de achternaam) ook met zo''n 1100 ti reed. Die herinner ik me iig van de Amac Rally 1976. Bertus van Lunteren was toen zijn navigator. Stephan reed later een Ascona A.
Het spatscherm van die 1100 waar Biesheuvel op staat op de foto die ik plaatste..., zou dat misschien hun serviceauto geweest zijn? Hij staat trouwens wel op M+Sen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten