Oké lang verhaal maar misschien zijn er hier ook mensen (zat fotograven) met eventuele tips omtrent mijn misschien wel luxe probleem
Ik had een Nikon D50 met een nikor 18-70 en een sigma 70-300, gebruikte de 18-70 nog altijd op mijn nieuwe D300.
Maar die lens naast mijn ook nieuwe sigma 70-200 F2.8 was niet zo leuk, vondt hem duidelijk softer, kleuren wat fletser etc...
Nu heb ik de D50 met dus de 18-70 en de 70-300 verkocht!!
Dus moet nu opzoek naar iets anders, want tenslotte is mijn 18-70 daar ook mee gegaan.
Dus heb alleen nog de 70-200 F2.8 sigma.
Vandaag ben ik even weze testen.
En wel met 3 lenzen.
* Sigma 24-70 f2.8 EX DG IF HSM Nikon Prijs €779,--
* Nikon 16-85 f/3.5-5.6 G ED VR AF-S Prijs € 489,--
* Nikon 17-55 f/2.8 ED IF AF-S DX Prijs € 1089,--
Nou viel idd gelijk de nikon 16-85 door de mand, die kan je echt niet vergelijken met de andere twee !! Logisch ook.
Foto's zijn gewoon weg wat fletser, donkerder en zelfs softer kwa scherpte.
Wat me wel beviel is de 16mm
Mijn UV-filter past hierop en mijn Circ. pol. filter ook.
Oké toen de Sigma, tja gewoon geweldig ! heldere en meteen scherpe pic's er zit meer diepte in de foto's.
ook op 70mm een potret maken is fantastisch !! hele mooie Bokeh, Maar goed lever in de groothoek stand echt wel in.
Plus 300 euro prijs verschil en ik moet hierbij nog een UV-filter en een Circ. Pol. filter kopen. van 82mm
Toen nog even het neusje van de zalm De nikon 17-55 F2.8.
Tja perfect !!
Terwijl ik de Sigma echt niet vondt onder doen !! verschillen vondt ik minimaal.
17mm helemaal top maar helaas maar tot 55mm, maar goed das een kwestie van een stap, maar als een standaard lens die altijd op je cam zit is het wel kort.
Das eigenlijk ook met de 24mm een stap naar achter en je bent er, alleen binnen foto's is het echt een nadeel.
Maar die prijs van die nikor is mij echt even te gek !!
Dus blijven er twee over van de drie, de nikon 16-85 en de sigma 24-70 F2.8, tja eigenlijk weet ik het al wel, ze zijn niet te vergelijken.
Alleen ga ik die groothoekstand missen ???? en natuurlijk een dikke 300 euro meer plus nog filters.
Andere kant heb een D300 en al een 2.8 70-200, kwaliteit spul moet je daar nou een middelmatige nikon op doen ???
Natuurlijk vinden we het allemaal wel erg leuk om top/bijna top spul te hebben, maar vindt zelf dat dit ook beter als compleet plaatje tot zijn recht komt..
En later maar een tweede hands 10-20 ofzo op de kop zien te tikken ????
Zijn ook nog duur zat.
Maar nou was ik verder aan het zoeken en kwam deze ook nog tegen:
* Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Nikon-D A HSM Prijs € 439,00
Goedkoper dan de ander sigma, wat is het verschil ???
Ik wil blijven bij een nikon of Sigma.
Sigma is natuurlijk wel mooi omdat mijn tele ook een Sigma is.
Dus tja eigenlijk weet ik het maar ben nog met lege handen naar huis gegaan.....