WRC; nieuws en geruchten

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wout de Klerk » do jun 25, 2009 16:29

mantaboy schreef:
Wout de Klerk schreef:
mantaboy schreef:Dat juig ik toe! Behalve KP Rucphen en Etten-Leur liggen beiden in een andere gemeente, vergunning probleem. Ostaaijen en De Hel aan elkaar zou ik wel eens willen zien. Jammer dat er een doorgaande weg tussen KP Klein Zundert en Rijsbergen ligt. :wink:

Bij een nationaal evenement gelden denk ik wel andere regels.

(hoe heet die proef boven Rijsbergen dan ook al weer, pakken we die)

Bedoel je de vroegere KP De Lent?

Even een kaart erbij genomen, nee ik bedoel toch Klein Zundert.
Wie gaat er nou over die weg, een paar verdwaalde Belgen ?, die zijn gewend dat voor een rally een heel dorp 2 dagen van de buitenwereld is afgesloten, dus die snappen het wel.
Wout de Klerk

Berichtdoor Holkers » do jun 25, 2009 17:37

WRC nieuws heren en dames
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor TWENGELTJE » do jun 25, 2009 17:52

Jan Willem schreef:Dan gaat de SGP weer in opstand komen bij de zondag-proeven :D

Het zou allemaal erg leuk zijn voor ons Nederlanders, maar wat hebben de Nederlandse wegen nou te bieden aan het WRC?

Ik weet wel een lokatie maar dan word half zuid-limburg overspoelt, maar het terrein is heel mooi ( utopie :? )
sorry maarten moest even :roll:
TWENGELTJE

Berichtdoor Hein » do jun 25, 2009 19:12

TWENGELTJE schreef:
Jan Willem schreef:Dan gaat de SGP weer in opstand komen bij de zondag-proeven :D

Het zou allemaal erg leuk zijn voor ons Nederlanders, maar wat hebben de Nederlandse wegen nou te bieden aan het WRC?

Ik weet wel een lokatie maar dan word half zuid-limburg overspoelt, maar het terrein is heel mooi ( utopie :? )
sorry maarten moest even :roll:

Gaat over WRC, al is het wishfull thinking, en Zuid Limburg heeft geen problemen met zondag. Die zijn katholiek. :wink:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Leo » do jun 25, 2009 19:58

Al is de finish op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of op zondag, het maakt geen bal uit. In heel Nederland kun je geen kwalitatief goede wrc rally uitzetten.
Leo

Berichtdoor Roger en Jolanda » do jun 25, 2009 20:16

Leo schreef:Al is de finish op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of op zondag, het maakt geen bal uit. In heel Nederland kun je geen kwalitatief goede wrc rally uitzetten.

Best een uitspraak die nader moet worden uitgelegd;

Wat moet er volgens jullie dan in een WRC waardig rally gebeuren inzitten.En hebben we dat niet in Nederland?
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda

Berichtdoor MartijnS » do jun 25, 2009 20:17

Proeven die wk-waardig zijn en dat zijn ze gewoon niet in Nederland. Zo simpel is het eigenlijk wel :)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Leo » do jun 25, 2009 20:51

Roger en Jolanda schreef:
Leo schreef:Al is de finish op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of op zondag, het maakt geen bal uit. In heel Nederland kun je geen kwalitatief goede wrc rally uitzetten.

Wat moet er volgens jullie dan in een WRC waardig rally gebeuren inzitten.En hebben we dat niet in Nederland?

Iets slechtere wegen en wat meer bochten, afgronden en als je wk waardig wilt zijn dan zul je niet moeten aankomen met een kp van 5,6 km. En een rondcourse hoef je al helemaal niet mee aan te komen.
Ik vind het ook zeer jammer, maar ons landje heeft het gewoon niet.
Leo

Berichtdoor henk » do jun 25, 2009 20:53

henk

Berichtdoor Leo » do jun 25, 2009 21:01

Zeer goede zaak.
Leo

Berichtdoor erikjan » do jun 25, 2009 21:03

Leo schreef:

Zeer goede zaak.

inderdaad, een rally is ook een endurance-sport...
erikjan

Berichtdoor mantaboy » do jun 25, 2009 21:12

erikjan schreef:
Leo schreef:

Zeer goede zaak.

Ja en nee, endurance denk ik meer aan de Dakar achtige wedstrijden. Aan de andere kant was het altijd: to finish first, you first have to finish.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Leo » do jun 25, 2009 21:17

mantaboy schreef:
erikjan schreef:
Leo schreef:

Zeer goede zaak.

Ja en nee, endurance denk ik meer aan de Dakar achtige wedstrijden. Aan de andere kant was het altijd: to finish first, you first have to finish.

Als je op de 1e dag uitvalt, dan kun je nog op het podium komen (is gebeurd door Loeb) en als je de hele rally aan kop licht en je valt op de laatste kp uit, dan sta je met lege handen.
Dus in mijn ogen, Afschaffen.
Leo

Berichtdoor Wout de Klerk » do jun 25, 2009 21:30

Leo schreef:

Iets slechtere wegen en wat meer bochten, afgronden en als je wk waardig wilt zijn dan zul je niet moeten aankomen met een kp van 5,6 km. En een rondcourse hoef je al helemaal niet mee aan te komen.

De proeven die ik heb genomen zijn de technischere van de NL rally's, waar best erg leuk bochtenwerk in zit.
Wat heeft een afgrond voor een invloed op een bocht ?, verklaar je nader.
5,6 km, lees dan dat ik proeven van 15 km aan elkaar koppel, dan heb je er van 30 tot zo'n 45 km, rondkoersen zitten er al helemaal niet in.

Ik ben alleen even kwijt welke rally's jij allemaal al gereden hebt dat je er een rijderskundige blik op kunt werpen.
Wout de Klerk

Berichtdoor leor888 » do jun 25, 2009 22:00

Wout de Klerk schreef:
Leo schreef:

De proeven die ik heb genomen zijn de technischere van de NL rally's, waar best erg leuk bochtenwerk in zit.
Wat heeft een afgrond voor een invloed op een bocht ?, verklaar je nader.
5,6 km, lees dan dat ik proeven van 15 km aan elkaar koppel, dan heb je er van 30 tot zo'n 45 km, rondkoersen zitten er al helemaal niet in.

Ik ben alleen even kwijt welke rally's jij allemaal al gereden hebt dat je er een rijderskundige blik op kunt werpen.

:)

Maar als ik het goed heb zit je nog niet aan 350 laat staan 500 km.. Ik denk eerlijk gezegd ok niet dat het zal lukken. Bovendien is (los evt van limburg) het land gewoon te vlak en de wegen te recht om interessant te worden.

Maar ik beloof je dat ik naar Nederland kom als er wel een wrc gehouden zou worden!

(ps: Wout, ik heb een vraag aan de organisatie gesteld, meestal toch wel in de mei maand)
leor888

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden