ArjanD300 schreef:Niels2 schreef:ArjanD300 schreef:(zat fotograven)
Nee, heel weinig.
Dat blijkt wel
schrijf het eens met een F
vortex schreef:Met mijn huiddige apparatuur loop ik steeds meer tegen het volgende aan:
1. Het mag allemaal wel iets scherper (zeker met de 17-85mm) zeker bij crop / inzoomen onschepte op details
2. Bij weinig omgevingslicht matige foto's (beide objectieven); flitsen niet altijd wenselijk![]()
3. Door het toch wat lage aantal fps van de 400D mis ik soms net het ultieme "actiemoment"
vortex schreef:Soms bewegingsonscherpte, maar dat is dan meer mijn eigen fout (sluitertijd vs. ISO). Ook bij stilstaande objecten zie ik bij inzoomen onscherpte. Daarom overweeg ik een andere lens.
Ik zag in de specs dat de 40D meer fps heeft dan de 400D, een van de redenen om daar een overstap te overwegen...
Ik heb momenteel o.a. de volgende apparatuur:
- Canon EOS 400D
- Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 objectief
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM objectief
- Speedlite 430 EX II
etc.
Wat is wijsheid...
de lens vervangen (ik lees zeer goede recensies over de 24-105 f/4 IS L; heeft dit wel zin op een 400D?)
de camera vervangen... bijvoorbeeld 40D? Zou dit een duidelijke verbetering zijn, ook hier lees ik goede recencies over.
PS. excuses voor het de 1e keer onjuist plaatsen van mijn vraag
jordysport schreef:vortex schreef:Soms bewegingsonscherpte, maar dat is dan meer mijn eigen fout (sluitertijd vs. ISO). Ook bij stilstaande objecten zie ik bij inzoomen onscherpte. Daarom overweeg ik een andere lens.
Ik zag in de specs dat de 40D meer fps heeft dan de 400D, een van de redenen om daar een overstap te overwegen...
Ik heb momenteel o.a. de volgende apparatuur:
- Canon EOS 400D
- Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 objectief
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM objectief
- Speedlite 430 EX II
etc.
Wat is wijsheid...
de lens vervangen (ik lees zeer goede recensies over de 24-105 f/4 IS L; heeft dit wel zin op een 400D?)
de camera vervangen... bijvoorbeeld 40D? Zou dit een duidelijke verbetering zijn, ook hier lees ik goede recencies over.
PS. excuses voor het de 1e keer onjuist plaatsen van mijn vraag
Ikzelf fotografeer met een 50D(ben begonnen met een 400D) en ze zeiden tegen mij dat je qua foto's beter een 50D als een 40D kan kopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten