WRC Rally Sweden 2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor leor888 » di nov 03, 2009 20:42

Leo schreef:Wij zijn in 2002 geweest, en het is goed te doen op winterbanden.
wij hadden zelf alleen spike's voorop, maar er reden er heel veel op winter banden en die zagen net zoveel proeven als ons.

Ligt uiteraard ook aan de weersomstandigheden. met "spikes" (klinkt gevaarlijker dan ze in werkelijkheid zijn) heb je vooral bij wat 'papperig' weer veel voordeel vind ik.

Verder blijft sneeuwrijden met dubbs. maar ook met gewone winterbanden een heerlijke belevenis. Hoewel ik liever niet zoveel greppels langs de b-wegen had. (Nee, nooit ingezeten, het maakt je wat voorzichtiger)
leor888

Berichtdoor leor888 » do nov 05, 2009 19:05

Ik lees net een aantal recente testen van winterbanden.

In echt winterse omstandigheden, dus met sneeuw maar vooral met ijs, zijn dubbdäcks ('spikes') veruit de beste keus. Deze zijn overigens nu al in delen van Stockholm verboden en vermoedelijk vanaf volgende winter helemaal. (Maar daar zijn ook niet zovaak echte winterse omstandigheden. En ik klaag niet!!)

Daarna komen de 'nordiska dubbfria' (scandinavische winterbanden).
Een stuk verder naar beneden komen de 'centraal Europese' winterbanden.

De Scandinavische winterbanden zijn qua samenstelling van rubber zachter dan de Europese versies.

Opnieuw bevestigd: Op snelwegen en drukke landwegen is er ook met europese winterbanden goed te rijden.
Als je tussen 1 december en 31 maart ongelukken krijgt en je hebt geen winterbanden dan val je hier buiten de verzekering.
In november en in april geldt dat alleen op dagen met echt winters weer, waarbij niemand de voorwaarden kent wanneer het 'echt winterweer' is.

Morgen maar een afspraak maken om de banden te wisselen...
leor888

Berichtdoor AC » do nov 05, 2009 19:09

leor888 schreef:Als je tussen 1 december en 31 maart ongelukken krijgt en je hebt geen winterbanden dan val je hier buiten de verzekering.

Maakt het nog uit wat voor winterband?
Centraal Europees <-> Scandinavisch
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor leor888 » do nov 05, 2009 21:27

AC schreef:
leor888 schreef:Als je tussen 1 december en 31 maart ongelukken krijgt en je hebt geen winterbanden dan val je hier buiten de verzekering.

Maakt het nog uit wat voor winterband?
Centraal Europees <-> Scandinavisch

Niet voor zover ik de regels ken. Maar ik neem aan dat de verzekeringsregel ook niet geldt voor buitenlandse verzekeringen.
leor888

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » do nov 05, 2009 22:10

Wij hebben alles rond!! Verblijven in een appartement in Ekshärad gerunt door een NL stel ( http://www.vakantieappartementenzweden.com/ ), zo'n 20min van de service in Hagfors en supercentraal voor de proeven van dit jaar. Alleen Karlstad blijft een uitschieter maar daar zijn alleen het parc ferme en 2x een avondstage.
Rijden met onze eigen auto op 'Europese' winterbanden naar Karlstad en gaan daar verder met een huurauto op banden met studs. Toch de veiligste manier om de bossen in te gaan gezien de reacties onder andere hier! En voor de prijs hoef je het niet te laten..
Word ongetwijfeld een prachtige ervaring, nu hopen op VEEL sneeuw en een mooi deelnemersveld met misschien een paar Nederlanders :wink: !!
Mark Nieuwenhoven

winterbanden versus sijkerbanden

Berichtdoor Verron » do nov 12, 2009 15:28

De keuze voor winterbanden of spikes is voor ieder persoonlijk. Er zijn zelfs veel zweden die geen spijkerbanden hebben maar gewone winterbanden. Zelfs in de gebieden waar de proeven worden verreden. Wat belangrijk is om te weten dat alle toegangswegen naar de proeven "redelijk" schoon zijn. Dicht bij de proeven kom je zowieso niet met je eigen auto dus je moet altijd ver lopen en er worden overal parkeerplaatsen aangegeven. Veel wegen die de bossen in leiden zijn al redelijk berijdbaar als je maar niet te ver de kant in gaat en geen stoer, semi rally rijder gedrag ten toon sprijt. De Zweedse sneeuw is anders als die drap die hier soms valt, de Zweedse sneeuw is droog en geeft daardoor voldoende grip voor onze winterbanden.

Mochten er nog mensen zijn die onderdak zoeken....
http://www.varmland-sweden.com
Verron

Berichtdoor GérardWRM » do nov 12, 2009 16:00

Mark Nieuwenhoven schreef:Wij hebben alles rond!! Verblijven in een appartement in Ekshärad gerunt door een NL stel ( http://www.vakantieappartementenzweden.com/ ), zo'n 20min van de service in Hagfors en supercentraal voor de proeven van dit jaar. Alleen Karlstad blijft een uitschieter maar daar zijn alleen het parc ferme en 2x een avondstage.
Rijden met onze eigen auto op 'Europese' winterbanden naar Karlstad en gaan daar verder met een huurauto op banden met studs. Toch de veiligste manier om de bossen in te gaan gezien de reacties onder andere hier! En voor de prijs hoef je het niet te laten..
Word ongetwijfeld een prachtige ervaring, nu hopen op VEEL sneeuw en een mooi deelnemersveld met misschien een paar Nederlanders :wink: !!

Mark , goede actie !
er gaan geruchten dat vader en zoon VM gaan rijden in Zweden,,,
GérardWRM

Berichtdoor vandeven » zo nov 15, 2009 14:46

Zijn er nog WRC Zweden bezoekers die op donderdag voor de rally een sneeuwscootertocht willen maken? We hebben een goed adres waar je als groep een hele dagtocht kunt maken.(i.p.v.een uurtje of twee).
:D 8)
vandeven

Berichtdoor MartijnS » zo nov 15, 2009 15:27

Nog geen idee of we er heen gaan, maar wat kost zoiets? :)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor vandeven » zo nov 15, 2009 15:39

Weet niet exact .Is afhankelijk van het aantal deelnemers,maar ongeveer €150,- incl lunch en koffiestop.
vandeven

Berichtdoor Holkers » zo nov 15, 2009 15:44

Ik nam aan dat de hint van het weggooien van de advertentie voldoende was om er niet op door te gaan. Bij deze dan de vraag om deze aanbiedingen (commericeel) te doen in het advertentie gedeelte en niet op het forum
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor JoostS » zo nov 15, 2009 16:40

MartijnS schreef:Nog geen idee of we er heen gaan, maar wat kost zoiets? :)

Toch sta ik liever op de shakedown dan op een sneeuwscooter, hoe mooi het ook kan zijn. ;)
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

Berichtdoor vandeven » zo nov 15, 2009 16:58

Holkers schreef:Ik nam aan dat de hint van het weggooien van de advertentie voldoende was om er niet op door te gaan. Bij deze dan de vraag om deze aanbiedingen (commericeel) te doen in het advertentie gedeelte en niet op het forum

Ik peil alleen de animo.
vandeven

Berichtdoor Mark Nieuwenhoven » zo nov 15, 2009 17:02

Zou leuk zijn als de familie van Merksteijn meedoet! Helmen liggen met gemak al onder het stof.... :wink: !
Mark Nieuwenhoven

Berichtdoor spookie » zo nov 15, 2009 17:05

JoostS schreef:
MartijnS schreef:Nog geen idee of we er heen gaan, maar wat kost zoiets? :)

Toch sta ik liever op de shakedown dan op een sneeuwscooter, hoe mooi het ook kan zijn. ;)

Met de sneeuwscooter naar de shakedown dan???? :lol: :lol:
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden